Hamulce przód - bębny

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...Hamulce przód - bębny
 
offline jacko
użytkownik
T:8 P:47
Dodany: 2012-04-18, 11:22:42

Podczas gdy wszystkie zardzewiałe gwinty nasiąkają naftą, postanowiłem zabrać się za hamulce. W moim furgonie z przodu są bębnowe. Półośki już odkręcone i teraz pytanie do pomocnych kolegów: Jak ściągnąć bębny domowym sposobem bez ryzyka, że coś urwę? Czy jest jakiś sekretny kaczy sposób, w jaki należy to zrobić?

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-04-18, 13:05:48

Ja to zawsze robiłem łyżkami do opon, jeśli chodzi o tylne, a przednie, zawsze schodziły mi placami. Ale myślę że łyżki to też niezły pomysł jeśli nie będą chciały, byle deliktanie

 
offline jacko
użytkownik
T:8 P:47
Dodany: 2012-04-18, 17:58:48

Czyli teoretycznie nic nie trzyma bębnów po odkręceniu półosi?
W takim razie wygląda na to, że hamulce mi nie odbiły i się zakleszczyło wszystko.

 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-04-18, 18:55:54

jacko
Czyli teoretycznie nic nie trzyma bębnów po odkręceniu półosi?
W takim razie wygląda na to, że hamulce mi nie odbiły i się zakleszczyło wszystko.


Poluzuj regulację luzu szczek hamulcowych- śruby na klucz 14.

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-04-18, 20:32:26

To, że nie dobiły jest aż zanadto prawdopodobne. W kaczkach które mają tarcze z przosdu tylne są tak mało ”biorące”, że ”zastawają” się nawet w trakcie bieżącej jazdy i co jakiś czas warto kilka razy ”dupnąć”, żeby je rozruszać, a w stojącym... uhu, to i rdza dochodzi i stojące tłoczki, regulatory na mimośrodach warto podgrzać, bo pewnie są nieruchome i warto otworzyć odpowietrznik, czasem to wystarcza.

 
offline jacko
użytkownik
T:8 P:47
Dodany: 2012-04-19, 16:59:09

Bębny ściągnięte. Lekko nie było, ale pomogło odkręcenie śrub od regulacji szczęk, no i solidny młotek + płaskownik ;)

 
offline jacko
użytkownik
T:8 P:47
Dodany: 2012-04-25, 12:29:02

Czy jest możliwość założyć pompę hamulcową dwuobwodową, jak miałem tą jednoobwodową? Da się ją jakoś przerobić, żeby to miało szansę działać? Moja jest tak zapieczona, że ani drgnie, a zauważyłem że dostać jednoobwodową graniczy z cudem. Miałem niby zamówioną, ale okazało się, że jednak nie mają jej na stanie.

 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-04-25, 14:54:17

Myślę że nie ma problemu. Ważne aby była zachowana średnica tłoczka, nie wiem czy gwinty są takie same (M8).Dwuobwodowe pompy miały średnice tłoczka 22mm lub 17mm .

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-04-25, 18:59:00

Jest jeszcze jedna ważna sprawa, do dwóobwodowej pompy należy wstawić dłuższy ”popychacz” w pedałach, bo inaczej będzie ci ”brać” nad samą podłogą.

Liczba wyświetleń: 977
Oglądasz posty 1-9 z 9
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 39 (441016)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień