Ciężko zapala gdy jest gorący

2cvclub2CV ZLOTY - IMPREZY - ... SEZON 2014 - planowani...Ciężko zapala gdy jest gorący
 
offline jaskopi
użytkownik
T:6 P:33
Dodany: 2014-07-21, 15:08:01

Witam!
Moja kaczka ciężko zapala jak jest gorący silnik. Zauważyłem, że cewka zapłonowa (oryginalna) jest bardzo gorąca nawet długo po wyłączeniu silnika. Czasami uda się zapalić, gdy po dłuższym kręceniu rozrusznikiem puszczę kluczyk i rozrusznik przestaje kręcić, ale siłą rozpędu silnik się obraca i wówczas zapali.
Mam pytanie czy to może być wina cewki zapłonowej i czy trzeba ją wymienić?
Za wszystkie porady z góry dziękuję.

Pozdrawiam

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2014-07-21, 16:20:05

Prawidłowa diegnozaq. Cięzkie palenie na gorąco to w 9 przypadkach na 10 kwestia starej cewki. To, że się grzeje jest prawdopodobnie pochodsną tego problemu, prawdopdobnie wyciekł z niej cały olej transformatorowy.
Teoretycznie można go próbować napełniac, ale efekt jest nie sprawdzony, metoda nie opracowana a don ieśień o skutkach brak. Warto wymienić. cała cewkę. Skuteczna jest również cewka od malucha.

Ostatnio edytowany przez: 2cvclub, 2014-07-21 16:21:19
 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-07-21, 19:42:22

Tak jak napisał Kuba,prwdopodobnie cewka.A zapala przy wyłaczonym rozruszniku dlatego,ze wtedy w instalacji podnosi sie napiecie i do cewki tez dochodzi wyzsze napiecie.Wtedy tylko pozostaje korba alpo zapalanie na pych.
A tak przy okazji,kto ma oryginalną korbe ,prosiłbym o zdjecia i wymiary.Kto wie kiedy sie przyda diabelek

 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2014-07-21, 20:41:18

herbi
A tak przy okazji,kto ma oryginalną korbe ,prosiłbym o zdjecia i wymiary.Kto wie kiedy sie przyda diabelek
Jutro po pracy przywiozę z garażu, pomierzę i obfotografuję. A tu nieco o używaniu korby.


P4159656.JPG
Plik: P4159656.JPG

spinaczZałączniki
P4159656.JPG P4159656.JPG (rozmiar: 206.09 KB, pobrań: 7) Pobierz
 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2014-07-21, 20:46:20

Tu lepiej widać. :)

P4159659.JPG
Plik: P4159659.JPG

spinaczZałączniki
P4159659.JPG P4159659.JPG (rozmiar: 121.82 KB, pobrań: 8) Pobierz
 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-07-21, 22:27:03

Dzięki Wojtek,ta instrukcja bardzo mi sie przydała.Nigdy nie zapalałem żadnego auta korba i myslałem ,ze trzeba kręcic jak Gustlik w Czterech Pancernych. A On krecił jak maszynką do mięsa. rotfl

 
offline jaskopi
użytkownik
T:6 P:33
Dodany: 2014-07-22, 08:29:37

Witam!
Dziękuje za wskazówki. Wymienię cewkę.
Potwierdzam, że kaczkę po zgaszeniu przy gorącym silniku można bez problemu zapalić na ”PYCH”, ale o korbie nie pomyślałem, choć posiadam oryginalną (człowiek uczy się całe życie a rzeczywistość i tak go zaskakuje oczko ).

Pozdrawiam

 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2014-07-22, 17:41:42

herbi
A tak przy okazji, kto ma oryginalną korbę, prosiłbym o zdjęcia i wymiary. Kto wie kiedy się przyda. diabelek
Zajrzyj do poczty. :)
herbi
Dzięki Wojtek,ta instrukcja bardzo mi sie przydała.Nigdy nie zapalałem żadnego auta korba i myślałem, że trzeba kręcić jak Gustlik w Czterech pancernych. A on kręcił jak maszynką do mięsa. rotfl
Nie ma za co. Film Rosikona jest lepszy. :) Uwaga na kciuka. Ileż razy jako przedszkolak to obserwowałem. A dzięki kanapie w Warszawie mogłem na trasie zmieniać biegi na komendę kierowcy. To było dla mnie przeżycie.

Liczba wyświetleń: 287
Oglądasz posty 1-8 z 8
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 210 (440956)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień