Jaki olej do silnika?

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...Jaki olej do silnika?
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2013-11-02, 22:42:28

Jeszcze w czasach gdy 2CV był produkowany jegho silnik fachowcy nazywali ”Cudem metalurgicznym”. Fabrycznie był dostosowany do bezołowiu chyba od 81 r. to potwierdzono, ale nie wydaje mi się, żeby w tym celu dokonywano jakichkolwiek zmian. Więc i na starszych jeździłem zawsze bez.

 
offline rosikon
użytkownik
T:68 P:672
Dodany: 2013-11-02, 23:58:31

Kiedy przyjechala z Hiszpanii moja Condesita /r. ur. 84 w Vigo !/, w komplecie byla spora butla markowego dodatku. Dodaje go wiec i nie zauwazylem zadnych ujemnych skutkow.

Ostatnio edytowany przez: rosikon, 2013-11-03 00:05:06
 
offline filip77
użytkownik
T:8 P:48
Dodany: 2013-11-03, 00:00:05

ile głów tyle zdań...no w niemczech też jezdziły i było ok...ale po co to zrobili?Jak jest zlot w Mogilnie to wszyscy wykupują i wlewają :)Ja tam kilka kropel poleję przy tankowaniu...

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2013-11-03, 00:59:42

Kiedy wycofywano dodatki ołowiowe do beznzyny, to wiele godzin spędziłem na dyskusjach na ten temat z moim znajomym inżynierem, nie pamiętam już dokładnie tego co było mówione, ale wydźwięk był ogólnie taki: zawartość dodatków ołoiowych w benzynie, utwardzają gniazda zaworowe (bo to właśnie o gniazda chodzi), zastanówmy się jaki procent dodatków jest w litrze? Stosunkowo niewielki.ile mikro zdarzeń atomów ołowiu może sie zdarzyć podczas przelatywania mieszanki przez zawór, aby mógł wpłynąć na stan owego gniazda? Niewielki. Na tyle niewielki, że nie ma najmniejszego znaczenia. Jedyne co można uznać za różnice, to lekko większa temperatura spalania. To jednak jest cecha wszystkich nowoczesnych paliw, jeśli chcemy na to wpłynąć nalezy ewentualnie szwiększyć trochę luz zaworowy, ewentualnie lać mnijszą luczbę oktanową, co zresztą będzie miało jakiekolwiek znaczenie tylko podczas forsownej jazdy.
Tyle.

 
offline filip77
użytkownik
T:8 P:48
Dodany: 2013-11-03, 01:08:58

referat :-) Dobrze że nie było sumarycznych i strukturalnych...

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2013-11-03, 11:46:44

Poza tym, dodatki ołowiowe służyły samochodom które miały gniazda zaworowe wykonane bezpośrednio w żeliwnej głowicy. 2CV zawsze miały aluminiowe głowice i osadzone w nich gniazda z odpowiedniej stali żaroodpornej.
Ale i tak główną funkcją tego związku było zmniejszenie skłonności do spalania stukowego.

Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2013-11-03 11:47:20
 
offline Mpool
użytkownik
T:35 P:941
Dodany: 2013-11-03, 18:43:30

Widzę, że temat zboczył na boczny tor ;)
Może warto przenieść go do nowego wątku, bo temat ciekawy a ... ;)

Liczba wyświetleń: 1610
Oglądasz posty 21 - 27 z 27
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień