Drugi Remont Kaczki - pytania |
||||||||||
2cvclub › KUPIĘ / SPRZEDAM › USŁUGI › Drugi Remont Kaczki - pytania | ||||||||||
|
Dodany: 2011-12-14, 09:23:10
Wcale nie mam zamiaru wyjmować pompy. Ponieważ spod dekielka wycieka olej to muszę uszczelnić dekielek. Stąd moje pytanie o uszczelki.
|
|||||||||
|
Dodany: 2011-12-14, 17:38:08
Uszczelka papierowa jest między obudową pompy a blokiem silnika, ja ją zastąpiłem środkiem do uszczelnień kołnierzowych, może być też silikon do wys. temp. (BARDZO MAŁO!!! bo wejdzie w kanały olejowe) np. Reinzosil, bardzo dobra jakość. Między pokrywą a obudową jest tylko o-ring ale powinno się go wymieniać po każdym demontażu pokrywy (lub gdy cieknie ;)). Być może ktoś założył zbyt mały i nie uszczelnia dobrze albo zwyczajnie się zestarzał.
|
|||||||||
|
Dodany: 2011-12-14, 18:52:57
Dzięki za wyjaśnienie. Tak myślałem, że oring trzeba wymienić a jeśli nie zdobędę to przynajmniej odwrócić go.
|
![]() |
(rozmiar: 991.09 KB, pobrań: 75) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 412.95 KB, pobrań: 85) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 446.38 KB, pobrań: 83) | Pobierz |
Odwrócenie nic nie da, bo pierścień jest już spłaszczony (po wyjęciu pewnie wygląda jak uszczelka o prostokątnym przekroju).
To są normalizowane uszczelnienia, do kupienia ”na tony” z szeregu dostępnych wymiarów. Ale nie pamiętam teraz czy podstawową średnicę podaje się wewnętrzną czy zewnętrzną - ekspedient w sklepie pewnie będzie wiedział. Potrzebujesz o-ringu o średnicy wewnętrznej 54mm i średnicy przekroju 2 mm (czyli 58mm na zewnątrz). Rowek, pierścień i powierzchnia obudowy muszą być całkiem wolne od brudu i delikatnie nasmarowane olejem przy montażu.
Jesteś pewien że nie cieknie simering za kołem zamachowym? To w jaki sposób ubrudzony jest silnik moim zdaniem na to wskazuje. Czy koło zamachowe jest ubrudzone olejem od strony silnika? Nie styka się ono z obudową pompy i jeśli jest na nim olej, to wyciekający z simeringu po wale korbowym na koło.
Spojrzę jutro jeszcze na koło, ale prawie jestem pewien, że jest suche. Przed demontażem silnika kupiłem simeringi, bo byłem pewien że ciekną. Po demontażu mocno się zdziwiłem, bo wokół nich było praktycznie sucho i nic nie wskazuje aby były nieszczelności. Brud z olejem jest właśnie przy pompie olejowej, przy wejściu przewodów od chłodnicy.
![]() |
(rozmiar: 579.93 KB, pobrań: 85) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 661.62 KB, pobrań: 82) | Pobierz |
Tak jak pisałem> Koło zamachowe suche od strony silnika. Oring wydłubałem i faktycznie spłaszczony. Spróbuje kupić właściwy.
![]() |
(rozmiar: 454.57 KB, pobrań: 67) | Pobierz |
---|
Andrzeju, niestety w hurtowni nie znalazłem tego O-ringu, ale jeszcze poszukam.
Czy tu są jakieś wymienne uszczelki? Może porywam się z motyką na silnik . Po zdjęciu aparatu zapłonowego było tam trochę zaolejone.
![]() |
(rozmiar: 839.72 KB, pobrań: 82) | Pobierz |
---|
Wałek rozrządu z przodu uszczelniony jest nie simmeringiem lecz posiada odrzutnik.
A odrzutnik jak sama nazwa wskazuje wyrzuca olej, tyle ile mu się akurat spodoba.
Nie ma się więc czemu dziwić, że trochę go widać, jeśli pogadasz ze swoim odrzutnikiem na wałku poważnie, możliwe, że cię polubi i będzie wyrzucał mniej.
Dzięki, jutro się do niego uśmiechnę
A teraz kolejne zdjęcia i proszę o sugestie...
Warto ruszać , czy dać sobie spokój
![]() |
(rozmiar: 777.88 KB, pobrań: 80) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 751.03 KB, pobrań: 83) | Pobierz |