Wymiana wszystkich gum na półosiach.Wyjęcie półosi. |
||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Wymiana wszystkich gum na półosiach. | ||||
|
Dodany: 2011-09-17, 20:32:03
Jak najłatwiej wyjąć/wymienić gumy na półosiach.Czy da się wymienić bez rozpinania piasty od drążka kierowniczego lub jak ewentualnie inaczej?Może jakaś podpowiedz.
Ostatnio edytowany przez: jankiel2cv, 2011-09-17 20:32:49
|
|||
|
Dodany: 2011-09-17, 20:42:07
Hej. Niedawno przez to przechodziłem. Gumy również zakupiłem u Łukasza - jeszcze raz dziękuję. Odkręć przegub przy skrzyni biegów i rozłącz pół oś przez rozciągnięcie. Gumy łatwo się zsuwają. Oczywiście robota piekielnie brudna ( smar grafitowy ) ale niestety konieczna jeżeli masz po sieknięte osłony. Przegub jest droższy, a na pewno długo nie popracuje z brudem, piachem i wodą. Oczywiście musisz odkręcić błotniki.
Ostatnio edytowany przez: ural, 2011-09-17 20:43:45
|
|||
|
Dodany: 2011-09-17, 20:53:18
Dzięki za szybką odpowiedz.
|
|||
|
Dodany: 2011-09-17, 21:24:48
Uważam że sam byś dał sobie radę z tą wymianą i nie fatygował mechanika. Odnośnie opisanego sposobu , uważam że jest najszybszy, i najłatwiejszy. Praca nie powinna Ci zając więcej jak 2 / 3 godziny - nie licząc mycia rąk.
Ostatnio edytowany przez: ural, 2011-09-17 21:26:59
|
|||
|
Dodany: 2011-09-18, 09:32:44
dziekuje za miłe słowa:)
|
|||
|
Dodany: 2011-09-18, 18:30:48
Zloek-tak sobie to wyobrażałem.Mysłałem nawet,żeby odkręcić przy kole ,potem 2 śruby przy piaście trzymające drążek kierowniczy,odchylić i wyjąć pół półośi na frezie,starą gumę przy skrzyni przeciąć a nową nałozyć przez frez.Następnie na wyjętej połówce założyć obie gumy ,wsunąć frez,zacińżć środkową gumę w drugim miejscu i po zawodach.Tym sposobem połówkę półosi przy skrzyni nie potrzeba by nawet odkręcać.W teorii wszystko ok,zobaczymy w prakryce.
|
|||
|
Dodany: 2011-09-18, 19:04:00
Ja jak zmieniałem gumę półosi po stronie koła, to zdjąłem błotnik, odkręciłem 6 śrub przy tarczy (1) zsunąłem obie części półosi do siebie i w jednym położeniu udało mi się je rozsunąć i rozdzielić (2), na koniec zdjąłem gumę przeciągając ją przez tę bliższą kołu część półosi (3).
|
![]() |
(rozmiar: 112.55 KB, pobrań: 87) | Pobierz |
---|
Dziękuję Kolegom za podpowiedzi dot.wyjęcia półosi.Jak powiedziałem
mechaniorowi że ponoć trzeba błotniki zdjąć,to powiedział żebym go nie rozśmieszał,bo ma ”zajady”.
Zobaczymy się jak to zrobi.Na razie czekam na swoją kolej,znaczy kaczka czeka.
To co dla kaczkowicza jest czynnością zajmującą 5 minut dla mechaników jest czarną magią.