urwane szpilki kolektora |
||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › urwane szpilki kolektora | ||
|
Dodany: 2010-04-30, 15:56:16
Niektórzy z was wiedzą, że jeżdżę już od 1.5 roku z urwanymi szpilkami od kolektora, przy wydechu.
|
|
|
Dodany: 2010-05-13, 14:50:21
U mnie było urwanych 5 szpilek. Rozwierciłem je i nagwintowałem większe otwory. Była to moja pierwsza poważniejsza praca przy kaczce.
|
|
|
Dodany: 2010-05-13, 15:16:23
Podczas naprawy urwanej szpilki, niekonieczne jest rozwiercanie na większy wymiar. Ważne jest dokładne napunktowanie na środku pozostałości urwanej szpilki. Jeśli jest możliwość, to szlifierką kontową wyrównujemy powierzchnię i wtedy za pomocą ostrego punktaka wyznaczamy środek urwanej śruby. Dobrze jest najpierw wywiercić otwór mniejszym wiertłem, np 4.
|
|
|
Dodany: 2010-05-13, 15:20:03
Zapomniałem napisać, że szpilki były w rozmiarze M7 i nigdzie nie mogłem takich dostać. Wielkiego wyboru nie miałem.
|
|
|
Dodany: 2010-05-13, 15:27:00
Faktycznie takiego rozmiaru gwintownika trudno byłoby szukać, szpilki również pewnie trudno by było na tokarce dorobić, a gdzie szukać nakrętek ?. Jedyne wyjście to przerobić na M8.
|
|
|
Dodany: 2010-05-13, 16:22:59
Witam. Nakrętki to żaden problem stara skoda 120 ma kilka lub od starych klinów do pedałów rowerowych.
|
|
|
Dodany: 2010-05-13, 16:53:26
Chyba jednak w przypadku urwanych szpilek, lepiej zdecydować się na standartowe , ogólnodostępne śruby. Jeśli do przykręcenia zastosujemy np, nakrętki miedziane lub pomiedziowane, to potem są mniejsze problemy z ich odkręceniem.
|
|
|
Dodany: 2010-05-13, 18:25:52
To wada większości 2cv. Gwintowniki m7 można spokojnie dostać na allegro w zestawie 3 gwintowniki + narzynka, więc i szpilkę można sobie samwu zrobić. Chociaż mnie się nigdy nie chciało, zawsze wolałem znaleźć drugą zajechaną głowicę i wykręcić z niej szpilkę.
|
|
Liczba wyświetleń: 1608
Oglądasz posty
1-8
z 8
|
||