osłona silnikablacha od spodu a temperatura silnika |
||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › osłona silnika | ||||
|
Dodany: 2012-01-11, 17:32:54
Zastanawiałem się, czytając niektóre tematy na forum odnośnie przegrzania silnika w lecie czy moje rozwiązanie chroniące przed kamykami i innym badziewiem z drogi (błoto etc.) nie wpłynie negatywnie na silnik i czy przypadkiem należy zastosować jakieś dodatkowe przetłoczenia lub otwory w osłonie aby dodatkowo chłodzić silnik. Co prawda wychodziłem z założenia ze to jest ciepłolubny pojazd który lubi ciepło, a dodatkowe otwory w osłonie zmniejszają jego skuteczność.
Ostatnio edytowany przez: Mpool, 2012-01-11 17:44:19
|
![]() |
(rozmiar: 83.25 KB, pobrań: 29) | Pobierz |
---|
Mam samodzielnie wykonaną osłonę pod silnikiem, demontowaną a nie jak w oryginale, na stałe z ramą, ale z wycięciami w miejscach oryginalnych, czyli pod miską olejową i gdzieś tak na wysokości pierwszego tłumika są ze trzy ”skrzela”.
Skoro kiedyś jakiś mądry Francuz uznał, że są one potrzebne, to niech sobie będą. Jeździłem tak cały czas i było bezproblemowo. Kiedyś nawet uratowało mi trąbkę, która to wypadła ze swojego miejsca i gdyby nie płyta, spadłaby na jezdnie.
Samo wykonanie proste, blaacha, szlifierka tarczowa, imadło, wiertarka i młotek :D