Remont Czerwonej

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Renowacje Citroenów 2CVRemont Czerwonej
 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2014-01-05, 23:50:50

obu tych narzędzi używałem i nie chciało schodzić za bardzo, tak się namachałem, że ręce mi się trzęsły. Zużyłem 5 kółek polerskich i 1 całą szczotkę drucianą. Robota głupiego i szkoda kasy na materiały. Do tego rama jest jak pisałem wcześniej łatana i ma dużo rdzy więc dołki i tak i tak są od rdzy a nawet dziury na wylot więc kółko polerskie jak sama nazwa wskazuje się u mnie nie sprawdziło, blacha składa się z kilku części bo ktoś to już wcześniej spawał i łatał. Blacha ani równa nie jest ani zdrowa.
Nie ma co tak szybko oceniać po zdjęciach...
poniżej dokładniejsze zdjęcie, tylko szlifierka dotarła do tego co tak naprawdę w trawie piszczy

rama.jpg
Plik: rama.jpg

spinaczZałączniki
rama.jpg rama.jpg (rozmiar: 121.09 KB, pobrań: 43) Pobierz
 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2014-01-06, 00:07:52

Ja też to kiedyś robiłem. Wszystko zależy jak chcesz zrobić ramę- czy tylko załatać dziury wstawiając łatki z blachy czy może porządnie. Ja chciałem zrobić porządnie. Wyciąłem całą blachę od spodu i z góry aby pospawać wewnętrzne krawędzie wzmocnień (zresztą też częściowo pordzewiałe, które też trzeba było sztukować) Spawanie takiej ramy to przegrzewanie ognisk rdzy do których po zamknięciu ramy nie ma dostępu. Myślę tutaj o wszystkich zagiętych krawędziach. W efekcie taka rama wystarczy na trzy lata max. Po trzech latach rama się złamała w miejscu gdzie kończyły się moje wcześniejsze łatania. Dlatego oryginalna rama jest zgrzewana punktowo i zabezpieczana antykorozyjnie za pomocą półpłynnych wosków antykorozyjnych.

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2014-01-06, 00:11:44

ja na razie jestem na etapie zrywania farby i rdzy, żeby ocenić, nie nie mam zamiaru nic łatać, najpierw chce to zedrzeć aby zobaczyć jak sie to wszystko trzyma. Już po części wiadomo, że źle :)

boje się co w środku mieszka, może jakąś kasę znajdę? :) kaczka z Holandii więc może jakieś euro :) hehe

 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2014-01-06, 01:07:10

OK. Jednak szczotka do tego będzie lepsza. Ważne jest także aby nie czyścić na największych obrotach bo wtedy farba się maże od temperatury i wibracje przechodzą na ręce i trudno wytrzymać. Czyściłem tą szczotką baranek i farbę na tylnych błotnikach i spód budy na 1/3 obrotów. Wtedy idzie szybko i można dopiłować do gołej blachy. To kółko jest do czyszczenia spawów i nie bierze metalu farba schodzi przy byle liźnięciu. Tym doczyściłem obudowę wiatraka z farby i rdzy. Używałem także płynu do usuwania starych powłok lakierniczych wtedy idzie jeszcze lepiej. Powodzenia

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2014-02-03, 08:24:09

Blacha wycięta, będzie co spawać i naprawiać.

spinaczZałączniki
20140202_122051.jpg 20140202_122051.jpg (rozmiar: 115.72 KB, pobrań: 35) Pobierz
20140202_122046.jpg 20140202_122046.jpg (rozmiar: 103.9 KB, pobrań: 37) Pobierz
20140202_122033.jpg 20140202_122033.jpg (rozmiar: 100.98 KB, pobrań: 42) Pobierz
20140201_170020.jpg 20140201_170020.jpg (rozmiar: 114.13 KB, pobrań: 35) Pobierz
20140202_113014.jpg 20140202_113014.jpg (rozmiar: 118.85 KB, pobrań: 34) Pobierz
20140202_113006.jpg 20140202_113006.jpg (rozmiar: 96.58 KB, pobrań: 34) Pobierz
 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2014-02-03, 14:19:09

Czyli Zloeku wspaniale ratujesz ramę! ok

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2014-02-03, 20:11:27

Zloek ratuje ramę i chwała mu za to ok ok ale ...... kto co uratuje Zloeka diabelek diabelek Czeka Go piekielna robota diabelek

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2014-02-03, 20:18:31

Trzeba go tu tylko wspomagać motywacyjne. Nie takie rzeczy przecież robił, da radę. <BR>

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2014-02-04, 09:27:19

dzięki:)

tak będę ratował ramę, ona już była ratowana kiedyś bo widać nowe elementy.
Ramę całą usztywnię wewnątrz kątownikami i oczywiście położę nowe blachy.

Czy ktoś z was używał kiedyś Dinitrol do zabezpieczeń? Jakie doświadczenia? Chodzi mi o zabezpieczenie profili zamkniętych, Holendrzy używają Dinitrol.

Specyfikacja produktu :
Zastosowanie:
Annitrol jest środkiem odrdzewiającym do produktów stalowych,
żelaznych, itp. Powierzchnia poddana jego działaniu staje się
całkowicie oczyszczona z rdzy.
Annitrol pokrywa ją także warstwą fosforanów będącą
doskonałym podkładem między innymi do malowania i smarowania.

Sposób użycia:
Odrdzewianie jest najbardziej skuteczne poprzez zanurzanie
przedmiotu w naczyniu wypełnionym Annitrol`em.
Naczynie powinno być plastikowe, szaklane lub ceramiczne.
Nie używać naczyń galwanizowanych.
Nie zanurzać w ANNITROL`u w temperaturze niższej niż +10 C.
Annitrol dostarczany jest jako mieszanina gotowa do użycia.
W specjalnych przypadkach, mieszać z 1/9 częścią wody.
Przed odrdzewianiem odtłucić powierzchnie.
Zależnie od stanu pokrycia rdzą, zanurzyyć przedmiot w Annitrol`u
na czas 0,5- 24h.

tutaj: http://www.klakiernik.pl/Srodek_do_profili_zamknietych_Penetrant_1000_DINITROL_1kg-536.html

Wiem, że jest też Polrust który oczywiście też używam.

Ostatnio edytowany przez: zloek, 2014-02-04 09:33:10
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2014-02-04, 09:46:28

Ten z linka, zaczynający się na ”D” jest typowym, czyli według mnie nie wystarcxzajhacym prteparatem do przestrzeni zamkniętych. Owszem, świetnie zabezpieczającym powierzchnię przed dostepem wody i zabezpieczającym przed korzją, a więc dobry do aut nowych. Nie wiąże jednak. Ten który ty opisujesz, zaczynający się na ”A” wydaje się lepszy do starej blachy.
Rozumiem, że to są dwa różne preparaty tego samego producenta?

Liczba wyświetleń: 7396
Oglądasz posty 71 - 80 z 127
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 58 (441035)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień