Rama 2cv |
||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › pomoc techniczna › Rama 2cv | ||||||||||
|
Dodany: 2013-04-01, 17:22:04
pstrz Moim zdaniem najlepiej kupić nową ramę, ale polskiej produkcji - w Starej Miłośnie był kiedyś gość, który produkował takie ramy. Różniły się one od oryginału tym, że były cięższe o ~30kg i solidniejsze - właściwie nie do zabicia (zgnicia :)). Rama była spawana z profili zamkniętych bodajże 5x10cm o grubości 2mm. Kosztowała ok. 8 lat temu 1300zł z dostawą do Konstancina. kupiłem bodajże 11 sztukę - pierwsze były toporne, ale jedenasta całkiem przyzwoicie zrobiona. Trzeba było oddac starą na wymianę (mocowania, elementy resorujące itp.).
Teoretycznie minusem takiej ramy jest jej większa (dużo) sztywność w porównaniu z oryginałem objawiająca się przy zderzeniu czołowym. W przypadku oryginalnej ramy działa ona (rama) jak amortyzator bo zgina się jak harmonijka (widziałem test z lat 70 tych gdzie 2cv wypadał w czołowych zderzeniach lepiej niż VW golf). Teoretycznie dlatego bo nigdy nie testowałem jeżdżąc na nowej ramie zderzeń czołowych :):):) Naprawianie starej ramy (robiłem 3 razy w 2 samochodach) polecałbym tylko w przypadkach, gdy brak kaski lub używamy samochodu bardzo sporadycznie i trzymamy w garażu i mamy drugi:). Ja miałem 2 2Cv - ki. Pierwszą w początku lat 90tych, a drugą od 2001 roku. W obydwu przypadkach problem z ramą występował. W drugiej (przejechałem nią 100 tys km w 4 lata) dwukrotnie naprawiałem ramę i zawsze była to naprawa PROWIZORYCZNA. Naprawde taniej jest wydać te 1,5+ tys. i mieć spokój. Oczywiście 1,5 tys wychodzi przy własnoręcznej wymianie. Ja tak zrobiłem. Jeden dzień trwa rozebranie samochodu (trzeba być przeciętnie uzdolnionym mehcanikiem amatorem,a przede wszystkim nie bac pobrudzic rąk:) ). Kilka dni to złożenie go z powrotem. Mi największą trudność sprawiało to, że musiałem wszystko robić w pojedynkę (włącznie ze zdjęciem i założenim karoserii) w bardzo prymitywnych i ciasnych warunkach. Popełniłem przy tym jeden błąd, przed którym przestrzegam - trochę źle wymierzyłem odległość od przodu auta do pierwszego otworu mocującego karoserię. Rezultat był taki, że kolumna kierownicy nie zgrała się w 100% z osią wielowypustu z maglownicy. po kilkudziesięcu tysiącach kilometrów w trakcie jazdy Cytryna przestała mi skręcać w lewo :):):). Dlatego potrzebuję dziś belki przedniego zawieszenia... Witam, osoba wspomniana w cytowanym tekście to ja. Produkuję ramy do 2cv w Starej Miłośnie. Dokładny adres: Borkowska 12, 05-077 Warszawa Wesoła. Telefon kontaktowy: 601 210 517 Zainteresowanych zakupem ramy proszę o kontakt. Gotowa rama jest do obejrzenia na jeżdżącym samochodzie. Pozdrawiam, Sławomir Wielądek
Ostatnio edytowany przez: slawomirwieladek, 2013-07-30 20:17:50
Załączniki
|
|||||||||
|
Dodany: 2013-04-01, 18:07:55
Witam, witam.
Ostatnio edytowany przez: 2cvclub, 2013-04-01 18:11:25
|
|||||||||
|
Dodany: 2013-05-14, 23:10:19
chciałbym kupić nową ramę i parę blach do remontu nadwozia. Co najlepiej wybrać? - już wcześniej padło to pytanie lecz wątek trochę odchylił sie od tematu. Najbardziej interesuje mnie oryginalna rama:
|
|||||||||
|
Dodany: 2013-05-14, 23:29:28
Polecam tą którą kupiłem sam sobie. Polska.
Ostatnio edytowany przez: 2cvclub, 2013-05-14 23:32:11
Załączniki
|
|||||||||
|
Dodany: 2013-05-17, 00:54:51
Dziękuję za zdjęcia. Rama rzeczywiście wygląda bardzo solidnie. Czy masz jakieś dane techniczne: jak jest wykonana (konstrukcja w środku), sposób łączenia, jaka grubość blachy, waga ? Czy możesz podać cenę katalogową lub wyjściową? Czy ktoś ma doświadczanie z ramami od tego producenta?
|
|||||||||
|
Dodany: 2013-05-17, 01:07:53
http://www.mehari-2cv-spare.co.uk/
|
|||||||||
|
Dodany: 2013-07-30, 08:57:34
Ponieważ widzę, że ten wątek w temacie ramy jest ”najgłówniejszym” (choć zawiera sporo postów nie związanych tematycznie z ramą i może tak dla porządku warto byłoby je usunąć?) to go ”odgrzewam”
|
|||||||||
|
Dodany: 2013-07-30, 09:18:14
Jest na forum kilka osób, które kupiły ramę od Urala. Jestem jedną z nich. Z ramą tą był pewien problem, a właściwie ze śrubami mocującymi amortyzatory. U mnie doszło do ich wygięcia się, ale... wypuszczono mnie tak z warsztatu i jeździłem 2 lata
Załączniki
|
|||||||||
|
Dodany: 2013-07-30, 09:23:24
Jednak w niedzielę, gdy wracałem do Lublina z rajdu ”Nałęczów - Chlewiska”, chcąc skrócić sobie drogę do domu pojechałem z Firleja do Kamionki (omijajcie tę drogę, bo jest fatalna!) zahaczyłem wystającą w dół śrubą o garb na drodze i ją urwałem (a może po prostu się urwała?).
Ostatnio edytowany przez: raff2, 2013-07-30 09:42:07
Załączniki
|
|||||||||
|
Dodany: 2013-07-30, 20:00:29
o bardzo trudne pytanie, gdzie powinny się znajdować, bo odpowiedź brzmi ”Mniej więcej tam gdzie się znajdują” rama Urala ma (moim zdaniem)_trochę obnirzone względem oryginału poprzecznice których końce służą za element trzymający tubusy i bezpośrenio z niego ”wychodzące” kije do amorów.
|
|||||||||
Liczba wyświetleń: 33859
Oglądasz posty
71
- 80
z 95
|
||||||||||