Pochodne modele 2CV produkowane na całym świecie.
|
2cvclub ›
INNE POJAZDY ›
Inne Citroeny też są n... ›
Pochodne modele 2CV produkowane na całym świecie.
|
|
krzys
użytkownik
T:60 P:511
|
Dodany: 2009-12-19, 19:33:34
Tak jak obiecałem w temacie http://2cvclub.frix.pl/post/182817/2cv-ala-dyane#post_182817 publikuje tekst, który napisałem trochę temu. Opiera się głównie na książkach, przez co mam nadzieje jest bliżej prawdy. Oczywiście jest parę informacji z internetu, ale stanowią mniejszość.
Tak jak wspomniałem pisałem to dość dawno, więc z góry proszę o wybaczenie wszelkich błędów które powstały przy tłumaczeniu.
Moja propozycja jest następująca, abyśmy na forum uzupełnili tekst i wprowadzili ewentualne poprawki. Następnie Kuba zamieści nasze wspólne dzieło na stronie klubowej.
Pochodne modele 2CV produkowane na całym świecie.
Pochodne modele 2CV były produkowane w wielu miejscach na świecie w: Anglii - Bijou lub pick up, Hiszpanii - dostawcze 2CV, Dyane i Ami 8 , w Grecji w Salonikach- Pony LS (Mehari), Belgii(przez pewien czas wyłącznie tam był wytwarzany model AZU), Portugalii, Jugosławii (2CV i Dyane), Wietnamie(Citroen Xe-Hoi Cong produkował Mehari/FAW o metalowym nadwoziem jako Dalat) ,Tajlandii(Mehari/FAW),Iranie (od 1965roku Dyane, Baby Brouse na bazie Mehari oraz Jian), Syrii(od 1979 roku FAW), Gwineii-Bissau (FAW) Argentynie(2CV,mehari i Ami8), Urugwaju ,Ekwadorze, Paragwaju, Chile, Senegal (FAF) Bangui ( Acadiane, FAW),Tunezji czy też na Wybrzeżu Kości Słoniowej (2CV AK), ostatnie modele były produkowane w Portugalii. Citroen 2CV i jego różne odmiany sprawdzały się prawie w każdych warunkach na całym świecie.
Baby Broussem, Yagan, Dalat i Pony są bardzo podobnymi samochodami i różnice między nimi czasem bywały bardzo nieznaczne np. atrapa chłodnicy, wloty powietrza itp.
Nie będę tu opisywał znanych modeli opartych na 2CV jak Dyane, Ami 6 i 8, czy też współczesnych pojazdów takich jak Lomax czy Hofman.
FAW -jest najbardziej znaną kolonizacyjną wersją 2CV,a raczej Mehari. FAW oznacza „Facile A Fabriquer” czyli bardzo prosty w produkcji. Wytwarzany był w: Hiszpanii, Portugalii (1977-81), Indonezji(1979-80), Senegalu (1981) i Gwineii-Bissau gdzie od 1979 roku sprzedawany był także w zestawach do samodzielnego montażu. FAW był eksportowany na rynek Afrykański, gdzie nie odniósł dużego sukcesu, ale dość dobrze sprzedawał się w Hiszpanii. Oferowany był w wersjach trzy i pięciu drzwiową.
Baby Brousse – „metalowy mehari” produkowany był w Iranie na Wybrzeżu Kości Słoniowej i w Indonezji. Nie posiadał drzwi, miał jedną wycieraczkę umieszczoną nad oknem. Od 1968 (inne dane lub1970, które podają że dopiero 1969 Citoen sprzedał licencje) w Iranie i Wybrzeżu Kości, do 1987(inne dane do 1976w Iranie i do 1978 na Wybrzeżu Kości ) wyprodukowano 31000 sztuk tych samochodów. Powstało także na Wybrzeżu Kości Słoniowej 1500 sztuk odmiany Baby Brousse – „Pello”. Oficjalnie podobnie jak inne pojazdy „kolonizacyjne” Baby Brousse nie był sprzedawany we Francji.
