Początek drogi :)

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Renowacje Citroenów 2CVPoczątek drogi :)
 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2011-02-20, 10:20:17

Jeśli masz miedziane przewody to można kilka razy wygiąć

jeśli masz inne stare to uważaj bo potrafią za 3 zgięciem pęknąć

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-02-22, 21:49:55

Na początek głowica i czarne lustro oleju :) Tuleja perszingu na zdjęciu jest już po oczyszczaniu (wiertarka w imadle + różne mosiężne szczotki). Pomarańczowa rdza jest świeża po myciu ale zobaczcie ten ”wykwit” - to nawet nie jest rdza, to jest metal (taka przemiana w drugą stronę też jest możliwa ale nie spodziewałem się że w tak niekontrolowanych warunkach). Oddałem tuleje tokarzowi żeby poprawił gwinty zniekształcone rdzą (ten na zdjęciu to najgorszy wyjątek), potem chciałbym to ocynkować żeby kiedyś dało się jeszcze odkręcić. W tym samym czasie odnawiam też resztę zawieszenia ale zdjęcia zrobię jak skończę.

Dzisiaj zdjąłem oba cylindry. Pierścienie od kompresji siedzą dość dobrze, mają minimalny luz na tłoku. Gładź jak na zdjęciach, srebrzysta i... gładka ;) Cylindry nie mają wyczuwalnej krawędzi na dole ani na górze, widoczna jest tylko drobna zmiana barwy (pod paskiem nagaru o którym za chwilę i w głębi gdzie tłok już się nie cofa - złota od oleju)
Martwią mnie 3 rzeczy:
1. W cylindrach na dnie (tzn. na ściance tam gdzie leży najniżej) leżał olej, również w komorze spalania - widać linię w głowicy gdzie jest mokre (silnik był przechylany).
2. Komora spalania i denko tłoka pokryte warstwą nagaru jaki ostatnio widziałem w dwusuwie. To już nawet nie jest sucha sadza jak przy zbyt bogatej mieszance, jak dla mnie to jest w tym olej
3. Te czarne ślady na bokach tłoków - normalka?

Czy poza pierścieniami istnieje jakieś wytłumaczenie tego oleju i osadu w cylindrze?

Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2011-02-22 23:14:28
spinaczZałączniki
silnik_06.jpg silnik_06.jpg (rozmiar: 205.98 KB, pobrań: 92) Pobierz
zawieszenie_01.jpg zawieszenie_01.jpg (rozmiar: 157.4 KB, pobrań: 87) Pobierz
silnik_07.jpg silnik_07.jpg (rozmiar: 215.38 KB, pobrań: 70) Pobierz
silnik_08.jpg silnik_08.jpg (rozmiar: 109.81 KB, pobrań: 71) Pobierz
silnik_09.jpg silnik_09.jpg (rozmiar: 147.59 KB, pobrań: 66) Pobierz
silnik_10.jpg silnik_10.jpg (rozmiar: 364.69 KB, pobrań: 68) Pobierz
 
offline ural
użytkownik
T:6 P:255
Dodany: 2011-02-23, 08:54:18

Kuba, w tych sprawach nic nie mierzy się na oko lub wyczucie palcem. Cały komplet tłok / cylinder jest zdyskwalifikowany na podstawie zdjęcia nr ,, silnik 8 ,,. Ktoś zrobił nieudolny szlif cylindrów, założył stary zużyty tłok, być może z nowym kompletem pierścieni i wyszło szydło z wora. Widoczne linie ,, 8 ,, to resztki po honowaniu - ostatecznej obróbce cylindra niezbędnej do właściwego dotarcia się pierścieni tłokowych. Skoro linie się nie starły w tym miejscu, to wniosek że pierścienie nie dotykały ścianki - czytaj - przedmuch, brak szczelności. Widać zresztą dużą ilość nagaru pod pierścieniami potwierdzające moją tezę. Same pierścienie poruszające się w rowkach tłoka pracują jak pompka, która pompuje olej do komory spalania. Podejrzewam że głowica też jest do roboty. Co można zrobić z tymi częściami ? - odpowiedź padła już we wcześniejszej mojej wypowiedzi.

Zalej głowicę benzyną, podejrzewam że przesączy się szybciej przez nieszczelności zaworów, a niżeli Ty skończysz ją wlewać. Zrobiona głowica jest szczelna nawet jak niema założonych sprężyn, a zawór podtrzymujesz palcem aby nie wypadł - i niema mowy o poceniu się powierzchni przylegania.

Tak już jest z naszymi sprzętami , które przekręciły po 100 tyś. km - to normalne zjawisko

Przeczytaj proszę temat ,, Szlif cylindrów ,,. Zwróć uwagę na rząd pasowania tłok / cylinder.

Ostatnio edytowany przez: ural, 2011-02-23 11:50:47
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-02-23, 17:51:38

Wiesz Paweł jak to jest jak się szuka czegoś co udowodni że nie potwierdzą się najgorsze obawy ;) W końcu ta wymiana to spory koszt.
Zrobiłem sobie narzędzie do kompresji sprężyn zaworowych. Hartowane w domowych warunkach czyli palnik gazowy + woda (te rurki były ze zwykłej łatwo obrabialnej stali i obawiałem się że bez tego np. zdeformuje się krawędź rurki która naciska na pokrywę sprężyny). Po wyjęciu sprężyn nalałem benzyny do jednej z głowic - nic nie ciekło ale to nic nie znaczy. Oba zawory są Z TYŁU pokryte takim samym nagarem jak denka, o ile dolotowy jeszcze ma metaliczną czystą krawędź na styku z głowicą to wydechowy i gniazdo są całe czarne i usmolone na obwodzie. Nie zrobię zdjęcia bo już je popakowałem i opisałem tak żeby każdy wrócił na właściwe miejsce kiedy oddam głowice mechanikowi.

spinaczZałączniki
silnik_11.jpg silnik_11.jpg (rozmiar: 395.31 KB, pobrań: 66) Pobierz
silnik_12.jpg silnik_12.jpg (rozmiar: 175.4 KB, pobrań: 62) Pobierz
zawieszenie_02.jpg zawieszenie_02.jpg (rozmiar: 86.82 KB, pobrań: 73) Pobierz
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-03-01, 20:18:55

Żeby nie było że nic się nie dzieje, trwa właśnie przygotowanie silnika do ponownego montażu przynajmniej bloku, wału i większości przyległych urządzeń (mam już uszczelnienia stałe + środek na kołnierze) oraz ogólne mycie, czyszczenie i przygotowanie do lakierowania hurtem (własnoręcznie) miliona drobnych części. Semestr się zaczął i mam teraz mniej czasu.


spinaczZałączniki
silnik_13.jpg silnik_13.jpg (rozmiar: 352.81 KB, pobrań: 71) Pobierz
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2011-03-01, 20:50:08

O, widzę, że jestem na tym samym etapie co ty z budową silnika.
Z tym, że ja będę musiał wymienić panewki główne na wale.
Samo to nie jest wielkim problemem, ale poprzednim razem gdy to robiłem pojaiwł się problem ze sciągnieciem zębatki rozrządu a w kazdym razie z załorzeniem jej spowrotem. Nie ma żadnego klina, więc trzeba ją pasować na jakieś własnoręcznie robione znaki, przed zdjęciem. Poza tym wbijanie jej na gorąco w warunkach domowych jest trudne.
Pewnie ty nie musisz tego robić.

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-03-01, 21:12:28

O ile potrafię to ocenić to na szczęście nie.
Wyobrażam sobie problemy, nie dość że trzeba ułożyć wg znaku to jeszcze na odpowiednią głębokość i idealnie prostopadle, a to wszystko w bardzo ograniczonym czasie.
Myślałem że panewek się nie wymienia? Czy tylko tych na korbowodach w ogóle _sensownie_ się nie da?

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2011-03-01, 21:25:47

Tak w poprzednim jak i w tym przypadku musiałem wymienić z powodu montowania innego wału w innym korpusie, dodatkowo, teraz dostałem wał rozbiórkowy, w którym ktoś podczas montażu przesunął czop mocujący i przednia panewkę nieco spłaszczył, ponieważ wał poza tym jest dobry zamierzam to zrobić, no chyba że do tamtego czasu znajdę inny wał

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-03-04, 18:01:37

Rozebrałem częściowo skrzynię żeby zająć się luzami dyferencjału (jedno z kół satelitarnych ma luz - ktoś wie od czego można dobrać podkładki regulacyjne żeby tam dołożyć?), poza tym jeszcze do wyregulowania luz między największym kołem a wałkiem skrzyni.
Oprócz tego lakierowanie pierwszej partii detali.

spinaczZałączniki
silnik_14.jpg silnik_14.jpg (rozmiar: 327.25 KB, pobrań: 70) Pobierz
detal_01.jpg detal_01.jpg (rozmiar: 311.8 KB, pobrań: 63) Pobierz
detal_02.jpg detal_02.jpg (rozmiar: 181.7 KB, pobrań: 72) Pobierz
detal_03.jpg detal_03.jpg (rozmiar: 108.23 KB, pobrań: 65) Pobierz
detal_04.jpg detal_04.jpg (rozmiar: 163.51 KB, pobrań: 74) Pobierz
 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2011-03-06, 10:48:18

Jestem pełen podziwu dla twojej pracy raz tylko zdarzyło mi się rozbierać silnik (i złożyć), a skrzynie, to po prostu przy każdej możliwej sytuacji wymieniam na lepszą, testuje i znowu przy jakiejś okazji zmieniam, ale obecna jest chyba ok.

Liczba wyświetleń: 29217
Oglądasz posty 61 - 70 z 172
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 208 (440954)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień