Wojtkowa Kaczka
|
2cvclub ›
2CV FILMY - FOTKI - GA... ›
Nasze ”kaczki” ›
Wojtkowa Kaczka
|
|
|
Dodany: 2011-11-30, 21:11:59
Po przebyciu calej drogi przedzakupowej, ktora jest opisana dosc obszernie tu kupilem w koncu wymarzona kaczuche. Teraz chce zalozyc nowy temat, bede po krotce opisywal wszelkie zmiany i remonty, i [co czesciej pewnie..] prosil o rady i pomoc. Niektorzy juz pewnie wiedza, ze moja wiedza o mechanice jest dosc marna, takze niech Was nie zdziwia czasem durne pytania laika, z gory sorry :)
Jak juz pisalem w poprzednim temacie kaczka traci moc, nie potrafi sie rozkulac, wjazd pod gorke z reguly na 2biegu itd.
Bylem dzis u Pana od zielonej Dyane z Rybnika, ktora wisi na allegro [mial tez wystawiona ”zwykla” 2cv niedawno, za bodajze 15tys, taka bialo czerwona - od podstaw zrobiona]. Niestety nie pamietam jego nazwiska.. Ów Pan okazal sie zapalonym kaczkowcem, z ogromna wiedza. Zlozyl juz kilka 2cv’ek, procz tego, calkiem sporo trabantow [posiada jeden egzemplarz, w stanie ”fabrycznym”, robi wrazenie], a teraz zajmuje sie takim pociesznym, 2osobowym, francuskim autkiem, ktorego nazwy oczywiscie nie pamietam.. Cos na ”L” :) Robi je oczywiscie od podstaw, jak mowil, przyjechalo do niego w 20skrzynkach po wędlinach, jedynie podwozie z kolami bylo w calosci.. Swietny gosc, spedza w garazu cale dnie, widac, ze ma do tego zaciecie i pasje.
Moja kaczka zostala obejrzana, a zawory wyregulowane [tu bylo wszystko ok]. Diagnoza to:
-filtr powietrza i oleju do wymiany
-uszczelnienie osłon popychaczy, oringow - tu cieknie solidnie..
-i co najwazniejsze i ma byc odpowiedzialne za zamułke kaczki to pierscienie + ewentualnie cylindry do wymiany.
Jest jeszcze jedna niewiadoma, mam krotka swiece, Pan twierdzil, ze chyba ma byc dluga z tego co pamieta, ale kazal sie zorientowac, bo ’pamiec juz nie ta’, totez pytam :)
Przy okazji jesli ktos posiada na zbyciu wyzej wymienione czesci, to ja z checia kupie, oczywiscie po jak najbardziej okazyjnej cenie :)
Blacharke obejrzy fachowiec na dniach, na pewno bedzie troche do porobienia, tego boje sie najbardziej, obadamy co to bedzie..
Dolaczam fote, jeszcze z Poznania, skad pochodzi.
Nie wiem kiedy byla robiona, ale kaczucha wciaz wyglada tak samo.
W ogole zdjecie to znalazlem przypadkiem w necie, na dodatek jest zrobione pod hotelem, w ktorym zatrzymalem sie jadac po kaczke
Sie rozpisalem zas, sorry.. ;]
pzdr
woy.
|
|
|
Dodany: 2011-11-30, 21:20:01
W jakich _dokładnie_ sytuacjach najbardziej traci moc?
Do sprawdzenia gaźnik i układ dolotowy (szczelność) oraz zapłon (przed wszystkim wyprzedzenie). Kaczka nie ma korekty wyprzedzenia od podciśnienia w układzie gaźnika - którego zmiany są sygnałem o obciążeniu silnika, a jedynie do obrotów silnika i źle ustawione wyprzedzenie może sprawiać że przy sporym obciążeniu (przyspieszenia, podjazdy) silnik źle pracuje.
Czy silnik wydaje jakieś dziwne dźwięki podczas przyspieszania/pod górkę? Jak wyglądają świece zapłonowe, opisz kolor, wszelkie osady?
Jeśli kaczka ma tak słabą kompresję że ledwo jedzie to wymiana samych pierścieni nic nie da, ale przyczyny mogą być zupełnie inne.
Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2011-11-30 21:21:53
|
|
|
Dodany: 2011-11-30, 21:22:08
W sprawie części kontaktuj się z kolegą Łukaszem (zloek) lub wejdź na stronę jego sklepu - http://www.2cv-shop.pl
|
|
|
Dodany: 2011-11-30, 21:22:37
Wojtek ! teraz nic tylko sięcieszyć z posiadania słusznego auta.
Mówiłem że dojedziecie :) Mimo że słaby to i kulę ziemską by objechał.
Sprawdź jak kaczka zachowa sie po wymianie filtra powietrza.
Dziwne.. ale wydawało mi się kręcąc korbą Twojej 2cv że ma niezłą kompresję. Z pewnością lepszą od mojej.
Pewnie warto sprawdzić ciśnienie sprężania przed dobieraniem się do cylindrów.
Regulacja zaworów może jest poprawna ale nie ma pewności że są szczelne... warto zrobić test szczelności.
Tak jak pisał wyżej Saurus - warto może sprawdzic czy nie masz problemów z brakiem szczelności dolototu np. pęknieta podkładka i brak uszczelek pod gaźnikiem.
Nie podobał mi się jednak dźwiek silnika - jakby stukające zawory.
Ja bym wyeliminował problem zapłonu ponieważ silnik palił i chodził na ludzie pieknie, wkręcał sie na obroty ... jednak podczas jazdy jechał jakby kaczka ważyła 1500 kg ;) ... może to ta Twoja odlewana rama? ;)
Rozmiar świec masz tutaj
Wkład do filtra powietrza i świece możesz kupić w 2cv-shop.pl
Ostatnio edytowany przez: arekban, 2011-11-30 21:29:36
|
|
|
Dodany: 2011-11-30, 22:06:23
Saurus8 - moc traci ewidentnie jadac pod gorke, na prostej i z gorki jest calkiem niezle, daje rade do 80kmh, w takim wypadku jedynie czasem przy czwórce zaczyna zwalniac, ale to nie zawsze. Sposobem poki co na w miare normalna jazde jest bardzo delikatne wciskanie gazu na 3 i 4. Przy docisnieciu zle reaguje i jakby sie zdusza. Natomiast pod gorke jest masakra.. Musze sie naprawde solidnie rozkulac [do80kmh] zeby na szczycie wzniesienia miec max.35-40kmh, a kaczka brzmi jakby zaraz miala wyzionąć ducha.
Gaznik byl regulowany i faktycznie zmiane slychac, chodzi lepiej, ale przy wysilku wciaz bez zmian.
A czy ukl. dolotowy i zaplon sprawdzal, szczerze nie wiem.. Grzebal w niej ze 2godziny, nie zawsze mowil co robi, a ja sam niewiele sie znam, to nie do konca rozumialem co i jak ;]
Silnik nie wydaje raczej dziwnych dzwiekow, poza jednym - przy wysokich obrotach, metaliczny dzwiek, chocby stukanie jakichs metalowych talerzy, jakby ktos szybko otwieral i zamyka pokrywe w garnku..
Swieca byla troche zabrudzona, ale nie jestem w stanie powiedziec jak, szybko ja wyczyscil, poogladal i wkrecil z powrotem.
Arek - cisnienie bedzie sprawdzone na dniach, to z pewnoscia, tamten niestety pozyczyl swoj miernik i nie mogl tego zrobic. W silniku stuka, o czym pisze wyzej, test szczelnosci zaworow zrobie zatem tez. Dolot, o ktorym piszecie tez sprawdze. Swieca chyba faktycznie ma krotszy gwint, tez do sprawdzenia.
Serio jedzie sie jakby to byla furgonetka pełna cegiel z silnikiem 600. Moze trzeba poczekac do lata, wymontowac dach i pofrunie? ;)
Ostatnio edytowany przez: woycieh, 2011-11-30 22:08:05
|
|
|
Dodany: 2011-11-30, 22:22:57
Ja nigdy nie jeżdżę kaczką z pedałem gazu działającym w systemie 0/1. Na każdym biegu zdecydowanie ale wyczuciem wciskam pedał gazu stopniowo zwiększając obroty i tym samym prędkość, czasami się dziwie przy czwórce, że już jest w podłodze Piątki mi wtedy brakuje 110km/h idzie bez problemu, tylko musi mieć dłuuuuuuugą prostą. Zresztą, ja lubię jazdę kulturalnie i spokojnie ale tak, żeby mnie ciężarówki nie wyprzedzały :)
Co do świec to polecam NGK, temat o świecach jest na forum i były tam przedstawione polecane i używane przez nas oraz klasyfikacja modeli N zależnie od wysilenia jednostki.
Załączam też obrazek, który pomoże Ci z diagnostyką.
