Pompa paliwa

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA SOS !Pompa paliwa
 
offline futro
użytkownik
T:46 P:623
Dodany: 2012-12-29, 15:53:47

Dzisiejszego pięknego dnia postanowiłem po tygodniu odpalić kaczkę. Najpierw rozrusznik nakręcił się jak głupi, po czym auto zaskoczyło, weszło na obroty i zgasło. Zobaczyłem, że w filtr paliwa wypełniony jest jedynie do połowy. Jak zalałem gaźnik palił od strzała. Jak mogę sprawdzić czy winna jest pompa? Czy ma ktoś może używaną na zbyciu? Pozdrawiam- Adam N.

 
offline rosikon
użytkownik
T:68 P:672
Dodany: 2012-12-29, 16:56:50

Kolego. Ze filtr jest wypelniony tylko do polowy, nic nie znaczy. Aby tylko odrobine powyzej wyplywu /o ile filtr nie jest pionowo, a poziomo, lub skosnie/. Na bolaczke dlugiego krecenia po postoju polecam zamontowanie zaworka zwrotnego n.p. od LADY. Gdzies o tym napisalem. Wczesniej i ja katowalem rozrusznik i akumulator po tygodniowym postoju. Teraz po miesiacu postoju zapalam niemal natychmiast.

 
offline futro
użytkownik
T:46 P:623
Dodany: 2012-12-29, 17:23:54

filtr mam właśnie pionowo, obecnie jest pusty. kiedy kręcę rozrusznikiem nie napełnia się paliwem. nie mogę zapalić samochodu. co

 
offline rosikon
użytkownik
T:68 P:672
Dodany: 2012-12-29, 17:49:50

Adamie, nic tylko zarazilem Was swoim pechem. Swego czasu wymontowalem pompe paliwa by dodac jej brakujacych uszczelek. Po zlozeniu juz nie pompowala. Musze przyznac, ze dla sprawdzenia szczelnosci jej zaworkow, dmuchnalem w krocce.Tym moglem ja schrzanic. Pomogl na to zakup nowej u Zloeka.U Ciebie dziwna sprawa, ze nie dlubales, a jednak...Byc moze, przez nieszczelny zaworek, splynelo paliwo na calej trasie do zbiornika /zakladamy oczywiscie, ze masz paliwo w zbiorniku/.A moze sprobuj zalac paliwkiem pompe od strony filtra? Czasem to pomagalo jej zassac czynnik gestszy od powietrza.

 
offline futro
użytkownik
T:46 P:623
Dodany: 2012-12-29, 18:00:06

Dziękuję za wskazówki...będę próbował...

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2012-12-29, 18:04:35

mam ostatnią pompę paliwa jak by co, ze zniżka 35%!!!, czyli za jedyne 109,15zł

http://www.2cv-shop.pl/pompa_paliwowa_2cv4_6visa-46.html

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2012-12-29, 19:03:42

futro
Dzisiejszego pięknego dnia postanowiłem po tygodniu odpalić kaczkę. Najpierw rozrusznik nakręcił się jak głupi, po czym auto zaskoczyło, weszło na obroty i zgasło. Zobaczyłem, że w filtr paliwa wypełniony jest jedynie do połowy. Jak zalałem gaźnik palił od strzała. Jak mogę sprawdzić czy winna jest pompa? Czy ma ktoś może używaną na zbyciu? Pozdrawiam- Adam N.

Kaczka grymaśna jest.
Żadna to nowość, o tym wie każdy.
..Ale nie każdy wie - jaki grymas jest dlaczego...
Pozwól, że ja przedstawię swój punkt widzenia (w kwestii złego palenia po dłuższym staniu)
Moja kaczka pali od strzału, niezależnie od tego, ile dni/tygodni/miesięcy stoi nieużywana.
..Ale.. to nie jest żadne przechwalanie się.
(bo nie zawsze tak było)
Pali tak - odkąd wymieniłem CAŁY przewód paliwowy
Bo (kto rozbierał, ten wie) anatomia jest taka:
- na zbiorniku paliwa (na całym tym zespole ”ssawa, czujnik pływaka i reszta”) jest króciec (metalowy. mosiężny, tak dokładniej)
- na ten króciec założony jest kawałek grubościennej gumowej rurki,
- w tą rurkę (spełnia ona wtedy role ”mufki”) wchodzi cienka rurka metalowa. Biegnie wzdłuż ramy, do przodu.
- na nią znów wchodzi przewód gumowy (i prowadzi ”już bezpośrednio” do pompy paliwa)
...w sumie...CZTERY łączenia (!) (czasem więcej. widywałem jeszcze podokładane jakieś dziwne ”przejściówki”...pojęcia nie mam po co..) i co najmniej dwa (czasem więcej) kawałki gumy (która, starzejąc się, pęka w mikroszczeliny. Na tyle drobne, że nie przepuszczają paliwa, ale pozwalające na ZAPOWIETRZANIE SIĘ układu paliwowego)
I tu jest pies pogrzebany
O ile przy ”sezonowym” jeżdżeniu nie jest to istotnie, i tyle po kilku dniach/tygodniach/miesiącach zapowietrzenie jest pewne! ”Praw fizyki pan nie zmienisz”, jak mówił Kobuszewski w ”Fachowcy”
A szybkość działania pompy paliwowej (nawet nowej!) przy kręceniu TYLKO rozrusznikiem - jest za mała, by te mikropęcherze powietrzne przepchnąć!
3,8 m igielitowego przewodu (benzynoodpornego! Do kupienia w ”starych, poczciwych” sklepikach motoryzacyjnych) leczy w niemal 100 % przypadków....

Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2012-12-29 19:11:20
 
offline futro
użytkownik
T:46 P:623
Dodany: 2012-12-29, 19:22:07

Baaaardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. W poniedziałek ruszam na poszukiwania tych mikropęknięć. oczko Pozdrawiam- Adam N.

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2012-12-29, 19:32:10

Ty nie szukaj tych mikropęknięć :)
Ty szukaj tego igielitowego przewodu :) :)

 
offline futro
użytkownik
T:46 P:623
Dodany: 2012-12-30, 13:11:40

Przeleciałem przewody paliwowe. Niektóre wymieniłem na nowe. Teraz auto zapala na jakies 30-40 sek., pracuje nierówno, wchodzi na obroty i gaśnie. Odkręciłem świece i chyba mają ze 20 lat. Czy mogę wyeliminować już pompę paliwa jako odpowiedzialną za całe zamieszanie? Pompa mechaniczna pracuje na zasadzie ”zerojedynkowej”, tzn. albo jest dobra albo nie? Pompę i tak kupię żeby mieć w zapasie. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Adam N.

Liczba wyświetleń: 1749
Oglądasz posty 1-10 z 20
 
12
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień