po malutku zaczynam... |
||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Renowacje Citroenów 2CV › po malutku zaczynam... | ||||||||||
|
Dodany: 2014-07-01, 13:38:57
Ważne że robota się posuwa ku szczęśliwemu końcowi.
|
|||||||||
|
||||||||||
|
|
![]() |
(rozmiar: 1.43 MB, pobrań: 16) | Pobierz |
---|
foto tapicerki i głośniczków zrobię i powieszę jak tylko spotkam się ze swoim autem za dnia.
Dziś ustawiałem zbieżność metodą według mojego pomysłu z zachowaniem zaleceń ze strony entmontage.de. Użyłem do tego dwóch prostych listew aluminiowych, czterech szpilek gwintowanych M8 i suwmiarki. Nie mam pojęcia jaka jest dokładność tej roboty, jednak regulacje można przeprowadzić z dokładnością do 0,1 mm pod warunkiem że wszystkie listwy są proste. Ustawiłem równolegle listwy do płaszczyzny tylnych kół (sto razy mierząc suwmiarką) potem doprowadziłem do równoległości dwa przednie koła a następnie odchyliłem po 1,5 mm na zewnątrz każde z nich.
Byłem na stacji diagnostycznej gdzie ustawiają zbieżność komputerowo - w bazie danych był nawet citroen 2cv jednak zasada jest taka że po założeniu takich kosmicznych pajączków na wszystkie koła auto musi być przetoczone pół metra. A tu problem bo przeszkadzają tylne błotniki. Musiałem zrobić to sam lub szukać innego warsztatu jak zawsze wybrałem wariant A. Jutro jadę się przejechać 200 km
![]() |
(rozmiar: 2.16 MB, pobrań: 12) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 2.05 MB, pobrań: 14) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 2.22 MB, pobrań: 17) | Pobierz |
Kubo - nie wiem do końca dlaczego, ale nawet mi się to podoba. Jest kilka powodów:
- zachowanie stylu vintage na krawędzi hipster co pasuje do ogólnej koncepcji
- nieograniczone możliwości regulacji - drzwi można podciągnąć nawet do nieba
- materiały i części są 100% oryginalne - co jest bardzo ważne w dobie plastikowego chłamu
- i może najważniejsze - lifetime warranty - dziś nigdzie nieosiągalne...
Gratulacje Robercie z ukończenia remontu.Wyprzedziłeś mnie o dobry miesiąc a moze i wiecej.Mam nadzieję,ze zamieścisz relacje z pierwszej przejażdżki.
Bardzo podoba mi sie ten paten na regulacje zbieżności,musze Ci powiedzieć ,ze juz tez taki stosowałem w Fiacie,ale potem jechałem na właściwa regulacje na stacje. Tak tez chciałem zrobic w kaczce ,ale nie pomyslałem o tym,że tylny błotnik moze uniemozliwic założenie tego ustrojstwa na stacji,więc chyba pozostane przy takiej regulacji jaka Ty zrobiłeś.
Robercie , gratulacje
. Podziwiam Twoją pomysłowość
.
Czekamy na fotki z pierwszej przejażdżki