Wymiana wszystkich gum na półosiach.Wyjęcie półosi. |
||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Wymiana wszystkich gum na półosiach. | ||||
|
Dodany: 2011-09-17, 20:32:03
Jak najłatwiej wyjąć/wymienić gumy na półosiach.Czy da się wymienić bez rozpinania piasty od drążka kierowniczego lub jak ewentualnie inaczej?Może jakaś podpowiedz.
Ostatnio edytowany przez: jankiel2cv, 2011-09-17 20:32:49
|
|||
|
Dodany: 2011-09-17, 20:42:07
Hej. Niedawno przez to przechodziłem. Gumy również zakupiłem u Łukasza - jeszcze raz dziękuję. Odkręć przegub przy skrzyni biegów i rozłącz pół oś przez rozciągnięcie. Gumy łatwo się zsuwają. Oczywiście robota piekielnie brudna ( smar grafitowy ) ale niestety konieczna jeżeli masz po sieknięte osłony. Przegub jest droższy, a na pewno długo nie popracuje z brudem, piachem i wodą. Oczywiście musisz odkręcić błotniki.
Ostatnio edytowany przez: ural, 2011-09-17 20:43:45
|
|||
|
Dodany: 2011-09-17, 20:53:18
Dzięki za szybką odpowiedz.
|
|||
|
Dodany: 2011-09-17, 21:24:48
Uważam że sam byś dał sobie radę z tą wymianą i nie fatygował mechanika. Odnośnie opisanego sposobu , uważam że jest najszybszy, i najłatwiejszy. Praca nie powinna Ci zając więcej jak 2 / 3 godziny - nie licząc mycia rąk.
Ostatnio edytowany przez: ural, 2011-09-17 21:26:59
|
|||
|
Dodany: 2011-09-18, 09:32:44
dziekuje za miłe słowa:)
|
|||
|
Dodany: 2011-09-18, 18:30:48
Zloek-tak sobie to wyobrażałem.Mysłałem nawet,żeby odkręcić przy kole ,potem 2 śruby przy piaście trzymające drążek kierowniczy,odchylić i wyjąć pół półośi na frezie,starą gumę przy skrzyni przeciąć a nową nałozyć przez frez.Następnie na wyjętej połówce założyć obie gumy ,wsunąć frez,zacińżć środkową gumę w drugim miejscu i po zawodach.Tym sposobem połówkę półosi przy skrzyni nie potrzeba by nawet odkręcać.W teorii wszystko ok,zobaczymy w prakryce.
|
|||
|
Dodany: 2011-09-18, 19:04:00
Ja jak zmieniałem gumę półosi po stronie koła, to zdjąłem błotnik, odkręciłem 6 śrub przy tarczy (1) zsunąłem obie części półosi do siebie i w jednym położeniu udało mi się je rozsunąć i rozdzielić (2), na koniec zdjąłem gumę przeciągając ją przez tę bliższą kołu część półosi (3).
Załączniki
|
|||
|
Dodany: 2011-09-19, 20:21:45
Dziękuję Kolegom za podpowiedzi dot.wyjęcia półosi.Jak powiedziałem
|
|||
|
Dodany: 2011-09-19, 21:31:11
To co dla kaczkowicza jest czynnością zajmującą 5 minut dla mechaników jest czarną magią.
|
|||
|
Dodany: 2011-09-19, 21:40:16
sindbad1947 To co dla kaczkowicza jest czynnością zajmującą 5 minut dla mechaników jest czarną magią. hehe dokładnie....:) Niech mechanik przy okazji wymiany gum sprawdzi jeszcze luz zaworowy bez zdejmowania błotników to mu pogratuluje ;) |
|||
Liczba wyświetleń: 2440
Oglądasz posty
1-10
z 21
|
||||