kupie pare gratow do citroen acadyane |
||
2cvclub › KUPIĘ / SPRZEDAM › KUPIĘ › kupie pare gratow do citroen acadyane | ||
|
||
|
Dodany: 2011-05-20, 13:20:30
krzys gs gdzie miał hamulce przy kołach? GS miał przy skrzyni tak jak i 2CVka. Silniki z GS(a) można razem ze skrzyniami i hamulcami przeszczepiać do 2CVki. Jest tego trochę na youtube i opisy są na cats-citroen.net |
|
|
Dodany: 2011-05-20, 13:30:43
oldauto Czy to auto powinno mieć już tarczowe hamulce z przodu , bo mam bębny ewentualnie czy da się założyć tarcze w miejsce bębnów ? Witaj (na Forum) Bo to jest tak: Prawdopodobnie ktoś założył Visowy silnik razem z Visową skrzynią. A ona ma korpus na tyle inny od kaczkowej, że nie da się dołożyć do tego tarczowych hamulców (pierwszy problem) A z kolei odpada przełożenie całej kaczkowej skrzyni, bo w obudowie Visowej - siedzą czujniki od zapłonu (elektronicznego) (problem drugi) Tak więc - jak by się nie odwrócił - dupa z tyłu :/ :p Rozwiązania są dwa: (teoretycznie trzy. Tzn. Kuba-S kiedyś mówił mi o takim trzecim - że ktoś kiedyś tak zrobił. Zaraz do tego wrócę) (oczywiście, zakładam, że chcesz zachować Visowy silnik) ![]() 1) zrezygnować z elektronicznego zapłonu, założyć normalną kaczkową skrzynię (z tarczowymi hamulcami) i ”jakoś dokombinować” tradycyjny zapłon, 2) pozostawić ”przedni fragment” Visowej skrzyni (ten, w którym siedzą te czujniki) i do tego dołożyć ”tylną część” kaczkowej skrzyni, właśnie z tarczowymi hamulcami Te właśnie rozwiązanie - intryguje mnie najbardziej! Tym bardziej, że...jest to tak oczywiste, że sam o tym nie pomyślałem!! Opowiedział mi o tym rozwiązaniu pewien kaczkowiec tak stary (stażem i doświadczeniem), że znają go tylko dinozaury! :-p Co więcej! On ma u siebie dokładnie tak spreparowaną jednostkę!! Będę u niego w przyszłym tygodniu, prawdopodobnie w środę - wezmę ze sobą aparat fotograficzny ;-) Trzecie rozwiązane jest takie, żeby w normalnej, kaczkowej skrzyni osadzić te nieszczęsne czujniki.... Ale to wymaga zegarmistrzowskiej przecyzji :/
Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2011-05-20 13:38:01
|
|
|
Dodany: 2011-05-20, 15:36:11
Tak czy inaczej oldauto kupiłeś typowy pojazd zabytkowy krajowego pochodzenia, takie czasy były. Ale Ty chyba wiesz jak to jest:).
|
|
|
Dodany: 2011-05-21, 00:17:04
hurtownia2cv Prawdopodobnie ktoś założył Visowy silnik razem z Visową skrzynią.
Rozwiązania są dwa: teoretycznie trzy Sam się zainteresowałem tym tematem kiedy na allegro pojawiła się ładna Visa z 650tką i w głowie pojawił się pomysł swapu. Gdzieś znalazłem cały opis razem ze zdjęciami, jak się przerabia skrzynię 2CVki na taką, która będzie pasować do Visowego silnika i będzie z czujnikami. Jak pewnie wiesz, nie da się od tak po prostu odłączyć dzwona od skrzyni przy 2CV i Visie bo jest to jeden odlew. Nie jest tak jak dla przykładu miały niektóre skrzynie fordowskie, że wystarczy odkręcić śruby i przełożyć dzwon a droga do swapu staje otworem. Także ten wariant jest niemożliwy - chyba, że ktoś chce wyciąć i przespawać dzwon, ale to trzeba zrobić tak precyzyjnie, że nie wiem, czy w domowych warunkach da radę. Co do przekładania czujników, to podobnie jak wyżej (to widziałem na zdjęciach). Trzeba dobrze wyciąć fragmenty dzwonu dawcy z czujnikami i te same fragmenty w kaczce. Później wspawać je tak, żeby czujniki były w swojej idealnej pozycji. Jak na moje amatorskie oko, to druga opcja i tak jest łatwiejsza i ma większą szansę na powodzenie. Tak czy siak, ja zrezygnowałem. Za dużo pierniczenia się dla kilku koni i elektronicznego zapłonu (który można mieć już za lekko ponad 700zł). Jak robić swap z sensem, to silnik od GS(a), 1015ccm razem z oryginalną skrzynią (jest z hamulcami tarczowymi przy skrzyni). Jest trochę ingerencji w blacharkę, ale głównie tam, gdzie ”nie widać”. Efekty są zdumiewające. Szkoda zachodu dla Visy... Ewentualnie, jak ktoś jest szalony, to BMW produkowało i nadal produkuje dwucylindrowe boxery do motorów, które można wcisnąć w 2CV, dowód poniżej: http://www.entmontage.de/bilder/treffen/spa2009/spa2009_img_3505g.jpg |
|
|
Dodany: 2011-05-21, 00:41:45
White_Duck”] [quote=”hurtownia2cv Prawdopodobnie ktoś
Jak pewnie wiesz, nie da się od tak po prostu odłączyć dzwona od skrzyni przy 2CV i Visie bo jest to jeden odlew. Nie jest tak jak dla przykładu miały niektóre skrzynie fordowskie, że wystarczy odkręcić śruby i przełożyć dzwon a droga do swapu staje otworem. Nie wiem jak w Visie ale w 2CV odkręcenie dzwonu to pestka. ![]() |
|
|
Dodany: 2011-05-21, 00:53:42
Saurus8 Nie wiem jak w Visie ale w 2CV odkręcenie dzwonu to pestka. Wnioskuję z przeróbki, którą widziałem na zdjęciach, że nie jest identycznie. A dzwon w 2CVce jest jednak integralną częścią obudowy skrzyni. Nie jest tak fajnie jak np. tutaj: http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-5 na szkicach widać idealnie skrzynię a w komentarzach poniżej jest fotka skrzyni razem z tym łatwo rozłącznym dzwonem i taki typ łączenia miałem na myśli. O! Znalazłem fotki z Visy: http://snail.s4.bizhat.com/snail-ftopic31.html jak widać i można przeczytać, skrzyni Visowskiej bliżej do GSa niż do 2CV.
Ostatnio edytowany przez: White_Duck, 2011-05-21 01:00:06
|
|
|
Dodany: 2011-05-21, 07:32:10
są dwa typy silników od Visy stary i nowy typ 652 , ja mam stary typ 652 i zapłon mam jak w 2cv z przodu na dole bez czujników na skrzyni ,
Saurus8 Nie wiem jak w Visie ale w 2CV odkręcenie dzwonu to pestka. ![]() a jeśli to jest skrzynia od 2cv ta moja to ja bym kupił skrzynie kompletna sprawna z hamulcami tarczowymi gotowa do montażu , poza tym czy fotele przednie do acadynae ktoś ma albo chociaż prawy bo ja mam jakomś lipę od pasażera wstawiona , i następne pytanie czy rama od acadyane a 2cv się czym rożni
Ostatnio edytowany przez: oldauto, 2011-05-21 08:42:10
|
|
|
||
|
Dodany: 2011-07-13, 07:31:28
auto do sprzedania zmiana planów silnik zrobiony + drugi 652 z visy nie rozbierany na części
|
|
Liczba wyświetleń: 2904
Oglądasz posty
11
- 20
z 20
|
||