Zrób to sam - zapłon elektroniczny w 2cv |
||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Zrób to sam - zapłon elektroniczny w 2cv | ||
|
Dodany: 2011-11-27, 19:24:48
Elementy zapłonu na kratce wentylatora... nie, to za wiele dla mnie. Zwłaszcza że ten układ nie daje praktycznie żadnych korzyści nad tranzystorowym, bo nie oferuje zmiennej krzywej zapłonu ani nie jest zabezpieczony mechanicznie przed uszkodzeniem jak 123ignition (który występuje w wersji z podciśnieniowym korektorem).
|
|
|
Dodany: 2011-11-27, 19:59:06
Saurus8 - też kiedyś byłem kawalerem, idalistą który miał czas na dopieszczanie swoich projektów ... ;)
Ostatnio edytowany przez: arekban, 2011-11-27 20:17:20
|
|
|
Dodany: 2011-11-27, 21:40:24
Orientujesz się, na jakiej zasadzie układ rejestruje ”poczynania” czujnika Halla? Czy reaguje na jakiekolwiek jego załączenie, czy też na szczyt każdej rejestracji pola magnetycznego (czyli po po czasie, gdy pomiar rośnie, zaczyna się znów się zmniejszać)?
|
|
|
Dodany: 2011-11-27, 22:23:22
Układ jest w pełni cyfrowy:
|
|
|
Dodany: 2011-11-27, 22:33:28
arekban Czujnik ma być umieszczony 45stopni przed GMP i podaje tylko cyfrowy impuls do układu w momencie zbliżenia pola magnetycznego.
No właśnie, a więc mocniejszy magnes spowoduje wcześniejsze przesłanie impulsu przez czujnik Halla i zafałszowanie położenia, zbyt duże wyprzedzenie. Ponieważ precyzyjne dobranie magnesu do czujnika i wzajemnych odległośći jest dla nas mało osiągalne i niepraktycznie skomplikowane, należałoby raczej ustalić korektę i w ogóle konieczność jej zastosowania za pomocą stroboskopu, porównując do wyprzedzenia wyznaczonego ”klasycznie”, czyli pręt w otworze koła zamachowego który oznacza położenie 8* przed GMP. Edycja: Myslę, że optymalne byłoby zamontowanie małego magnesu w otworze koła zamachowego gdzie przekładamy pręt, na tyle niskiego by wciąż można było w razie czego ustawić zapłon. Na Allegro są dostępne walcowe magnesy neodymowe o śr. 6mm, obawiam się tylko czy z w.w powodów nie są za mocne. Dałoby się go wkleić w koło zamachowe bez demontażu i wiercenia, co jest sporym plusem. Do tego korekta na poziomie programu. Ponieważ program ”wie” że czujnik jest dużo więcej przed GMP niż to kiedykolwiek będzie potrzebne, to wystarczy, że opóźni iskrę w stosunku do impulsu z czujnika. Tutaj pojawia się problem, jak to pożenić z położeniem czujnika na 8* przed GMP - uważam że wystarczy zapisać w programie że wyprzedzenie to wynosi w istocie nie 45* przed GMP, tylko 368* - bezwładność działania układu o 1 obrót przy częstości obrotów silnika wynoszącej co najmniej 13 obrotów na sekundę, a i to przy biegu jałowym, chyba wiele nie zmieni. Dostępne czujniki Halla są zaś tak malutkie, że można by umieścić taki w plastikowej rurce o śr. 6mm, zatopić w ”kleju na gorąco” a tę rureczkę włożyć w otwór w korpusie, przez który przekłada się pręt przy statycznej regulacji zapłonu.
Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2011-11-27 22:44:04
|
|
|
Dodany: 2011-11-27, 22:54:45
Myślę że i w tym przypadku jest możliwość ustawienia zapłonu w sposób tradycyjny - czyli pręt otworze w kole zamachowym i żarówka podłączona do cewki.
|
|
Liczba wyświetleń: 5248
Oglądasz posty
11
- 16
z 16
|
||