Projekt Brazylina- usprawnienie silnika Optymalizacja, zwiekszenie mocy silnika.
|
2cvclub ›
TECHNIKA KACZKOWA ›
Rozwiązania techniczne... ›
Projekt Brazylina- usprawnienie silnika
|
|
|
Dodany: 2012-01-07, 19:47:44
Cel:
zwiększenie mocy silnika.
Plan:
- modyfikacja głowic silnika,
- zmiana układu zapłonowego na elektroniczny, bezstykowy, z własną mapą zapłonu,
- zwiększenie obrotów mocy maksymalnej,
- modyfikacja faz rozrządu,
- zwiększenie wzniosu zaworów,
- zwiększenie pojemności skokowej do 650 ccm,
- zmiana układu dolotowego
-zwiększenie stopnia sprężania
Pierwsze przygotowania zostały już poczynione:
-głowice: nowe prowadnice zaworowe, poddane obróbce gniazda zaworowe i zawory, zwiększona średnica wewnętrzna gniazda zaworu ssącego,
- zmodyfikowany wałek rozrządu (zwiększony wznios, zmieniony kształt krzywek)
W związku z pracami odkupię kolektor ssący oraz zużyte zawory ssący i wydechowy (będą potrzebne do wykonania nacięć na zawory w nowych tłokach)
Załączniki
IMG_0182.JPG
|
(rozmiar: 825.88 KB, pobrań: 61)
|
Pobierz
|
IMG_0184.JPG
|
(rozmiar: 875.53 KB, pobrań: 58)
|
Pobierz
|
IMG_0187.JPG
|
(rozmiar: 690.77 KB, pobrań: 55)
|
Pobierz
|
IMG_0192.JPG
|
(rozmiar: 398.74 KB, pobrań: 45)
|
Pobierz
|
IMG_0190.JPG
|
(rozmiar: 688.14 KB, pobrań: 47)
|
Pobierz
|
|
|
|
Dodany: 2012-01-07, 20:22:07
W bardzo dokładnej monografii J.Catsa na temat adaptacji silnika z Citroena Visy (wersja rozwojowa silnika z 2CV6 - 650 ccm i 35 KM, bardzo ważnym efektemn ubocznym było bardzo szybkie zużycie skrzyń biegów. A to przecież tylko 5-6 KM.
|
|
|
Dodany: 2012-01-07, 20:23:31
Poza tym coraz bardziej będzie brakować 5 biegu.
|
|
|
Dodany: 2012-01-07, 20:55:41
Bardzo ciekawy projekt. Masz jakiegoś fachowca w tym temacie ? czy samemu posiadasz taką wiedzę ? Temat z pewnością nie jest prosty...
Czekam z niecierpliwością na efekty...
Szkoda że nie byłeś na hamowni przed modyfikacją ;)
Ostatnio edytowany przez: arekban, 2012-01-07 21:02:17
|
|
|
Dodany: 2012-01-07, 23:52:10
Kupiłem drugi silnik, ten który jeździ zostawiam w spokoju.
Bazuje na własnej wiedzy i doświadczeniu, wiem dokładnie że łatwo ”zepsuć” silnik i poza większym hałasem efektów nie będzie.
Czasem uzyska się 10 koników więcej tylko do niczego się nie przydają w normalnej jeździe bo mamy je tylko w w wąskim zakresie obrotów zazwyczaj bliskich maksymalnym.
Jeżeli tylko pogoda dopisze spróbuje zrobić testy drogowe:
- pomiar przyśpieszenia do określonych prędkości,
- przyspieszenie np. na 4-biegu od 60 do 90
|
|
|
Dodany: 2012-01-08, 11:50:41
Pewno juz wszyscy z nas to czytali
This is a short & basic guide to tuning the 2cv engine based on the writer’s experience building endurance race winning motors (our car wins the 2001 24hr Mondello park race 22 miles in front of our nearest competitor!), read garbage elsewhere (elsewhere on the internet!) but believe what you see here!
Email us if you can find non - misleading 2cv tuning info, we will link to it!
http://www.ecas.co.uk/2cv_tuning.htm
|
|
|
Dodany: 2012-01-08, 12:21:16
[quote=”rosikon”] Pewno juz wszyscy z nas to czytali
http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/tuning.html
Największą dla mnie niewiadomą jest zastosowanie dwóch gaźników na krótkich kolektorach.
Nie znalazłem żadnych opisów efektu takiej przeróbki.
Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-01-08 12:23:26
|
|
ural
użytkownik
T:6 P:255
|
Dodany: 2012-01-08, 16:48:47
Brazyliana Największą dla mnie niewiadomą jest zastosowanie dwóch gaźników na krótkich kolektorach.
Nie znalazłem żadnych opisów efektu takiej przeróbki.
Moim skromnym zdaniem założenie dwóch niezależnych gaźników nie skutkuje zmianą parametrów pracy silnika. Oczywiście należy pamiętać o zastosowaniu gaźników odpowiedniej wydajności, a następnie ich zestrojenie ( regulacja wolnych obrotów na każdym cylindrze, oraz odpowiedni naciąg linki gazu / cięgna ) Zwracam uwagę, że wszystkie ruskie motocykle - ciężkie ,, wojskowe ,, pracują w tym systemie. Praca motoru jest idealna, zapłon bez utrudnień itp. Niektórzy posiadacze takich maszyn testują z jednym gaźnikiem np od fiacika - silnik pracuje również, ale wygląd nie jest już taki jak oryginał. W załączeniu moja pieszczocha na dwóch oryginalnych gaźnikach.
PS. Na allegro można dostać nowiutkie gaźniki - dobrze ,, strojące ,, do rusków, cena nie jest powalająca.
Orientacyjne spalanie przy 80 km/h z osobą w koszu, przy pojemności 750 cm to zaledwie 6 l/100 km. Zaznaczam że spalanie zależy od stanu serduszka, wyregulowania gaźników i sposobu jazdy. Nadmieniam , że zaprzęg pochodzi z 1964 r.
np.
http://allegro.pl/gaznik-ural-dniepr-m72-k750-mw750-iz-minsk-typ-c-i2038805388.html
Ostatnio edytowany przez: ural, 2012-01-08 16:54:38
Załączniki
Ural.JPG
|
(rozmiar: 1.9 MB, pobrań: 63)
|
Pobierz
|
|
|
|
Dodany: 2012-01-08, 19:37:46
ural Na allegro można dostać nowiutkie gaźniki - dobrze ,, strojące ,, do rusków, cena nie jest powalająca.
Ural - może byś potestował w 2cv ? Ale skoro nie ma zwiększenia osiągów to w sumie po co ...
|
|
|
Dodany: 2012-01-09, 00:21:43
arekban”] [quote=”ural
..Największą dla mnie niewiadomą jest zastosowanie dwóch gaźników na krótkich kolektorach...
Nie znalazłem żadnych opisów efektu takiej przeróbki.
Ural - może byś potestował w 2cv ? Ale skoro nie ma zwiększenia osiągów to w sumie po co ...
Z teorii wynika że dwa gaźniki ”na krótko” powinny dać głownie większą moc,
(i szybkośc reakcji na geya) oraz duużo większe spalanie.
2-cv ma ta zaletę (w porównaniu np. do malucha, że ma długi dolot, wiec paliwo może ”w tym czasie” dobrze odparować, co skutkuje większą ekonomią.
|
Liczba wyświetleń: 4376
Oglądasz posty
1-10
z 35
|
|