2CV Pionier |
|||||||||||||
2cvclub › CO NOWEGO NA FORUM? › Powitania › 2CV Pionier | |||||||||||||
|
Dodany: 2013-10-15, 07:24:31
2cvclub I to chyba wtedy padło to anegdotyczne pytanie: Dlaczego w klasie 2CV nie organizuje się wyścigów na 1/4 mili? - Odpowiedź. Bo nikomu się nie che tyle czekać. Jeżeli ilość załóg będzie odpowiednia, to choć nie na 1/4 mili, ale na trochę dłuższym dystansie, wyścig kaczek obiecali mi organizatorzy Leopolis Grand Prix ;)) |
||||||||||||
|
|
![]() |
(rozmiar: 5.25 MB, pobrań: 44) | Pobierz |
---|
Pionier, uwierz nam na słowo .... KACZKI PŁYWAJĄ....
Proszę nie sprawdzaj tego
A zdjęcie super
Tak jest. Zdjęcie super! Może daj je do galerii ”Najnowsze zdjęcia”. I oczywiście nie próbuj wjeżdżać w wodę. Za zimna. ;)
To już wiemy czyja jest jesień na kalendarzu 2014
Zdjęcia rewelacja
W sobotę nie próżnowaliśmy ! Pionier zawitał przed Ostrowskie ”kacze garaże”. Cel przyjazdu - zdobycie 3 koni mechanicznych więcej i wyciszenie silnika.
Cel zdecydowanie został osiągnięty - na moje oko kaczuszka dostała ze 4 KM ;) a silnik pracuje zdecydowanie ciszej i płynniej. Zamocowaliśmy porządnie i ustawiliśmy zapłon jak się należy. Do tego ustawienie przerwy na świecach i zmniejszenie luzu zaworowego. Winowajcą hałasującego silnika Pioniera okazały się po części luzy zaworowe w okolicach 0,25 .. 0,3 mm. Luz zmniejszony do 0,12... 0,15 mm i jest pięknie !
Tomek - jak teraz kaczka ”ciągnie” ?
![]() |
(rozmiar: 3.95 MB, pobrań: 11) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 4 MB, pobrań: 12) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 3.6 MB, pobrań: 11) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 4.07 MB, pobrań: 12) | Pobierz |
Haynes i instrukcja zalecają 0,15 do 0,20 mm.
Ustawiałem na lekko ciepłym silniku właśnie w okolicach 0,15 mm. Niestety przy większym luzie popychacze klepały wyraźnie głosno. Ryzyko wypalenia gniazd zapewne będzie niewielkie - jesli tylko odpowiednio często luz będzie sie kontrolować.