Rama 2cv

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA pomoc technicznaRama 2cv
 
offline matthew
użytkownik
T:14 P:138
Dodany: 2010-01-31, 18:36:58

Przed podkładem wszytskie miejsca gdzie występowała korozja i tam gdzie spawałem zamalowałem środkiem o nazwie FERTAN. Jest on dość drogi litr chyba około 100zł ale bardzo skuteczny i sprawdzony w tego typu przypadkach. Czerwony podład to była dopiera pierwsza wartswa. Poten poszedł podkład szary i... Wszystkie szpary, szczeliny, miejsca narażone szcególnie na korozję-poliuretanem do karoserii w kiełbasie(tuba wyciskana do pistoletu). Gdy on wysechł cała ramę pokryłem poliuretanem ale tym razem rozpylanym ze zbiornikami poprzez kompresor (tworzy on charakterystyczną morkę) i pomałowałem ją na koniec chlorokauczukiem robionym na zamówienie w sklepie gdzie dorabiają lakiery samochodowe. Ogromną zagadką było to czym miałem zastąpić ten charakterystyczny zgrzew brzegowy (najgrubszy) po prostu go odciąłem i z tej błachy którą miałem (1mm) dociąłem i zrobiłem kątowniczki(w każdym składzie metalurgicznym coś takiego zrobią). Wspawywałem je zamaist tego zgrzewu (widać na ostanim zdjęciu). 4 weekendy pracy i się udało.

Ostatnio edytowany przez: matthew, 2010-01-31 18:38:11
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2010-01-31, 19:57:35

A ile i w jakich warunkach kosztowało cię piaskowanie, jeśli można spytać?

 
offline ural
użytkownik
T:6 P:255
Dodany: 2010-01-31, 20:50:59

W ciągu dwóch dni rozparcelowałem swoją kaczkę z chęcią przyjrzenia się ramie z bliska. Historia Arka oraz zwichrowana płyta podłogowa od spodu ciągle mnie nurtowała. Prawda jest taka, że jak radził Kuba, najpierw trzeba zacząć remont od ramy, bo to najbardziej newralgiczny element. Faktycznie przymalowanie ramy po zewnątrz, to jeszcze gorzej, bo nie wiemy co się z nią dzieje. Jak widać, była już ,, remontowana ,, przez poprzednika, co nic nie dało - odwlekło w czasie złamanie. Czy jest tu co remontować - NIE !!!.
dodano 20.11.2010 r. Jeżdżę na nowej ramie. Mogę wykonać ramę na zamówienie - ( konkurencyjna cena ) proszę o kontakt telefoniczny lub mailowy. Tel. 505 177 858

bubel 1.jpg
Plik: bubel 1.jpg

bubel 2.jpg
Plik: bubel 2.jpg

bubel3.jpg
Plik: bubel3.jpg

bubel4.jpg
Plik: bubel4.jpg

bubel5.jpg
Plik: bubel5.jpg

Ostatnio edytowany przez: ural, 2011-08-19 09:53:26
spinaczZałączniki
bubel 1.jpg bubel 1.jpg (rozmiar: 85.85 KB, pobrań: 311) Pobierz
bubel 2.jpg bubel 2.jpg (rozmiar: 74.72 KB, pobrań: 312) Pobierz
bubel3.jpg bubel3.jpg (rozmiar: 94.28 KB, pobrań: 339) Pobierz
bubel4.jpg bubel4.jpg (rozmiar: 95.86 KB, pobrań: 326) Pobierz
bubel5.jpg bubel5.jpg (rozmiar: 88.01 KB, pobrań: 340) Pobierz
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2010-01-31, 21:09:34

ural - coś mi te fotki przypominają.
Proponuje zedrzec to czarne świństwo i dobrze sie przyjrzeć. Moja wyglądała podobnie - czyli niby nie aż taka tragedia, ale pod bitexem był kit i zapchane dziury w bocznych profilach.

Twoja rama jest tknięta ręka podobnoego artysty spawacza jak moja :)
Jednak fotka 3 to porażka...

Ostatnio edytowany przez: arekban, 2010-01-31 21:15:11
 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2010-01-31, 21:21:44

arekban
Jednak fotka 3 to porażka...

Jutro zrobię fotki mojej, to ”porażka” będzie za słabym określeniem. To Bugatti 22 wyciągnięte z wody może się schować :D

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2010-01-31, 21:38:59

Ural, jak już masz rozkręconą ramę, mogę cię prosić o zmierzenie długości śrub mocujących całe belki zawieszenia do ramy? I może ktoś wie, jaką twardość powinny mieć te śruby?

 
offline ural
użytkownik
T:6 P:255
Dodany: 2010-01-31, 21:52:54

Jutro zmierzę i podam, lecz na oko powiem Ci, że mają ok 13 / 14 cm.
Dlaczego pytasz ? - chcesz uciąć łby ? . Wszystkie śruby odkręcisz kluczem nasadkowym z grzechotką, po wcześniejszym ,, obiciu ,, młotkiem. Porada od ARKA - DZIĘKI.

Ostatnio edytowany przez: ural, 2010-01-31 21:55:27
 
offline matthew
użytkownik
T:14 P:138
Dodany: 2010-02-01, 00:26:58

Piaskowanie 180zł :) Ural ja bym się podjął remontu tej ramy.
Pozdrawiam

 
offline matthew
użytkownik
T:14 P:138
Dodany: 2010-02-01, 19:54:33

Przypomniało mi się jeszcze, że ktoś radził mi żebym w tym miejscu gdzie rama jest najbliżej ziemi zrobić otwory spustowe wody po lewej i prawej stronie. Nawiercić i jakimś drutem lekko zagiąć tak aby od frontu wystawała czubeczek. Dziura ta i jej zagięcie zapobiega wlatywaniu do ramy piachy ale jednocześnie zapobiega staniu wody z profilach...

 
offline matthew
użytkownik
T:14 P:138
Dodany: 2010-02-01, 19:59:48

Jeżeli ktoś jest zainteresowany remontem ramy to Ja siebie polecam. Całkowity koszt to 1200zł(piaskowanie+farby+środki antykorozyjne+spawanie+materiały+robocizna). Jedyny problem to transport jej do Łodzi.
Pozdrawiam

Liczba wyświetleń: 33895
Oglądasz posty 31 - 40 z 95
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 4 (440981)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień