Kanały olejowe - jak biegną?

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA SOS !Kanały olejowe - jak biegną?
 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2013-09-28, 19:55:05

Smok zasysa olej (”podnoszony” przez pompę olejową) z dna skrzyni korbowej. Pompa pcha go do filtra, a stamtąd.....
- no właśnie - gdzie dalej płynie ?
Albo inaczej:
- gdzie NIE PŁYNIE mi dalej ??? :/
-gdzie (co? jak?) może być zapchane, blokować go ?

Bo jak na razie - to efekt (w silniku świeżo po złożeniu) jest taki, że po odpaleniu, po kilku/kilkunastu sekundach pracy jest taki, że ”w filtrze” tworzy się takie ciśnienie oleju, że wywala uszczelkę spod niego i leje się pod spód.
Ewidentnie nie ma odpływu z filtra - ”gdzieś dalej”.
Spotkał się kiedyś ktoś z takim przypadkiem ?

Wyprzedając pytania dodam, że próbowałem już dmuchać sprężonym powietrzem w tą ”odpływową” dziurkę w ”stopce” pod filtrem (po jego odkręceniu). NIE IDZIE nigdzie dalej.
Stopkę też odkręciłem, dmuchałem prosto w dziurkę w bloku.
To samo... :/

Edit:
1) Wykręciłem chłodnicę oleju. Też dmuchnąłem w rurki.
Drożna. I CAŁKOWICIE SUCHA (!!). Nie doszedł do niej olej.
2) Odpiąłem rurkę olejową, mającą zapewniać podaż oleju na klawiatury. NIE PODAJE.
Więc do tych dwóch punktów - JUŻ NIE dochodzi

Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2013-09-28 20:17:38
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2013-09-28, 20:19:25

Matthew miał to samo, kiedy źle złożył zawór ograniczający maksymalne ciśnienie - ten tłoczek ze sprężynką pod jednym z wkręcanych korków w bloku silnika. Odkręciło mu filtr oleju.
Olej idzie z filtra przez wspomniany ogranicznik ciśnienia (zawór upustowy do miski) na panewki główne wału, skąd kanałami wewnątrz wału i korbowodów dostaje się na górne i dolne panewki korbowodowe, spływa po prostu na zewnątrz panewek do miski. Oprócz tego kanałem, który potem rozdziela się na zewnętrzny przewód, idzie do głowic, skąd wraca rurkami od popychaczy dźwigienek zaworowych. Nie pamiętam gdzie po drodze jest chłodnica oleju, musiałbym sprawdzić schemat a teraz wychodzę. Moim zdaniem albo ten zawór upustowy, albo chłodnica (i raczej to pierwsze).

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2013-09-28, 20:26:02

Saurus8
Matthew miał to samo, kiedy źle złożył zawór ograniczający maksymalne ciśnienie - ten tłoczek ze sprężynką

A na czym polegał błąd w złożeniu ?
Co zrobił nie tak ?
I jak to potem naprawił ?
(bo i ja podejrzewam ten zawór właśnie... i nie do końca rozumiem w ogóle jego zasadę działania)
Saurus8
Nie pamiętam gdzie po drodze jest chłodnica oleju.

Tuż za wspomnianym przez Ciebie zaworem - jest rozgałęzienie: za zasilanie klawiatury i na chłodnicę właśnie.

Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2013-09-28 20:27:06
 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2013-09-28, 20:50:55

hurtownia2cv

A na czym polegał błąd w złożeniu ?
Co zrobił nie tak ?

...no bo - w gniazdo (wskazane na fot.1) wkręcamy zestaw z fot.2, w takim właśnie jak na fotce ułożeniu.... bo inaczej przecież się nie da ? ? ? co co

spinaczZałączniki
zawor 001.jpg zawor 001.jpg (rozmiar: 1.45 MB, pobrań: 35) Pobierz
zawor 002.jpg zawor 002.jpg (rozmiar: 3.38 MB, pobrań: 35) Pobierz
 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2013-09-28, 21:08:14

Może gniazdo tłoczka przy skręcaniu wypadło ze sprężyny i całkowicie się zablokowało co .

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2013-09-28, 21:18:28

Nie, to nie to..
Zastanawia mnie natomiast - sens tych czterech otworków w tłoczku co
I dlaczego nie są równo rozmieszczone, tylko - dwa ”bliżej”, a dwa ”dalej”

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2013-09-28, 21:48:46

Myślę ,że spełniają rolę regulatorów przepływ oleju przez ten zawór ale to tylko moje rozważania

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2013-09-29, 23:17:08

Jacku już wiesz w czym był problem co co

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2013-10-02, 17:30:07

Sugestia.... zresztą nie moja... Może jednak to nie zaworek ale zalepiony jakiś kanał olejowy przez silikon uszczelniający ?
Poniżej fotki z jakiegoś obcego forum. Niestety z nich trudno coś wywnioskować.
Może ktoś kto rozbierał silnik 2cv się wypowie.

Ostatnio edytowany przez: arekban, 2013-10-02 17:31:52
spinaczZałączniki
DSCF6639.jpg DSCF6639.jpg (rozmiar: 66.95 KB, pobrań: 28) Pobierz
DSCF6640.jpg DSCF6640.jpg (rozmiar: 70.36 KB, pobrań: 30) Pobierz
DSCF6650.jpg DSCF6650.jpg (rozmiar: 74.45 KB, pobrań: 27) Pobierz
DSCF6651.jpg DSCF6651.jpg (rozmiar: 75.91 KB, pobrań: 30) Pobierz
DSCF6653.jpg DSCF6653.jpg (rozmiar: 86.16 KB, pobrań: 27) Pobierz
 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2013-10-03, 20:04:07

arekban

Poniżej fotki z jakiegoś obcego forum. Niestety z nich trudno coś wywnioskować.
Może ktoś kto rozbierał silnik 2cv się wypowie.

Prawie już mogę pisać doktorat - ze składania i rozbierania kaczkowych silników.
Wypowiem się więc tak - jeśli ”ten ktoś” nawalił silikonu ...jak pasty do zębów na szczoteczkę...to co się dziwić.....

Liczba wyświetleń: 638
Oglądasz posty 1-10 z 10
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień