Czy przy wymienie ramy zrobić coś jeszcze?

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA pomoc technicznaCzy przy wymienie ramy zrobić coś jeszcze?
 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2011-04-04, 10:41:50

Zastanawiam się, czy przy okazji wymiany ramy (nabyłem nową), wymienić coś jeszcze - może całe zawieszenie? Na pewno muszę dać nowe amortyzatory, nowy wydech. Planuję też wymienić przewodu hamulcowe, bo po zdjęciu nadwozia to chyba słuszne rozwiązanie. Po pierwsze nie chciałbym, aby ”przekładka” trwała zbyt długo - stąd pomysł na ewentualne przerzucenie tylko samej budy, silnika ze skrzynią, układu kierowniczego i oczywiście kół. Po drugie chciałbym ”kompleksowo” podejść do tematu. Ale w tej chwili nie robić remontu generalnego - buda jest w całkiem fajnym stanie. Silnik pali ”na dotyk”. I poza chylącą się ramą niczego w mojej cytrynce nie mogę się czepiać ;)
Zastanawiam się jednak czy wymiana wahaczy czy pirszingów ma sens? I jak ewentualnie sprawdzić ich stan, aby wiedzieć czy wymiana jest konieczna? A może samo pytanie jest po prostu bez sensu i jeśli będzie mnie na to stać (a tego jeszcze nie wiem?) to nie zastanawiać się, tyko cały dół ”zrobić od nowa”?

 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2011-04-04, 12:27:22

Z doświadczenia napiszę, że zawsze coś wyjdzie, może się okazać że jak zdejmiesz budę to i bez blacharki sie nie obejdzie. Ciężko stwierdzić że na pewno to to i tamto. Osobiście przy przekładce (i naprawie blacharskiej) wymieniłem amortyzatory, przewody hamulcowe, maglownice z wahaczami (miałem zregenerowane i przygotowane wcześniej). Tylne wahacze taż zmieniałem ale to już inna historia.
Przewody kupiłem tu:
http://www.pwp.pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=p&co=przew&marka=Citroen&model=2CV&rok=all

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2011-04-04, 19:53:12

Pirszingi jeśli nie skrzypią i wszystkie końcówki są mniej więcej tak samo wkecone to raczej są dobre, no chyba, że mają dziury. Jeśli któraś końcówka jest wkręcona na gwincie wyraźnie głebiej niż ta z przeciwnej strony może to świadczyć o zerwanej sprężynie.
Może się też okazać że nie da się przełożyć tulei na których są pirszingi monotwane, tzn, użyć ich drugi raz.
W wahaczach właściwie jedynym problemem mogą być luzy na sworzniach zwrotnic, oraz na klockach poziomujących drążki kierownicze w belce maglownicy. To właściwie jedyne powtarzające się mankamenty zawieszeń.

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-04-04, 20:02:58

Przy zawieszeniu jeśli wahacze chodzą płynnie to pewnie łożyska są ok ale nie zaszkodzi ich nasmarować. U mnie w 1 wahaczu łożyska padły (musiało się stać coś wyjątkowego) a te które były ok były po prostu dość suche i dostały świeży smar. Te duże nakrętki koronowe trzymające wahacze odkręcisz, po wyjęciu zawleczek, wkrętakiem/przecinakiem i młotkiem ;) Jeśli chodzi o ponowne dokręcanie ”zgodne ze sztuką” czyli z odpowiednim momentem tak aby łożyska nie miały luzów ale też nie były za mocno skręcone (bo jedno i drugie jest dla łożysk niszczące) to dorobiłem sobie taki klucz jak na zdjęciu który mogę chętnemu przesłać dalej do wykorzystania (ja już złożyłem zawieszenie). Przez klucz dynamometryczny z nasadką 24mm skręca się je z momentem 4.5-5 daNm ewentualnie nieco więcej jeśli akurat nie da się przełożyć nowej zawleczki.

rozne_04.jpg
Plik: rozne_04.jpg

spinaczZałączniki
rozne_04.jpg rozne_04.jpg (rozmiar: 282.2 KB, pobrań: 75) Pobierz
 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2011-04-28, 22:34:16

Witam ponownie. Jestem po częściowym rozebraniu samochodu. Budka odczepiona od ramy. W sobotę ”stara” rama z zawieszeniem i silnikiem ma odjechać ”na przekładkę”. Chciałbym jednak poprosić o opinie nt. elementów zawieszenia - załączam szczegółowe zdjęcia. Amortyzatory wymieniam, ale czy coś jeszcze trzeba zakupić lub zamówić?

Ostatnio edytowany przez: raff2, 2011-04-28 22:39:20
 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2011-04-28, 22:47:56

strona lewa

Ostatnio edytowany przez: raff2, 2011-04-28 22:50:16
spinaczZałączniki
Image417.jpg Image417.jpg (rozmiar: 762.14 KB, pobrań: 64) Pobierz
Image418.jpg Image418.jpg (rozmiar: 553.96 KB, pobrań: 65) Pobierz
Image419.jpg Image419.jpg (rozmiar: 609.98 KB, pobrań: 67) Pobierz
Image420.jpg Image420.jpg (rozmiar: 513.32 KB, pobrań: 59) Pobierz
Image421.jpg Image421.jpg (rozmiar: 511.27 KB, pobrań: 71) Pobierz
Image422.jpg Image422.jpg (rozmiar: 412.57 KB, pobrań: 63) Pobierz
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2011-04-28, 22:51:52

Generalnie wszystko, ze szczególnym uwzględnieniem tubusów sprężyn, wygląda na bardzo dobre.
Pytanie czy wszystko da się bezinwazyjnie odkręcić.
I to jest podstawowa kwestia, jeśli coś będzie trzeba ciąć lub w inny sposób zniszczyć, to wszystko jasne.
A zdarzają się takie przypadki, oj zdarzają....

Ostatnio edytowany przez: 2cvclub, 2011-04-28 22:52:45
 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2011-04-28, 22:53:33

strona prawa

spinaczZałączniki
Image423.jpg Image423.jpg (rozmiar: 738.47 KB, pobrań: 71) Pobierz
Image424.jpg Image424.jpg (rozmiar: 633.24 KB, pobrań: 60) Pobierz
Image425.jpg Image425.jpg (rozmiar: 453.09 KB, pobrań: 55) Pobierz
Image426.jpg Image426.jpg (rozmiar: 432.8 KB, pobrań: 69) Pobierz
Image427.jpg Image427.jpg (rozmiar: 499.1 KB, pobrań: 62) Pobierz
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2011-04-29, 08:39:35

Jeśli rama wyjezdza jutro to proponuje już dziś oczyścić szczotką drucianą miejsca które zaznaczyłem, zdjąć osłonę guową i zalać dobrym środkiem penetrującym.
Z odkręceniem tych elementów nie będzie łątwo.

U mnie odkręcenie tych elementów trwało 3 dni... wraz z grzaniem palnikiem i zniszczeniem dwóch gum amortyzujących.

Image427.jpg
Plik: Image427.jpg

Ostatnio edytowany przez: arekban, 2011-04-29 08:40:43
spinaczZałączniki
Image427.jpg Image427.jpg (rozmiar: 20.89 KB, pobrań: 66) Pobierz
 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2011-04-29, 08:54:42

arekban
Z odkręceniem tych elementów nie będzie łatwo.

...Ojjj, to prawda...

Zakładam, że ktoś, kto to będzie rozbierał - będzie miał choć ogólne pojęcie - JAK (w jakiej kolejności) należy to rozkręcać?
Dla spokoju ducha - pokazuję jak to ma wyglądać po rozebraniu do gołego:

spinaczZałączniki
PIC_4247.JPG PIC_4247.JPG (rozmiar: 1.54 MB, pobrań: 68) Pobierz
PIC_4249.JPG PIC_4249.JPG (rozmiar: 1.25 MB, pobrań: 70) Pobierz
Liczba wyświetleń: 3772
Oglądasz posty 1-10 z 30
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień