Pompa paliwa |
||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › SOS ! › Pompa paliwa | ||
|
Dodany: 2012-12-29, 15:53:47
Dzisiejszego pięknego dnia postanowiłem po tygodniu odpalić kaczkę. Najpierw rozrusznik nakręcił się jak głupi, po czym auto zaskoczyło, weszło na obroty i zgasło. Zobaczyłem, że w filtr paliwa wypełniony jest jedynie do połowy. Jak zalałem gaźnik palił od strzała. Jak mogę sprawdzić czy winna jest pompa? Czy ma ktoś może używaną na zbyciu? Pozdrawiam- Adam N.
|
|
|
Dodany: 2012-12-29, 16:56:50
Kolego. Ze filtr jest wypelniony tylko do polowy, nic nie znaczy. Aby tylko odrobine powyzej wyplywu /o ile filtr nie jest pionowo, a poziomo, lub skosnie/. Na bolaczke dlugiego krecenia po postoju polecam zamontowanie zaworka zwrotnego n.p. od LADY. Gdzies o tym napisalem. Wczesniej i ja katowalem rozrusznik i akumulator po tygodniowym postoju. Teraz po miesiacu postoju zapalam niemal natychmiast.
|
|
|
Dodany: 2012-12-29, 17:23:54
filtr mam właśnie pionowo, obecnie jest pusty. kiedy kręcę rozrusznikiem nie napełnia się paliwem. nie mogę zapalić samochodu. |
|
|
Dodany: 2012-12-29, 17:49:50
Adamie, nic tylko zarazilem Was swoim pechem. Swego czasu wymontowalem pompe paliwa by dodac jej brakujacych uszczelek. Po zlozeniu juz nie pompowala. Musze przyznac, ze dla sprawdzenia szczelnosci jej zaworkow, dmuchnalem w krocce.Tym moglem ja schrzanic. Pomogl na to zakup nowej u Zloeka.U Ciebie dziwna sprawa, ze nie dlubales, a jednak...Byc moze, przez nieszczelny zaworek, splynelo paliwo na calej trasie do zbiornika /zakladamy oczywiscie, ze masz paliwo w zbiorniku/.A moze sprobuj zalac paliwkiem pompe od strony filtra? Czasem to pomagalo jej zassac czynnik gestszy od powietrza.
|
|
|
||
|
Dodany: 2012-12-29, 18:04:35
mam ostatnią pompę paliwa jak by co, ze zniżka 35%!!!, czyli za jedyne 109,15zł
|
|
|
Dodany: 2012-12-29, 19:03:42
futro Dzisiejszego pięknego dnia postanowiłem po tygodniu odpalić kaczkę. Najpierw rozrusznik nakręcił się jak głupi, po czym auto zaskoczyło, weszło na obroty i zgasło. Zobaczyłem, że w filtr paliwa wypełniony jest jedynie do połowy. Jak zalałem gaźnik palił od strzała. Jak mogę sprawdzić czy winna jest pompa? Czy ma ktoś może używaną na zbyciu? Pozdrawiam- Adam N. Kaczka grymaśna jest. Żadna to nowość, o tym wie każdy. ..Ale nie każdy wie - jaki grymas jest dlaczego... Pozwól, że ja przedstawię swój punkt widzenia (w kwestii złego palenia po dłuższym staniu) Moja kaczka pali od strzału, niezależnie od tego, ile dni/tygodni/miesięcy stoi nieużywana. ..Ale.. to nie jest żadne przechwalanie się. (bo nie zawsze tak było) Pali tak - odkąd wymieniłem CAŁY przewód paliwowy Bo (kto rozbierał, ten wie) anatomia jest taka: - na zbiorniku paliwa (na całym tym zespole ”ssawa, czujnik pływaka i reszta”) jest króciec (metalowy. mosiężny, tak dokładniej) - na ten króciec założony jest kawałek grubościennej gumowej rurki, - w tą rurkę (spełnia ona wtedy role ”mufki”) wchodzi cienka rurka metalowa. Biegnie wzdłuż ramy, do przodu. - na nią znów wchodzi przewód gumowy (i prowadzi ”już bezpośrednio” do pompy paliwa) ...w sumie...CZTERY łączenia (!) (czasem więcej. widywałem jeszcze podokładane jakieś dziwne ”przejściówki”...pojęcia nie mam po co..) i co najmniej dwa (czasem więcej) kawałki gumy (która, starzejąc się, pęka w mikroszczeliny. Na tyle drobne, że nie przepuszczają paliwa, ale pozwalające na ZAPOWIETRZANIE SIĘ układu paliwowego) I tu jest pies pogrzebany O ile przy ”sezonowym” jeżdżeniu nie jest to istotnie, i tyle po kilku dniach/tygodniach/miesiącach zapowietrzenie jest pewne! ”Praw fizyki pan nie zmienisz”, jak mówił Kobuszewski w ”Fachowcy” A szybkość działania pompy paliwowej (nawet nowej!) przy kręceniu TYLKO rozrusznikiem - jest za mała, by te mikropęcherze powietrzne przepchnąć! 3,8 m igielitowego przewodu (benzynoodpornego! Do kupienia w ”starych, poczciwych” sklepikach motoryzacyjnych) leczy w niemal 100 % przypadków....
Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2012-12-29 19:11:20
|
|
|
Dodany: 2012-12-29, 19:22:07
Baaaardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. W poniedziałek ruszam na poszukiwania tych mikropęknięć. |
|
|
Dodany: 2012-12-29, 19:32:10
Ty nie szukaj tych mikropęknięć :)
|
|
|
Dodany: 2012-12-30, 13:11:40
Przeleciałem przewody paliwowe. Niektóre wymieniłem na nowe. Teraz auto zapala na jakies 30-40 sek., pracuje nierówno, wchodzi na obroty i gaśnie. Odkręciłem świece i chyba mają ze 20 lat. Czy mogę wyeliminować już pompę paliwa jako odpowiedzialną za całe zamieszanie? Pompa mechaniczna pracuje na zasadzie ”zerojedynkowej”, tzn. albo jest dobra albo nie? Pompę i tak kupię żeby mieć w zapasie. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Adam N.
|
|
Liczba wyświetleń: 1758
Oglądasz posty
1-10
z 20
|
||