Jak ustawić zbieżność kół ”domowym” sposobem |
||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Jak ustawić zbieżność kół ”domowym” sposobem... | ||||
|
||||
|
Dodany: 2011-04-26, 15:51:56
Listwa własnej roboty i ustawienie zbieżności jak na rysunku.
|
![]() |
(rozmiar: 87.62 KB, pobrań: 423) | Pobierz |
---|
Jedno ”ale”, które zresztą widać:
- można to zrobić WYŁĄCZNIE na ”gołej” ramie.
Gdy w ramie silnik - wówczas skrzynia skutecznie to uniemożliwia
samemu ,, konstruując ,, takie narzędzie trzeba pomyśleć jak nam będzie dobrze i wygodnie z podejściem.
![]() |
(rozmiar: 69.98 KB, pobrań: 485) | Pobierz |
---|
Korzystając z wolnej chwili postanowiłem sprawdzić zbieżność w naszym samochodzie - kaczce. Jako że samochód pochodził za zachodniej granicy myślałem, że wszystko musi być OK u Niemca. Blach i śruby ( obejmy ) do regulacji zbieżności wyglądały na już dawno nie ruszane więc wywnioskowałem, że musi być dobrze. Faktycznie w lecie opony piszczały w zakrętach, ale myślałem że taka to guma na oponie i taka specyficzna geometria. Jakie moje było zdziwienie jak okazało się, że mam zbieżność na ,, - 5 mm ,, zamiast rozbieżność ,, +3 mm ,, jak na zdjęciach powyżej. Po regulacji piski zanikły.