urwane szpilki kolektora

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...urwane szpilki kolektora
 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2010-04-30, 15:56:16

Niektórzy z was wiedzą, że jeżdżę już od 1.5 roku z urwanymi szpilkami od kolektora, przy wydechu.

Ostatnie trasy kończyły się dla mnie zawrotami głowy, bólem głowy i oszołomienie. A to dlatego, że wdychałem gazy z wydechu.

Postanowiłem dziś z tym skończyć.
Zdjąłem kolektor, na szczęście pozostałe szpilki się nie urwały.

Żeby wykręcić stare urwane trzeba było przyspawać do końcówek większą nakrętkę i w ten sposób udało się jedną wykręcić, ale druga się urwała na amen. Tak więc mam teraz na kolektorze jedną szpilkę. I nie jest źle.
Niestety zapomniałem zrobić fotki.
Kiedyś będę musiał wywiercić i wstawić nową szpilkę.

 
offline MarcinN
T:1 P:11
Dodany: 2010-05-13, 14:50:21

U mnie było urwanych 5 szpilek. Rozwierciłem je i nagwintowałem większe otwory. Była to moja pierwsza poważniejsza praca przy kaczce.

 
offline adames
użytkownik
T:1 P:33
Dodany: 2010-05-13, 15:16:23

Podczas naprawy urwanej szpilki, niekonieczne jest rozwiercanie na większy wymiar. Ważne jest dokładne napunktowanie na środku pozostałości urwanej szpilki. Jeśli jest możliwość, to szlifierką kontową wyrównujemy powierzchnię i wtedy za pomocą ostrego punktaka wyznaczamy środek urwanej śruby. Dobrze jest najpierw wywiercić otwór mniejszym wiertłem, np 4.
Nie wiem jaki wymiar mają szpilki , ale podam średnicę otworów pod popularne gwinty. Może się to komuś przyda.
M5 - 4,2
M6 - 5
M8 - 6,75 ale wiercimy 6,5 bo chyba nikt nie ma wiertła 6,8
M10- 8,5
M12 - 10,2 ale wiercimy 10,5
Zasady gwintowania , pewnie są wszystkim znane. W razie ”W” służę pomocą, trochę się na tym znam.

 
offline MarcinN
T:1 P:11
Dodany: 2010-05-13, 15:20:03

Zapomniałem napisać, że szpilki były w rozmiarze M7 i nigdzie nie mogłem takich dostać. Wielkiego wyboru nie miałem.

 
offline adames
użytkownik
T:1 P:33
Dodany: 2010-05-13, 15:27:00

Faktycznie takiego rozmiaru gwintownika trudno byłoby szukać, szpilki również pewnie trudno by było na tokarce dorobić, a gdzie szukać nakrętek ?. Jedyne wyjście to przerobić na M8.

 
offline ma2cv
użytkownik
T:19 P:139
Dodany: 2010-05-13, 16:22:59

Witam. Nakrętki to żaden problem stara skoda 120 ma kilka lub od starych klinów do pedałów rowerowych.

 
offline adames
użytkownik
T:1 P:33
Dodany: 2010-05-13, 16:53:26

Chyba jednak w przypadku urwanych szpilek, lepiej zdecydować się na standartowe , ogólnodostępne śruby. Jeśli do przykręcenia zastosujemy np, nakrętki miedziane lub pomiedziowane, to potem są mniejsze problemy z ich odkręceniem.

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2010-05-13, 18:25:52

To wada większości 2cv. Gwintowniki m7 można spokojnie dostać na allegro w zestawie 3 gwintowniki + narzynka, więc i szpilkę można sobie samwu zrobić. Chociaż mnie się nigdy nie chciało, zawsze wolałem znaleźć drugą zajechaną głowicę i wykręcić z niej szpilkę.

Liczba wyświetleń: 1612
Oglądasz posty 1-8 z 8
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 58 (441035)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień