Rama 2cv |
||||||||||||||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › pomoc techniczna › Rama 2cv | ||||||||||||||||||||||
|
Dodany: 2010-02-01, 20:37:25
matthew Przed podkładem wszytskie miejsca gdzie występowała korozja i tam gdzie spawałem zamalowałem środkiem o nazwie FERTAN. Matthew - czy fertanu czasem nie trzeba zmywać przez położeniem podkładu ? Jest to środek typowo reagujący z rdzą, a więc z gołą blacha raczej nie wiąze, a przynajmniej nie trwale. |
|||||||||||||||||||||
|
Dodany: 2010-02-01, 20:40:25
Już wiele samochodów miało robioną blacharkę fertanem w ten sposób i nie było żadnych problemów. Efekt znakomity Musi tylko odparować... Nie wiem może są różne rodzaje tego środka. Nie tylko reaguje z rdzą ale także z metalem utleniony np. przy spawaniu. Trzeba usuwać fertan, który przereagował z rdzą i pozostawił osad-to fakt ale na czystą blachę można go nakładać tylko w niezagrubej warstwie. Wnętrze ramy i profile oczywiście zabiezpieczone fluidolem.
Ostatnio edytowany przez: matthew, 2010-02-01 20:50:00
|
|||||||||||||||||||||
|
Dodany: 2010-02-01, 20:48:17
Budę też będziesz smarował fertanem ? nadaje sie pod podkład i szpachle ?
|
|||||||||||||||||||||
|
Dodany: 2010-02-01, 20:51:54
Tak będę go używał. tzn przed malowanie czy szpachlowanie i tak wszystko jest przemywane benzyna ekstrakcyjną, więc jego warstwa jest minimalna...
|
|||||||||||||||||||||
|
Dodany: 2010-02-02, 22:17:38
White_Duck Ural, jak już masz rozkręconą ramę, mogę cię prosić o zmierzenie długości śrub mocujących całe belki zawieszenia do ramy? I może ktoś wie, jaką twardość powinny mieć te śruby? Dziś zmierzyłem śrubę - 13,5cm |
|||||||||||||||||||||
|
Dodany: 2010-02-07, 00:13:26
ural White_Duck Ural, jak już masz rozkręconą ramę, mogę cię prosić o zmierzenie długości śrub mocujących całe belki zawieszenia do ramy? I może ktoś wie, jaką twardość powinny mieć te śruby? Dziś zmierzyłem śrubę - 13,5cm Dzięki :-) To teraz ogłoszam, że chętnie kupię 8 takich śrub :D Załączam obiecane fotki. Rama z przodu jest zupełnie złamana z obu stron, widać to na jednej z fotek. Z tyłu też jest praktycznie płaska a nie pod kątem. Nie wyszła mi fotka tego, co dzieje się w środku ramy, a tam to dopiero ucztuje rdza. Czy dałoby się to odratować? Tak. W hucie - w sam raz na żyletki jednorazowe. ![]() Plik: Zdjęcie005.jpg ![]() Plik: Zdjęcie007.jpg ![]() Plik: Zdjęcie009.jpg ![]() Plik: Zdjęcie011.jpg ![]() Plik: Zdjęcie012.jpg ![]() Plik: Zdjęcie013.jpg ![]() Plik: Zdjęcie014.jpg
|
![]() |
(rozmiar: 326.47 KB, pobrań: 297) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 316.17 KB, pobrań: 343) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 268.25 KB, pobrań: 334) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 393.83 KB, pobrań: 309) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 382.62 KB, pobrań: 326) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 397.99 KB, pobrań: 277) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 159.96 KB, pobrań: 320) | Pobierz |
nie wygląda to najlepiej, nawet po narysowanym usmieszku.
chyba nie warto ryzykować życie z taką ramą.
ja niestety najtaniej nowke sztuke moge zalatwic za 3000zl (z VAT)
troche za drogo mi sie wydaje, no moze za 2900 by sie udalo, ale to nic nie zmienia.
ale chyba rama to najwazniejsze w kaczce.
tak czy siak nie wyglada to zachecajaco do spawania, ale nigdy nie wiadomo, trzeba by zobaczyc na zywo.
White_Duck - Twoja kaczka jezdziła jeszcze z taka ramą ?
Pomijając kwestię bezpieczeństwa to kolejny dowód na fenomen tego auta :)
Uciąłeś fabryczne śruby od zawieszenia ?
Można je skutecznie odkręcić najpierw wbijając na łby nasadke od klucza z grzechotką.
Za komplet orginalnych musisz dać prawie 300 zł, podróba 100 zł
Zwróć uwage na to że tylne śruby są dłuższe od przednich (chyba mają 135 mm)
Mam pytanie, czy te śruby są z jakiegoś specjalnego materiału, czy można zastosować standardowe o odpowiedniej grubości?