Załączniki
Świece - diagnostyka.jpg
|
(rozmiar: 268.22 KB, pobrań: 177)
|
Pobierz
|
|
|
|
Dodany: 2011-11-30, 22:47:42
woycieh
Silnik nie wydaje raczej dziwnych dzwiekow, poza jednym - przy wysokich obrotach, metaliczny dzwiek, chocby stukanie jakichs metalowych talerzy, jakby ktos szybko otwieral i zamyka pokrywe w garnku..
Oj, dzwonienie nie wróży dobrze, chociaż jakbyś przejechał 400 km na spalaniu stukowym to byś już chyba zajechał silnik. Tak się dzieje gdy zapłon jest niby dobrze ustawiony, ale pod obciążeniem jednak występuje spalanie stukowe i silnik dzwoni/klepie. Nowoczesniejsze zapłony same się nieco opóźniają przy dużym obciążeniu.
To mogą być też inne rzeczy, ale też niezbyt wesołe, najlżejsza z nich to ekstremalnie zużyte cylindry i pierścienie.
Żeby zacząć od prostych rzeczy, zapłon do NATYCHMIASTOWEGO sprawdzenia. Mam nadzieję że jesteś na tyle techniczny żeby to zrobić samemu, to nieskomplikowane.
1. Odkręcasz kratkę wentylatora i śrubę wew. wiatraka kluczem nasadowym 14 (musi być bardzo wąski, raczej na mały kwadrat 1/4”). W wiatrak tam gdzie korba najlepiej wsadzić kawałek 0,5-1m dobrze pasującej rurki i poruszać energicznie góra-dół żeby ściągnąć go ze stożka.
2. Wyjmujesz gumową osłonę zza wiatraka
3. Odkręcasz wieczko puszki zapłonu i luzujesz 2 śruby trzymające ją po bokach.
4. Kręcisz silnikiem i obserwujesz krzywkę. W punkcie, gdzie styki przerywacza (młoteczek i kowadełko) są najbardziej rozwarte, powinno być między nimi 0,3-0,4 mm (potrzebny szczelinomierz listkowy), w tym celu odkręcasz śrubę trzymającą nieruchome kowadełko i ustawiasz odstęp. Czasami trzeba nawet mniej żeby osiągnąć odpowiednio długie ładowanie cewki zapłonowej ale do tego potrzeba specjalnego miernika.
5. Znajdujesz pręt lub wiertło 6mm, przekładasz je przez otwór w korpusie silnika jak tutaj http://stephane.patchou.com/2CV/img/gmp18.jpg . Obracasz kołem zamachowym aż wiertło wejdzie w specjalny otwór w kole zamachowym. Pamiętaj żeby je potem wyjąć!
6. Teraz będziesz potrzebował obracać całą puszką zapłonu. Podłącz żarówkę do + akumulatora a drugi kabel do styku kondensatora zapłonu. Gdy koło zamachowe jest zablokowane w tym położeniu, przerywacz powinien być tak ustawiony żeby żarówka była na granicy zapalenia i gaśnięcia.
7. Dokręcając śruby sprawdzasz czy czasem ustawienie się nie zmienia i jeszcze raz kontrolujesz przerwę bo jedno nieco zależy od drugiego.
8. Możesz odpalić silnik bez wiatraka i z otwartą puszką zapłonu, ale nie na długo.
Może być też tak że ktoś mieszał coś z ciężarkami od wyprzedzenia zapłonu i wciąż będzie ono zbyt duże na wysokich obrotach, ale wszystko po kolei. Zacznij od teoretycznie poprawnego ustawienia.
Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2011-11-30 22:49:27
|
|
|
Dodany: 2011-11-30, 22:54:07
SUPER! Ogromne dzieki za ten szczegolowy opis, sam bym pewnie nie dal rady, ale auto robie z kolega mechanikiem, z nim z pewnoscia damy rade! Nie ma co sie rozpisywac, jak to sprawdzimy to dam znac, pomyslimy co dalej.
White_Duck - dzieki za linki do swiec, poprzygladam sie temu. A moja tez pojedzie kiedys i 115kmh, wierze w to! ;]
|
|
|
Dodany: 2011-12-01, 09:03:04
Saurus - może zrobisz kolejną poradę w temacie - Zrót to sam - sprawdenie/ustawienie zapłonu ?
|
|
|
Dodany: 2011-12-01, 10:50:52
Niestety, jeśli stuka na wysokich obrotach ”jak talerze” to mnie to wyglada nie na spalanie stukowe tylko na wyrobione panewki korbowodowe.
A w takim przypadku silnik nadaje się tylko do wyrzucenia
|
Liczba wyświetleń: 15270
Oglądasz posty
1-10
z 116
|
|