Zapłon - pytanie

2cvclubCO NOWEGO NA FORUM? PowitaniaZapłon - pytanie
 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2014-01-16, 21:00:47

Czy ktoś ustawiał zapłon w kaczce przy pomocy lampy stroboskopowej ?

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2014-01-16, 21:54:47

Podobno ktoś tak, chociaż nie bardzo sobie to wyobrażam, bo trzeba to robić na chodzącym silniku, też mi się to marzyło, w razie czego dysponuję lampą (Radziecką)

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2014-01-16, 22:16:10

Kubuś, lampę też mam (made in Poland z PRL-U) ale potrzebuję trochę ”łopatologii” jak fizycznie to zrobić krok po kroku pomocy

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2014-01-16, 22:30:23

Cholera, liczyłem, że nie masz lampy a przy okazji sam się nauczę.

Nie, nie rozgruyzłem jeszcze tematu. Oprócz tego, że na chodzącym silniku opóźniasz i przyspieszasz zxapłon obserwując widmo na lapmie. Już samo operowanie zapłonem na chodzącym silniku w kaczce wydaje się prblematyczne, ale pozostaje jeszcze problem gdzie bieguny lampy podłączyć (przez kondensator? Poza?) no i jak interpretować widmo.

Ale może być ża to co gadam to bzdury, czyli jak ”Małyu Jasio” sobie wyobraża lampę stroboskopową.

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2014-01-16, 22:37:27

Poczekajmy, może KTOŚ się ujawni smiech

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2014-01-16, 22:48:25

Na stroboskopie sprawdza się, czy działa odśrodkowe wyprzedzenie zapłonu. NIE ustawia się za to ze stroboskopem na statyczne 8 stopni, bo przy obrotach jałowych lekko zadziała już przyspieszacz odśrodkowy i nie jest to miarodajne, można w ten sposób wprowadzić się w błąd i zbyt opóźnić zapłon. Statyczne ustawienie to podstawa. Można też określić rozrzut wyprzedzenia między cylindrami (wynikający z nierównomiernego wykonania krzywki/bicia promieniowego).
Ustawiasz zapłon z prętem w kole zamachowym jak zwykle, zaznaczasz sobie korektorem biurowym jeden z zębów na kole zamachowym i odpowiadający jego położeniu punkt na silniku. Potem odliczasz 7 zębów w prawą stronę, patrząc od przodu auta i korektorujesz ten ząb (ósmy, licząc razem z pierwszym). Odpalasz silnik, podpinasz stroboskop (najprawdopodobniej masz klips który zapina się na dowolnym, dla 2CV, przewodzie zapłonowym) a drugi do + akumulatora.
Przy silniku rozkręconym do ok. 3000 obrotów, a w każdym razie kiedy oświetlone stroboskopem znaki na zębach koła przestaną się przesuwać wraz ze wzrostem obrotów, ten drugi znak powinien zgadzać się z położeniem znaku na silniku (lampa ”zamraża klatki” tego co oświetla i masz wrażenie, że koło zamachowe jest niemal nieruchome). Wtedy maksymalne wyprzedzenie jest prawidłowe.
Co do rozrzutu, to jeśli w świetle stroboskopu twój znak na kole skacze lekko prawo-lewo (widać to dobrze na obrotach jałowych, potem słabo) - to jest lekka różnica wyprzedzenia na cylindrach,. Na pewno to występuje w jakimś stopniu w kazdym egzemplarzu, ale teoria mówi że nie powinno tutaj przekraczać odległości ok. 1 zęba między tymi położeniami.
Jeśli wyprzedzenie maksymalne jest zbyt małe, a zapłon ustawiony statycznie we właściwym położeniu, to delikatne podgięcie blaszek z ciężarkami (za przerywaczem) do środka da im większy zakres ruchu i zwiększy rozpiętość zmiany kąta wyprzedzenia. W drugą stronę odwrotnie. Kluczowe jest tu słowo delikatnie, zauważ jak niewielki jest całkowity zakres ich ruchu przy obrocie ”widełek” trzymających blaszki.


 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2014-01-16, 23:00:06

No właśnie, liczyłem na Młodzież ok . Dzięki. ”Łopatologia” jest na moim poziomie diabelek , więc wydaje się, że zrozumiałem ok

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2014-01-16, 23:10:27

Ja też dzięki. Nie ma jak profesjonalizm.

Liczba wyświetleń: 227
Oglądasz posty 1-8 z 8
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 24 (441001)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień