Początek drogi :) |
|||||||||||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Renowacje Citroenów 2CV › Początek drogi :) | |||||||||||||||||||
|
Dodany: 2011-02-20, 10:20:17
Jeśli masz miedziane przewody to można kilka razy wygiąć
|
||||||||||||||||||
|
Dodany: 2011-02-22, 21:49:55
Na początek głowica i czarne lustro oleju :) Tuleja perszingu na zdjęciu jest już po oczyszczaniu (wiertarka w imadle + różne mosiężne szczotki). Pomarańczowa rdza jest świeża po myciu ale zobaczcie ten ”wykwit” - to nawet nie jest rdza, to jest metal (taka przemiana w drugą stronę też jest możliwa ale nie spodziewałem się że w tak niekontrolowanych warunkach). Oddałem tuleje tokarzowi żeby poprawił gwinty zniekształcone rdzą (ten na zdjęciu to najgorszy wyjątek), potem chciałbym to ocynkować żeby kiedyś dało się jeszcze odkręcić. W tym samym czasie odnawiam też resztę zawieszenia ale zdjęcia zrobię jak skończę.
Plik: silnik_06.jpg Plik: zawieszenie_01.jpg Plik: silnik_07.jpg Plik: silnik_08.jpg Plik: silnik_09.jpg Plik: silnik_10.jpg
Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2011-02-22 23:14:28
Załączniki
|
||||||||||||||||||
|
Dodany: 2011-02-23, 08:54:18
Kuba, w tych sprawach nic nie mierzy się na oko lub wyczucie palcem. Cały komplet tłok / cylinder jest zdyskwalifikowany na podstawie zdjęcia nr ,, silnik 8 ,,. Ktoś zrobił nieudolny szlif cylindrów, założył stary zużyty tłok, być może z nowym kompletem pierścieni i wyszło szydło z wora. Widoczne linie ,, 8 ,, to resztki po honowaniu - ostatecznej obróbce cylindra niezbędnej do właściwego dotarcia się pierścieni tłokowych. Skoro linie się nie starły w tym miejscu, to wniosek że pierścienie nie dotykały ścianki - czytaj - przedmuch, brak szczelności. Widać zresztą dużą ilość nagaru pod pierścieniami potwierdzające moją tezę. Same pierścienie poruszające się w rowkach tłoka pracują jak pompka, która pompuje olej do komory spalania. Podejrzewam że głowica też jest do roboty. Co można zrobić z tymi częściami ? - odpowiedź padła już we wcześniejszej mojej wypowiedzi.
Ostatnio edytowany przez: ural, 2011-02-23 11:50:47
|
||||||||||||||||||
|
Dodany: 2011-02-23, 17:51:38
Wiesz Paweł jak to jest jak się szuka czegoś co udowodni że nie potwierdzą się najgorsze obawy ;) W końcu ta wymiana to spory koszt.
Załączniki
|
||||||||||||||||||
|
Dodany: 2011-03-01, 20:18:55
Żeby nie było że nic się nie dzieje, trwa właśnie przygotowanie silnika do ponownego montażu przynajmniej bloku, wału i większości przyległych urządzeń (mam już uszczelnienia stałe + środek na kołnierze) oraz ogólne mycie, czyszczenie i przygotowanie do lakierowania hurtem (własnoręcznie) miliona drobnych części. Semestr się zaczął i mam teraz mniej czasu.
Załączniki
|
||||||||||||||||||
|
Dodany: 2011-03-01, 20:50:08
O, widzę, że jestem na tym samym etapie co ty z budową silnika.
|
||||||||||||||||||
|
Dodany: 2011-03-01, 21:12:28
O ile potrafię to ocenić to na szczęście nie.
|
||||||||||||||||||
|
Dodany: 2011-03-01, 21:25:47
Tak w poprzednim jak i w tym przypadku musiałem wymienić z powodu montowania innego wału w innym korpusie, dodatkowo, teraz dostałem wał rozbiórkowy, w którym ktoś podczas montażu przesunął czop mocujący i przednia panewkę nieco spłaszczył, ponieważ wał poza tym jest dobry zamierzam to zrobić, no chyba że do tamtego czasu znajdę inny wał
|
||||||||||||||||||
|
Dodany: 2011-03-04, 18:01:37
Rozebrałem częściowo skrzynię żeby zająć się luzami dyferencjału (jedno z kół satelitarnych ma luz - ktoś wie od czego można dobrać podkładki regulacyjne żeby tam dołożyć?), poza tym jeszcze do wyregulowania luz między największym kołem a wałkiem skrzyni.
Załączniki
|
||||||||||||||||||
|
Dodany: 2011-03-06, 10:48:18
Jestem pełen podziwu dla twojej pracy raz tylko zdarzyło mi się rozbierać silnik (i złożyć), a skrzynie, to po prostu przy każdej możliwej sytuacji wymieniam na lepszą, testuje i znowu przy jakiejś okazji zmieniam, ale obecna jest chyba ok.
|
||||||||||||||||||
Liczba wyświetleń: 29217
Oglądasz posty
61
- 70
z 172
|
|||||||||||||||||||