Remont 2CV

Jak, gdzie, przez ile czasu i za ile... robiliśmy nasze kaczki
2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Renowacje Citroenów 2CVRemont 2CV
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2013-10-14, 20:28:14

oto szczegółówa rozpiska

Zawieszenia:

- Otwarcie tubusów wymiana popękanych sprężyn, dobranie dobrych drążków - około 600 zł (transakcja wiązana więc cięzko wyliczyć dokładniej)
- Wymiana swożni (ze szczególnym uwzględnieniem poprawiana fabryki czyli wykonanie w sworzniu kanałów smarowniczych) - i wymiana łożysk w piastach 600 zł
- Amortyzatory - 600 zł
- Kupno używanych półosi w dorym stanie nowych gum jakieś 700 zł.
+ zbieranie po ludziach dobrych elementów monatażowych - nie liczę kosztów

Elektryka
- Kupno rozrusznika na cięgnoa - 150 zł
- Wymiana łożysk i bieżni szczotkowych rozrusznika - 150 zł
- Wymiana łożysk bieżni i regulatora w alternatorze - 150 zł
- Kupmno kabli i konnektorów i koszulek - 200 zł
- Nowa cewka przerywacze przewody około 250 zł
- Kupno reflektorów - 200 zł
- Przednie migacze motocyklowe 60 zł

Blacharka
- Rama z Kozienic 2500 zł (też transakcja wiązana, więc koszty obniożone do połowy)
- Blacha bagażnika - cały tył( 2cvshop) - około 600 zł
- Blacha pod nogami kierowcy (2cvshop) około- 150 zł
- Spawanie budy (fatalny stan wyjściowy) - około 2500 zł (To też cena przybliżona bo wymiana bareterowa)
- Drzwi przednie prawe i lewe (kurołap) kupno - 700 zł
- Farby i lakiery 400 zł
- Piaskowanie felg - 300 zł

Inne:
- szyba przednia z uszczelką - 100 zł
- ramiona wycieraczek z niewytartymi wieloklinami 60 zł
- Lusterka boczne używane w bdb stanie 150 zł
- Regeneracja lusterka wewnętrznego 60 zł
- Materiał tapicerski na dach 100 zł
- Materialy wyciszeniowe - 150 zł
- Opony używane 5 sztuk - około 300 zł
- Dzwignia biegów kurołap wraz z uszczelką (Franzose) - 160 zł
- Regeneracja linek (kurołap) do ssania i rozrusznika - 100 zł
- Inne drobne (np. odobje wahaczy, pstryczki okienne, łącznik skrzyni biegów itp) około 400 zł

Wydech:
- Komplet zamkniętych klamer Burtona 150 zł
- Przedni tłumik - 120 zł

Zespół napędowy
- Kupno dodatkowego zespolu napędowego do pozyskania głowic cylindrów nie wymagających honowania, dupki skrzyni biegów z czujnikiem wstecznego i dobrych zaciskó hamulcowych - 800 zł
- Regeneracja głowic (gniazda prowadnice uszczelniacze, szlifowanie) 300 zł
- Nowe pierścienie -150 zł
- Uszczelniacze i simmeringi - 60 zł
- piaskowanie kilektora - 30 zł
- Regeneracja gaźnika wraz z zestawem naprawczym - 400 zł
- Filtr powietrza pod Solexa 34 - 60 zł

Hamulce
- Tarcze nwe nie powahlowane - 50 zł
- Zestaw naprawczy do zacisków - 40 zł
- Przzewody nowe tylne oryginalne - 150 zł
- tylne cylinderki - 120 zł


Zostało.
- Tapicerowanie sieedzeń
- Oryginalne zderzaki z podporami
- Kiedyś dobry lakier (albo i nie)

Ostatnio edytowany przez: 2cvclub, 2013-10-14 20:45:36
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2013-10-14, 20:35:36

I tym się różni renowacja o remontu

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-10-14, 21:34:54

I w kontekście takiego zakresu robót i takiego cennika nie powinna dziwić cena na ”aledrogo” - 28, czy 35 tys.zł ;)

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2013-10-14, 21:37:51

Problem polega na tym, że ja nie wierzę że którakolwiek kaczka na allegro przeszła taką czy choćby podobną kurację co moja.
Poza tym to jeszcze twż nie jest żadna gwarancja niczego. Moja kaczka się jeszczse może okazać najbardziej awaryjną ze wszsystkich bo to też trochę loteria.

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-10-14, 22:10:08

2cvclub
Problem polega na tym, że ja nie wierzę że którakolwiek kaczka na allegro przeszła taką czy choćby podobną kurację co moja.


Ja też :))

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-10-19, 11:54:54

Kuzyni którzy zajmują się renowacją DSow (ale słyszałem to też od kilku innych osób zajmujących się profesjonalnie serwisem ”prawdziwych samochodów”) mówią że aby mieć dobrze zrobiony i nadający się do codziennego użytku samochod to trzeba wydać m/w tyle ile porównywalne auto kosztuje dziś jako nowe. Inaczej to pojmując możemy powiedzieć że jesli chcemy mieć supet zrobioną kaczuszkę - musimy wydać tyle co na np. C3 czyli 30-40 tys. DS to odpowiednik C5 więc nie powinien dziwić wydatek rzędu 80-100 tys. Chcąc jeździć staryn Jaguarem powinniśmy przewidzieć wydatek rzędu 150-200 tys.
Natomiast wiele osób akceptuje ”stare auta” które nie wszystko mają zrobione tak jak należy i do końca - stąd wrażenie że takie auto może być... tańsze.

 
offline Mpool
użytkownik
T:35 P:941
Dodany: 2013-10-19, 17:27:56

raff2
... stąd wrażenie że takie auto może być... tańsze.
bo 20 letnie części kosztują grosze rotfl rotfl rotfl szczególnie prawie nówki smiech smiech smiech

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-10-20, 00:31:51

Z 2CV nie jest najgorzej, bo prawie wszystko można jeszcze kupić. W przypadku DS, czy Jaguarów, że o innych ”rarytasach” nie wspomnę, wiele elementów trzeba po prostu dorabiać - a to kosztuje...

Liczba wyświetleń: 1264
Oglądasz posty 11 - 18 z 18
 
12
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień