Projekt Brazylina- usprawnienie silnika

Optymalizacja, zwiekszenie mocy silnika.
2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...Projekt Brazylina- usprawnienie silnika
 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-01-07, 19:47:44

Cel:
zwiększenie mocy silnika.
Plan:
- modyfikacja głowic silnika,
- zmiana układu zapłonowego na elektroniczny, bezstykowy, z własną mapą zapłonu,
- zwiększenie obrotów mocy maksymalnej,
- modyfikacja faz rozrządu,
- zwiększenie wzniosu zaworów,
- zwiększenie pojemności skokowej do 650 ccm,
- zmiana układu dolotowego
-zwiększenie stopnia sprężania
Pierwsze przygotowania zostały już poczynione:
-głowice: nowe prowadnice zaworowe, poddane obróbce gniazda zaworowe i zawory, zwiększona średnica wewnętrzna gniazda zaworu ssącego,
- zmodyfikowany wałek rozrządu (zwiększony wznios, zmieniony kształt krzywek)
W związku z pracami odkupię kolektor ssący oraz zużyte zawory ssący i wydechowy (będą potrzebne do wykonania nacięć na zawory w nowych tłokach)


spinaczZałączniki
IMG_0182.JPG IMG_0182.JPG (rozmiar: 825.88 KB, pobrań: 60) Pobierz
IMG_0184.JPG IMG_0184.JPG (rozmiar: 875.53 KB, pobrań: 57) Pobierz
IMG_0187.JPG IMG_0187.JPG (rozmiar: 690.77 KB, pobrań: 54) Pobierz
IMG_0192.JPG IMG_0192.JPG (rozmiar: 398.74 KB, pobrań: 44) Pobierz
IMG_0190.JPG IMG_0190.JPG (rozmiar: 688.14 KB, pobrań: 46) Pobierz
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-01-07, 20:22:07

W bardzo dokładnej monografii J.Catsa na temat adaptacji silnika z Citroena Visy (wersja rozwojowa silnika z 2CV6 - 650 ccm i 35 KM, bardzo ważnym efektemn ubocznym było bardzo szybkie zużycie skrzyń biegów. A to przecież tylko 5-6 KM.

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-01-07, 20:23:31

Poza tym coraz bardziej będzie brakować 5 biegu.

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2012-01-07, 20:55:41

Bardzo ciekawy projekt. Masz jakiegoś fachowca w tym temacie ? czy samemu posiadasz taką wiedzę ? Temat z pewnością nie jest prosty...
Czekam z niecierpliwością na efekty...
Szkoda że nie byłeś na hamowni przed modyfikacją ;)

Ostatnio edytowany przez: arekban, 2012-01-07 21:02:17
 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-01-07, 23:52:10

Kupiłem drugi silnik, ten który jeździ zostawiam w spokoju.
Bazuje na własnej wiedzy i doświadczeniu, wiem dokładnie że łatwo ”zepsuć” silnik i poza większym hałasem efektów nie będzie.
Czasem uzyska się 10 koników więcej tylko do niczego się nie przydają w normalnej jeździe bo mamy je tylko w w wąskim zakresie obrotów zazwyczaj bliskich maksymalnym.
Jeżeli tylko pogoda dopisze spróbuje zrobić testy drogowe:
- pomiar przyśpieszenia do określonych prędkości,
- przyspieszenie np. na 4-biegu od 60 do 90

 
offline rosikon
użytkownik
T:68 P:672
Dodany: 2012-01-08, 11:50:41

Pewno juz wszyscy z nas to czytali
This is a short & basic guide to tuning the 2cv engine based on the writer’s experience building endurance race winning motors (our car wins the 2001 24hr Mondello park race 22 miles in front of our nearest competitor!), read garbage elsewhere (elsewhere on the internet!) but believe what you see here!
Email us if you can find non - misleading 2cv tuning info, we will link to it!

http://www.ecas.co.uk/2cv_tuning.htm

 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-01-08, 12:21:16

[quote=”rosikon”] Pewno juz wszyscy z nas to czytali

http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/tuning.html

Największą dla mnie niewiadomą jest zastosowanie dwóch gaźników na krótkich kolektorach.
Nie znalazłem żadnych opisów efektu takiej przeróbki.




Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-01-08 12:23:26
 
offline ural
użytkownik
T:6 P:255
Dodany: 2012-01-08, 16:48:47

Brazyliana
Największą dla mnie niewiadomą jest zastosowanie dwóch gaźników na krótkich kolektorach.
Nie znalazłem żadnych opisów efektu takiej przeróbki.


Moim skromnym zdaniem założenie dwóch niezależnych gaźników nie skutkuje zmianą parametrów pracy silnika. Oczywiście należy pamiętać o zastosowaniu gaźników odpowiedniej wydajności, a następnie ich zestrojenie ( regulacja wolnych obrotów na każdym cylindrze, oraz odpowiedni naciąg linki gazu / cięgna ) Zwracam uwagę, że wszystkie ruskie motocykle - ciężkie ,, wojskowe ,, pracują w tym systemie. Praca motoru jest idealna, zapłon bez utrudnień itp. Niektórzy posiadacze takich maszyn testują z jednym gaźnikiem np od fiacika - silnik pracuje również, ale wygląd nie jest już taki jak oryginał. W załączeniu moja pieszczocha na dwóch oryginalnych gaźnikach.
PS. Na allegro można dostać nowiutkie gaźniki - dobrze ,, strojące ,, do rusków, cena nie jest powalająca.
Orientacyjne spalanie przy 80 km/h z osobą w koszu, przy pojemności 750 cm to zaledwie 6 l/100 km. Zaznaczam że spalanie zależy od stanu serduszka, wyregulowania gaźników i sposobu jazdy. Nadmieniam , że zaprzęg pochodzi z 1964 r.

np.
http://allegro.pl/gaznik-ural-dniepr-m72-k750-mw750-iz-minsk-typ-c-i2038805388.html

Ural.JPG
Plik: Ural.JPG

Ostatnio edytowany przez: ural, 2012-01-08 16:54:38
spinaczZałączniki
Ural.JPG Ural.JPG (rozmiar: 1.9 MB, pobrań: 62) Pobierz
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2012-01-08, 19:37:46

ural
Na allegro można dostać nowiutkie gaźniki - dobrze ,, strojące ,, do rusków, cena nie jest powalająca.


Ural - może byś potestował w 2cv ? Ale skoro nie ma zwiększenia osiągów to w sumie po co ...


 
offline marianstrzeleck
i
użytkownik
T:4 P:21
Dodany: 2012-01-09, 00:21:43

arekban”] [quote=”ural

..Największą dla mnie niewiadomą jest zastosowanie dwóch gaźników na krótkich kolektorach...
Nie znalazłem żadnych opisów efektu takiej przeróbki.
Ural - może byś potestował w 2cv ? Ale skoro nie ma zwiększenia osiągów to w sumie po co ...

Z teorii wynika że dwa gaźniki ”na krótko” powinny dać głownie większą moc,
(i szybkośc reakcji na geya) oraz duużo większe spalanie.
2-cv ma ta zaletę (w porównaniu np. do malucha, że ma długi dolot, wiec paliwo może ”w tym czasie” dobrze odparować, co skutkuje większą ekonomią.


Liczba wyświetleń: 4351
Oglądasz posty 1-10 z 35
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 39 (441016)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień