Witam Wasjaką wybrać kaczuszkę |
||
2cvclub › WSZYSTKO INNE / ŚMIETNIK › Wszystko i Nic › Witam Was | ||
|
Dodany: 2014-09-22, 21:46:35
Witam Was bracia i siostry
|
|
|
Dodany: 2014-09-23, 07:39:27
xdede słyszałem, że UE ma wprowadzić jakiś podatek na zabytkowe auta O takim podatku nie słyszałem,ale coraz głośniej się mówi o restrykcjach dla pojazdów nie spełniających norm spalin wg kategorii EURO.Nasze kaczuszki niestety nie spełniają żadnych norm spalin i może nie u nas ,ale w państwach zachodnich w niektórych miastach jest zakaz wjazdu dla takich samochodów. Ja mam już jeden samochód na ”żółtych” a wczoraj założyłem do konserwatora zabytków komplet dokumentów na moją 2CV-kę. Nie robię tego dla braku przeglądów technicznych,czy dla niskiego OC (za cały rok zapłacę 80zł) ale żeby ochronić samochód w razie stłuczki.Włożyłem w ten samochód kupę kasy i jeśli nie daj Boże ktoś mi wjedzie w tyłek dostane grosze z odszkodowania albo wręcz oświadczenie że naprawa ekonomicznie nie uzasadniona.Miałem taki przypadek z Fiatem 128 3p i teraz dmucham na zimne.Niestety to działa w druga stronę również,jeśli wypadek był z mojej winy to na mnie spoczywa obowiązek odbudowy samochodu do stanu z przed wypadku. Czasem rejestracja na żółte to uchronienie starego samochodu przed złomowaniem,jeśli z braku dokumentów nie można go zarejestrować normalnie. Decyzja należy do Ciebie.Wspomnę jeszcze ,ze nie obowiązuje już przepis wymagający zgodę konserwatora na wyjazd samochodem zabytkowego poza granice kraju. |
|
|
Dodany: 2014-09-23, 09:44:57
Jestem przed podobnym problemem żółte czy normalne. Mój ubezpieczyciel powiedział jeśli masz opinie rzeczoznawcy że twoje auto jest kolekcjonerskie warte np. 20 - 30 tys. zł, masz rachunki zakupu części itp. to możesz i być na białych numerach. Tfu jeśli coś się zdarzy to nie mogą powiedzieć że koszt naprawy przewyższa wartość auta - masz na to gleit. Jedyny ból to jest taki że Bruksela albo nasi będą szukać kasy i dop..olą podatek za smrodka z rurki i tu pewnie kłaniają się żółtki. Ale czy to przejdzie? ile jest takich jak my w EU.
|
|
|
Dodany: 2014-09-23, 10:04:33
Racja Panowie.
Ostatnio edytowany przez: arekban, 2014-09-23 10:07:08
|
|
|
Dodany: 2014-09-23, 14:05:10
”Nie mozna znacząco ingerować w zmiany samochodu” - Arek co masz na mysli.Zabudowa radia badz zmiana tapicerki czy koloru to nie problem,powiadamiasz tylko o tym fakcie konserwatora.Jakie inne zmiany można wprowadzić do naszych ”kaczuszek” ?
|
|
|
Dodany: 2014-09-23, 14:48:59
Powiem krótko wiedziałem, że się na Was nie zawiodę. Dziękuję za info. Moja wielebność jest pozytywnie wzruszona
|
|
|
Dodany: 2014-09-23, 14:53:22
Reasumując ile na rok za białe a ile za żółte? bo straszny jestem materialista
|
|
|
Dodany: 2014-09-23, 18:02:41
Jak mamy mówic o sprawach materialnych czyli finansowych,to wygląda to tak: Jestem zrzeszony w PZM-ocie i z tego tytułu w PZU mam dodatkową żniżkę na zabytki 70%.
Ostatnio edytowany przez: herbi, 2014-09-23 18:06:05
|
|
|
Dodany: 2014-09-23, 21:08:25
Ale musisz być zrzeszony w PZM-ocie. Ile Cię kosztuje to zrzeszenie?
|
|
|
Dodany: 2014-09-23, 21:43:00
kryptek Ale musisz być zrzeszony w PZM-ocie. Ile Cię kosztuje to zrzeszenie?
Normalna składka roczna to 60zł ja mam zniżkę i płacę 30zł.Opłaca się miec więc duuuużo samochodów,bo składkę płaci sie tylko jedną ![]() 270zł to dużo .Tylko Pzu daje taka zniżkę, inni ubezpieczyciele nie zważaja na to czy żółte ,czy białe.Kiedyś szukałem ubezpieczyciela który tanio ubezpieczyłby mojego Fiata i znalazłem. Mieli znizki dla zabytków i według taryfikatora wychodziła jaks tam kwota chyba ok 150zł ale zarządzenie wewnetrzne nie pozwalało zejść z kwota ubezpieczenia poniżej 300zł,było to opłacalne dla amerykańskich wozów z dużą pojemnością silnika |
|
Liczba wyświetleń: 276
Oglądasz posty
1-10
z 10
|
||