osłona silnika

blacha od spodu a temperatura silnika
2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...osłona silnika
 
offline Mpool
użytkownik
T:35 P:941
Dodany: 2012-01-11, 17:32:54

Zastanawiałem się, czytając niektóre tematy na forum odnośnie przegrzania silnika w lecie czy moje rozwiązanie chroniące przed kamykami i innym badziewiem z drogi (błoto etc.) nie wpłynie negatywnie na silnik i czy przypadkiem należy zastosować jakieś dodatkowe przetłoczenia lub otwory w osłonie aby dodatkowo chłodzić silnik. Co prawda wychodziłem z założenia ze to jest ciepłolubny pojazd który lubi ciepło, a dodatkowe otwory w osłonie zmniejszają jego skuteczność.
Spotkałem się z różnymi stanowiskami w tym zakresie, ja uważam że osłona taka nie powinna mieć wpływu na temperature silnika.

Czy macie jakieś opinie na ten temat?

Poniżej obrazek

Ostatnio edytowany przez: Mpool, 2012-01-11 17:44:19
spinaczZałączniki
w czasie3.jpg w czasie3.jpg (rozmiar: 83.25 KB, pobrań: 30) Pobierz
 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2012-01-11, 19:21:51

Mam samodzielnie wykonaną osłonę pod silnikiem, demontowaną a nie jak w oryginale, na stałe z ramą, ale z wycięciami w miejscach oryginalnych, czyli pod miską olejową i gdzieś tak na wysokości pierwszego tłumika są ze trzy ”skrzela”.
Skoro kiedyś jakiś mądry Francuz uznał, że są one potrzebne, to niech sobie będą. Jeździłem tak cały czas i było bezproblemowo. Kiedyś nawet uratowało mi trąbkę, która to wypadła ze swojego miejsca i gdyby nie płyta, spadłaby na jezdnie.
Samo wykonanie proste, blaacha, szlifierka tarczowa, imadło, wiertarka i młotek :D

 
offline Mpool
użytkownik
T:35 P:941
Dodany: 2012-01-11, 19:54:38

White_Duck
Mam samodzielnie wykonaną osłonę pod silnikiem, demontowaną a nie jak w oryginale, na stałe z ramą, ale z wycięciami w miejscach oryginalnych, czyli pod miską olejową i gdzieś tak na wysokości pierwszego tłumika są ze trzy ”skrzela”.
Skoro kiedyś jakiś mądry Francuz uznał, że są one potrzebne, to niech sobie będą. Jeździłem tak cały czas i było bezproblemowo. Kiedyś nawet uratowało mi trąbkę, która to wypadła ze swojego miejsca i gdyby nie płyta, spadłaby na jezdnie.
Samo wykonanie proste, blaacha, szlifierka tarczowa, imadło, wiertarka i młotek :D


To podobnie jak ja osłona demontowana przykręcona do ramy, ale może nie do końca odzwierciedlenie oryginalnej osłony, wycięte otwory w dwóch miejscach z przodu i z tyłu pod tłumikiem pierwszym.

Cieszę się że u Ciebie się sprawdziło to i ja mam szansę. usmiech papa

Liczba wyświetleń: 359
Oglądasz posty 1-3 z 3
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 69 (441045)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień