sos - głowice

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA SOS !sos - głowice
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2009-12-14, 23:28:17

Jako że sezon jeżdżenia kaczkami się chyba na jakiś czas definitywnie skończył, odłożyłem moją kaczkę na parking, a żeby nie stała bezczynnie dziś ja rozgrzebałem.
Z celem zdjęcia głowic ku poprawieniu gwintów w szpilkach i ogólnym sprawdzeniu szczelności zaworów.

I tu się zaczyna mój kłopot. Po raz pierwszy spotykam się z tematem ”blaszek dociskających cylinder do głowicy” (w starszych czegoś takiego nie było)

Próbował to ktoś odkręcać na silniku, na samochodzie? bo tam zdaje się trzymają blachowkręty prosto w głowice (technologia iście STAR WARS) a nie chce ruszać pierścieni.

Arku, ty zdaje się ostatnio robiłeś szlif zaworów?

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2009-12-15, 09:09:58

Kuba, nie bardzo wiem o czym piszesz. Spokojnie można sie dobrać do głowicy zdejmując tylko błotniki i kolektor.
Ja nie przypominam sobie abym miał jakieś blaszki dociskające, ani blachowkręty. Na rysunkach też nie widzę.

Masz chyba jakiś wypasiony tuningowany model :)
Głowice zdejmowałem odkręcając pokrywę zaworów, przewód olejowy i odkręcająć trzy nakrętki ze szpilek.

2cv-ch.JPG
Plik: 2cv-ch.JPG

2cv-eb.JPG
Plik: 2cv-eb.JPG

Ostatnio edytowany przez: arekban, 2009-12-15 09:17:42
spinaczZałączniki
2cv-ch.JPG 2cv-ch.JPG (rozmiar: 93.7 KB, pobrań: 69) Pobierz
2cv-eb.JPG 2cv-eb.JPG (rozmiar: 116.92 KB, pobrań: 67) Pobierz
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2009-12-15, 20:34:07

Kuba, rozpracowałeś temat głowicy ?

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2009-12-15, 21:11:38

Jeszcze nie. Tw krętry tkwią jak przymurowane, a jeszcze maja łebki pod śrubokręt gwiazdkowy. To cholerstwo prędzej się zmieni w równą dziurę niż ruszy.
Oczywiście mogę zdjąć głowice razem z cylindrem i potem wymienić przy okazji pierścienie, ale pierścienie niczemu nie winne ...

Jutro postaram sie zrobić zdjećia to zobaczycie co to za diabelskie nasienie.

A propos, nie ma ktoś z was dobrych gum na głowice?

Ostatnio edytowany przez: 2cvclub, 2009-12-15 21:14:25
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2009-12-16, 10:05:09

Kuba, faktycznie przypominam sobie że była tam jakaś blacha przykręcona w miejscach zaznaczonych na fotce. Pewien jednak jestem że nie słuzy ona do uszczelnienia głowicy z cylindrem, bo te dwie części są na styk.
Jeśli Ci te śruby nie zejdą - spiłuj je i nagwintuj ponownie otwór w żeberkach.

Ja głowice sciągałem siłowo - przecinak między żeberka i delikatne popukiwanie.

glow-2cv.JPG
Plik: glow-2cv.JPG

spinaczZałączniki
glow-2cv.JPG glow-2cv.JPG (rozmiar: 29.44 KB, pobrań: 63) Pobierz
 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2009-12-16, 14:43:55

Kuba chodzi ci o gumy wygłuszające? Czy o uszczelki z pierwszego zdj nr 24? To drugie mam i mogę ci dać do wiosny musiałbyś mi odkupić. To pierwsze to ciężka sprawa. Olej, smar i temperatura niestety nie wpływa dobrze na gumy. Metalowe osłony są trwalsze ale miej tłumią. Może da się je jakoś ”pogumować”

Liczba wyświetleń: 891
Oglądasz posty 1-6 z 6
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 37 (441014)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień