kupie pare gratow do citroen acadyane

2cvclubKUPIĘ / SPRZEDAM KUPIĘkupie pare gratow do citroen acadyane
 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2011-05-20, 11:57:13

gs gdzie miał hamulce przy kołach?

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2011-05-20, 13:20:30

krzys
gs gdzie miał hamulce przy kołach?

GS miał przy skrzyni tak jak i 2CVka.
Silniki z GS(a) można razem ze skrzyniami i hamulcami przeszczepiać do 2CVki. Jest tego trochę na youtube i opisy są na cats-citroen.net

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2011-05-20, 13:30:43

oldauto
Czy to auto powinno mieć już tarczowe hamulce z przodu , bo mam bębny ewentualnie czy da się założyć tarcze w miejsce bębnów ?

Witaj (na Forum)
Bo to jest tak:
Prawdopodobnie ktoś założył Visowy silnik razem z Visową skrzynią.
A ona ma korpus na tyle inny od kaczkowej, że nie da się dołożyć do tego tarczowych hamulców (pierwszy problem)
A z kolei odpada przełożenie całej kaczkowej skrzyni, bo w obudowie Visowej - siedzą czujniki od zapłonu (elektronicznego) (problem drugi)
Tak więc - jak by się nie odwrócił - dupa z tyłu :/ :p

Rozwiązania są dwa:
(teoretycznie trzy.
Tzn. Kuba-S kiedyś mówił mi o takim trzecim - że ktoś kiedyś tak zrobił. Zaraz do tego wrócę)

(oczywiście, zakładam, że chcesz zachować Visowy silnik) usmiech
1) zrezygnować z elektronicznego zapłonu, założyć normalną kaczkową skrzynię (z tarczowymi hamulcami) i ”jakoś dokombinować” tradycyjny zapłon,
2) pozostawić ”przedni fragment” Visowej skrzyni (ten, w którym siedzą te czujniki) i do tego dołożyć ”tylną część” kaczkowej skrzyni, właśnie z tarczowymi hamulcami
Te właśnie rozwiązanie - intryguje mnie najbardziej! Tym bardziej, że...jest to tak oczywiste, że sam o tym nie pomyślałem!! Opowiedział mi o tym rozwiązaniu pewien kaczkowiec tak stary (stażem i doświadczeniem), że znają go tylko dinozaury! :-p
Co więcej! On ma u siebie dokładnie tak spreparowaną jednostkę!!
Będę u niego w przyszłym tygodniu, prawdopodobnie w środę - wezmę ze sobą aparat fotograficzny ;-)


Trzecie rozwiązane jest takie, żeby w normalnej, kaczkowej skrzyni osadzić te nieszczęsne czujniki....
Ale to wymaga zegarmistrzowskiej przecyzji :/

Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2011-05-20 13:38:01
 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2011-05-20, 15:36:11

Tak czy inaczej oldauto kupiłeś typowy pojazd zabytkowy krajowego pochodzenia, takie czasy były. Ale Ty chyba wiesz jak to jest:).

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2011-05-21, 00:17:04

hurtownia2cv
Prawdopodobnie ktoś założył Visowy silnik razem z Visową skrzynią.
Rozwiązania są dwa:
teoretycznie trzy

Sam się zainteresowałem tym tematem kiedy na allegro pojawiła się ładna Visa z 650tką i w głowie pojawił się pomysł swapu.
Gdzieś znalazłem cały opis razem ze zdjęciami, jak się przerabia skrzynię 2CVki na taką, która będzie pasować do Visowego silnika i będzie z czujnikami.
Jak pewnie wiesz, nie da się od tak po prostu odłączyć dzwona od skrzyni przy 2CV i Visie bo jest to jeden odlew. Nie jest tak jak dla przykładu miały niektóre skrzynie fordowskie, że wystarczy odkręcić śruby i przełożyć dzwon a droga do swapu staje otworem. Także ten wariant jest niemożliwy - chyba, że ktoś chce wyciąć i przespawać dzwon, ale to trzeba zrobić tak precyzyjnie, że nie wiem, czy w domowych warunkach da radę.
Co do przekładania czujników, to podobnie jak wyżej (to widziałem na zdjęciach). Trzeba dobrze wyciąć fragmenty dzwonu dawcy z czujnikami i te same fragmenty w kaczce. Później wspawać je tak, żeby czujniki były w swojej idealnej pozycji.
Jak na moje amatorskie oko, to druga opcja i tak jest łatwiejsza i ma większą szansę na powodzenie.

Tak czy siak, ja zrezygnowałem. Za dużo pierniczenia się dla kilku koni i elektronicznego zapłonu (który można mieć już za lekko ponad 700zł). Jak robić swap z sensem, to silnik od GS(a), 1015ccm razem z oryginalną skrzynią (jest z hamulcami tarczowymi przy skrzyni). Jest trochę ingerencji w blacharkę, ale głównie tam, gdzie ”nie widać”. Efekty są zdumiewające.
Szkoda zachodu dla Visy...

Ewentualnie, jak ktoś jest szalony, to BMW produkowało i nadal produkuje dwucylindrowe boxery do motorów, które można wcisnąć w 2CV, dowód poniżej:
http://www.entmontage.de/bilder/treffen/spa2009/spa2009_img_3505g.jpg

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-05-21, 00:41:45

White_Duck”] [quote=”hurtownia2cv
Prawdopodobnie ktoś
Jak pewnie wiesz, nie da się od tak po prostu odłączyć dzwona od skrzyni przy 2CV i Visie bo jest to jeden odlew. Nie jest tak jak dla przykładu miały niektóre skrzynie fordowskie, że wystarczy odkręcić śruby i przełożyć dzwon a droga do swapu staje otworem.


Nie wiem jak w Visie ale w 2CV odkręcenie dzwonu to pestka.
https://lh4.googleusercontent.com/_DymvYU-wV5s/TXEZri20eEI/AAAAAAAABxo/H3OXkhkmq0w/s720/silnik_14.jpg

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2011-05-21, 00:53:42

Saurus8

Nie wiem jak w Visie ale w 2CV odkręcenie dzwonu to pestka.

Wnioskuję z przeróbki, którą widziałem na zdjęciach, że nie jest identycznie. A dzwon w 2CVce jest jednak integralną częścią obudowy skrzyni.
Nie jest tak fajnie jak np. tutaj:
http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-5
na szkicach widać idealnie skrzynię a w komentarzach poniżej jest fotka skrzyni razem z tym łatwo rozłącznym dzwonem i taki typ łączenia miałem na myśli.

O! Znalazłem fotki z Visy:
http://snail.s4.bizhat.com/snail-ftopic31.html
jak widać i można przeczytać, skrzyni Visowskiej bliżej do GSa niż do 2CV.

Ostatnio edytowany przez: White_Duck, 2011-05-21 01:00:06
 
offline oldauto
T:4 P:12
Dodany: 2011-05-21, 07:32:10

są dwa typy silników od Visy stary i nowy typ 652 , ja mam stary typ 652 i zapłon mam jak w 2cv z przodu na dole bez czujników na skrzyni ,
natomiast skrzynie biegów bo dzwon można zdemontować

taka sama jak ta co w kleił kolega :

Saurus8

Nie wiem jak w Visie ale w 2CV odkręcenie dzwonu to pestka.
https://lh4.googleusercontent.com/_DymvYU-wV5s/TXEZri20eEI/AAAAAAAABxo/H3OXkhkmq0w/s720/silnik_14.jpg

a jeśli to jest skrzynia od 2cv ta moja to ja bym kupił skrzynie kompletna sprawna z hamulcami tarczowymi gotowa do montażu ,
poza tym czy fotele przednie do acadynae ktoś ma albo chociaż prawy bo ja mam jakomś lipę od pasażera wstawiona ,

i następne pytanie czy rama od acadyane a 2cv się czym rożni

Ostatnio edytowany przez: oldauto, 2011-05-21 08:42:10
 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2011-05-21, 09:15:36

Na 90% wydaje mi sie że rama jest troche inna.

 
offline oldauto
T:4 P:12
Dodany: 2011-07-13, 07:31:28

auto do sprzedania zmiana planów silnik zrobiony + drugi 652 z visy nie rozbierany na części

Liczba wyświetleń: 2889
Oglądasz posty 11 - 20 z 20
 
12
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 42 (441019)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień