Projekt Brazylina- usprawnienie silnikaOptymalizacja, zwiekszenie mocy silnika. |
||||||||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Projekt Brazylina- usprawnienie silnika | ||||||||||||||||
|
Dodany: 2012-01-07, 19:47:44
Cel:
Załączniki
|
|||||||||||||||
|
Dodany: 2012-01-07, 20:22:07
W bardzo dokładnej monografii J.Catsa na temat adaptacji silnika z Citroena Visy (wersja rozwojowa silnika z 2CV6 - 650 ccm i 35 KM, bardzo ważnym efektemn ubocznym było bardzo szybkie zużycie skrzyń biegów. A to przecież tylko 5-6 KM.
|
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
Dodany: 2012-01-07, 20:55:41
Bardzo ciekawy projekt. Masz jakiegoś fachowca w tym temacie ? czy samemu posiadasz taką wiedzę ? Temat z pewnością nie jest prosty...
Ostatnio edytowany przez: arekban, 2012-01-07 21:02:17
|
|||||||||||||||
|
Dodany: 2012-01-07, 23:52:10
Kupiłem drugi silnik, ten który jeździ zostawiam w spokoju.
|
|||||||||||||||
|
Dodany: 2012-01-08, 11:50:41
Pewno juz wszyscy z nas to czytali
|
|||||||||||||||
|
Dodany: 2012-01-08, 12:21:16
[quote=”rosikon”] Pewno juz wszyscy z nas to czytali
Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-01-08 12:23:26
|
|||||||||||||||
|
Dodany: 2012-01-08, 16:48:47
Brazyliana Największą dla mnie niewiadomą jest zastosowanie dwóch gaźników na krótkich kolektorach.
Nie znalazłem żadnych opisów efektu takiej przeróbki. Moim skromnym zdaniem założenie dwóch niezależnych gaźników nie skutkuje zmianą parametrów pracy silnika. Oczywiście należy pamiętać o zastosowaniu gaźników odpowiedniej wydajności, a następnie ich zestrojenie ( regulacja wolnych obrotów na każdym cylindrze, oraz odpowiedni naciąg linki gazu / cięgna ) Zwracam uwagę, że wszystkie ruskie motocykle - ciężkie ,, wojskowe ,, pracują w tym systemie. Praca motoru jest idealna, zapłon bez utrudnień itp. Niektórzy posiadacze takich maszyn testują z jednym gaźnikiem np od fiacika - silnik pracuje również, ale wygląd nie jest już taki jak oryginał. W załączeniu moja pieszczocha na dwóch oryginalnych gaźnikach. PS. Na allegro można dostać nowiutkie gaźniki - dobrze ,, strojące ,, do rusków, cena nie jest powalająca. Orientacyjne spalanie przy 80 km/h z osobą w koszu, przy pojemności 750 cm to zaledwie 6 l/100 km. Zaznaczam że spalanie zależy od stanu serduszka, wyregulowania gaźników i sposobu jazdy. Nadmieniam , że zaprzęg pochodzi z 1964 r. np. http://allegro.pl/gaznik-ural-dniepr-m72-k750-mw750-iz-minsk-typ-c-i2038805388.html
Ostatnio edytowany przez: ural, 2012-01-08 16:54:38
Załączniki
|
|||||||||||||||
|
Dodany: 2012-01-08, 19:37:46
ural Na allegro można dostać nowiutkie gaźniki - dobrze ,, strojące ,, do rusków, cena nie jest powalająca. Ural - może byś potestował w 2cv ? Ale skoro nie ma zwiększenia osiągów to w sumie po co ... |
|||||||||||||||
|
Dodany: 2012-01-09, 00:21:43
arekban”] [quote=”ural ..Największą dla mnie niewiadomą jest zastosowanie dwóch gaźników na krótkich kolektorach... Nie znalazłem żadnych opisów efektu takiej przeróbki. Ural - może byś potestował w 2cv ? Ale skoro nie ma zwiększenia osiągów to w sumie po co ... Z teorii wynika że dwa gaźniki ”na krótko” powinny dać głownie większą moc, (i szybkośc reakcji na geya) oraz duużo większe spalanie. 2-cv ma ta zaletę (w porównaniu np. do malucha, że ma długi dolot, wiec paliwo może ”w tym czasie” dobrze odparować, co skutkuje większą ekonomią. |
|||||||||||||||
Liczba wyświetleń: 4351
Oglądasz posty
1-10
z 35
|
||||||||||||||||