Yagan - Baby Brousse produkowany w Chile w 1972-73r. Był używany głównie w armii.
Dalat -W Senegalu i Wietnamie (fabryka w Saigonie) Citroen Xe-Hoi Cong produkował wzorowany na Mehari samochód o metalowym nadwoziu. Napędzany był silnikiem 602 o mocy 31KM. Produkowano wiele wersji tych samochodów: dostawcze, taksówki, nawet ambulanse i samochody policyjne. Miał on do 4.03 metra długości. Jedną z różnic miedzy Dalatem i Baby Brousse jest prostokątny gril i światła od dyane. W Wietnamie wyprodukowano 2865 sztuk w latach 1970-72 oraz dodatkowo 30sztuk w 1985 roku.
Pony -produkowany był w Grecji przez Namco-Citroen w Salonikach. Wytwarzane były od 1974roku różne wersje: ST, LS, Pallas, Special, camper, ambulans i dostawczy. Sprzedawany był również w Szwajcarii a także eksportowany do USA. Citroen zakazał sprzedaży metalowego Mehari we Francji. Wyprodukowanych zostało ok. 30000 sztuk Pony. Wśród czwórki podobnych aut: Baby Broussem, Yagan, Dalat, Pony był najlepiej wykonaną i wyposażoną wersją.
|
|
krzys
użytkownik
T:60 P:511
|
Dodany: 2009-12-19, 19:34:14
Bijou- coupe z plastikowym nadwoziem zaprojektowane przez Peter Kirwan-Taylor, ponieważ nie cieszył się zbytnim powodzeniem ze względu na cenę powstało tylko 213 sztuk (lub 207 sztuk inne dane) tych samochodów. Citroen Bijou produkowany był w latach 1959-1964, po raz pierwszy publicznie zaprezentowany był w 1960 roku. Nadwozie Bijou było zrobione z polistyrenu, w większości składał się z części 2CV, ale znajdowały się tam części od DS/ID np. przednia szyba to tylnia szyba od DS.-a kombi. Samochód określano jako Angielską krzyżówkę 2CV z DS.-em. Bijou produkowany był w odmianie dwu i czteroosobowej.
Dragonet - Jean Dagonet produkował w swojej fabryce w Remis ok. 50 przeróbek 2CV.
Coupe de Pontac – produkowany w 1956 roku oparty na 2CV samochód „sportowy”. Silnik 435 został powiększony do 500. Moc pojazdu wzrosła do 25 KM, a prędkość maksymalna wynosiła 130km/h
Jian, Jiane- może nie model a nazwa pod którą produkowane były Citroeny dyane, dyane pick-up, oraz rózne wersje mehari, a także 2CV kombi.
Citroneta – Chilijska odmiana sedana 2CV produkowana w niewielkich ilościach. Różniła się od zwykłego 2CV tylko tyłem.
Lohr Fardier- produkowana w Belgii niedaleko Brukseli w 1977 roku terenówka oparta była na podzespołach i silniku mehari. W 1978 roku 218 sztuk zakupiła armia Francuska
Mungo i Emmet- Belgijska firma VanClee budowała z polistyrenu samochód podobny do mehari. Pierwszy był Emmet później pojawił się Mungo.
Poncin VP 2000- nie jest to typowa konstrukcja oparta na 2cv wykorzystano tylko silnik 602 i niektóre mechanizmy. Był to samochód 6x6 stworzony do pokonywania bardzo trudnych terenów (zaspy śnieżne, bagna, wodę). Miał długość 2,65m szerokość 1,7m i prześwit 20cm, ważył 500kg.
Reise-Ente – kempingowa wersja Acadiany przeznaczona była na rynek Niemiecki znajdowały się tam dwa miejsca do spania, łatwo zmieniane w miejsca siedzące, kuchnia, szafka, zasłony i namiot w zestawie łączony z tyłem samochodu.
Sherpa- Niemiecka firma Fiberfab wprowadziła w 1982 roku na własny rynek samochód do samodzielnego montażu. Sherpa jest to nazwa sławnego przewodnika Himalajskiego
Tangara- konstrukcja z nadwoziem z włókien szklanych oparta na 2CV. Produkowana była przez Teihol S.A. w Courpière we Francji. Produkcja zakończyła się w 1990 roku, wyprodukowano1485 sztuk w tym 25szt. wersji 4x4.
UMAP-„SM 425” produkowany był w niewielkiej liczbie egzemplarzy w 1957roku. Nadwozie zrobione było z laminatu.
|
|
krzys
użytkownik
T:60 P:511
|
Dodany: 2009-12-19, 19:35:44
i jeszcze pare zdjęć
Załączniki
Dalat.jpg
|
(rozmiar: 19.65 KB, pobrań: 172)
|
Pobierz
|
FAW.jpg
|
(rozmiar: 14.62 KB, pobrań: 129)
|
Pobierz
|
sherpa.jpg
|
(rozmiar: 26.79 KB, pobrań: 143)
|
Pobierz
|
Tangara.jpg
|
(rozmiar: 40.63 KB, pobrań: 133)
|
Pobierz
|
UMAP.jpg
|
(rozmiar: 31.67 KB, pobrań: 139)
|
Pobierz
|
|
|
lloki
użytkownik
T:10 P:96
|
Dodany: 2009-12-21, 11:45:55
Bardzo interesujący tekst, nawet nie wiedziałem, że 2cv miały tak duży wpływ na inne modele. Spodobał mi się UMAP, zwłaszcza z przodu. Pewnie teraz nie idzie tego kupić, a na pewno nie za rozsądną cenę :P
|
|
|
Ostatnio edytowany przez: arekban, 2009-12-21 12:29:23
|
|
|
Dodany: 2009-12-21, 16:28:39
Kapitalny jest ten UMAP :))
.....i zobaczcie!
...przynajmniej nie ma problemu z odbudową ramy!! :)
Załączniki
Umap spód.jpg
|
(rozmiar: 112.78 KB, pobrań: 133)
|
Pobierz
|
|
|
|
Dodany: 2009-12-21, 21:36:33
Świetny ten Umap :)
Ja dotarłem tylko do informacji, że został zaprezentowany na salonie w Paryżu w 1957 jako sportowe coupe na bazie 2CV’ki żeby konkurowało z Renówkami od Alpiny. Niestety jak zwykle ktoś dał d**y i nie dał wystraczających środków finansowych, żeby go podrasować...
Ktoś znalazł więcej??
|
|
zloek
użytkownik
T:201 P:1444
|
|
|
zloek
użytkownik
T:201 P:1444
|
Dodany: 2009-12-21, 22:15:40
jego poprzednikiem był Dagonet, ja uwazam , że jeszcze fajniejszy
Załączniki
2498845.jpg
|
(rozmiar: 27.34 KB, pobrań: 164)
|
Pobierz
|
atelie10.jpg
|
(rozmiar: 108.38 KB, pobrań: 144)
|
Pobierz
|
chanta10.jpg
|
(rozmiar: 17.8 KB, pobrań: 154)
|
Pobierz
|
p2cv_p10.jpg
|
(rozmiar: 220.29 KB, pobrań: 141)
|
Pobierz
|
photo_10.jpg
|
(rozmiar: 123.6 KB, pobrań: 140)
|
Pobierz
|
std_52_citroen_2_cv_dagonet...
|
(rozmiar: 27.1 KB, pobrań: 126)
|
Pobierz
|
dyn010_original_610_410_pjp...
|
(rozmiar: 96.47 KB, pobrań: 138)
|
Pobierz
|
dyn010_original_610_410_pjp...
|
(rozmiar: 93.22 KB, pobrań: 136)
|
Pobierz
|
|
|
zloek
użytkownik
T:201 P:1444
|
Dodany: 2009-12-21, 22:17:25
i jeszcze jedno
Załączniki
dagone10.jpg
|
(rozmiar: 198.6 KB, pobrań: 148)
|
Pobierz
|
|
Liczba wyświetleń: 10542
Oglądasz posty
1-10
z 39
|
|