Drugi Remont Kaczki - pytania

2cvclubKUPIĘ / SPRZEDAM USŁUGIDrugi Remont Kaczki - pytania
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2012-01-17, 13:54:00

Super instruktaż. Nic dodać - nic ująć !
Robota wydaje się mało skomplikowana. Najwieksze trudności może sprawić pewnie sciąganianie i zakładanie sprężyn zaworów.

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2012-02-21, 20:37:51

Zima trochę odpuściła, wiec można kontynuować remont. Silnik prawie gotowy i choć nie wygląda tak, jak prezentowane na forum to jednak jestem usatysfakcjonowany.
Zdemontowałem chłodnicę i tu pewne zacięcie. Nowe uszczelki różnią się zdecydowanie od starych zarówno kształtem jak i rozmiarem .
Stare : śred zew/wew 14/10
Nowe 10/8
Załączam zdjęcia i proszę o opinie i rady

Ostatnio edytowany przez: kryptek, 2012-02-21 20:38:54
spinaczZałączniki
P1090976.JPG P1090976.JPG (rozmiar: 258.71 KB, pobrań: 69) Pobierz
P1090975.JPG P1090975.JPG (rozmiar: 275.36 KB, pobrań: 64) Pobierz
P1090973.JPG P1090973.JPG (rozmiar: 867.11 KB, pobrań: 75) Pobierz
 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2012-02-21, 21:32:26

Pewnie to nie pomoże, ale przejrzałem katalogi części i sklepy i wszędzie widziałem tylko taką uszczelkę, jak ta twoja nowa za to stary typ chłodnicy nie wchodzi w grę bo był inaczej mocowany i tym samym inaczej uszczelniany.

00805.jpg
Plik: 00805.jpg

spinaczZałączniki
00805.jpg 00805.jpg (rozmiar: 9.98 KB, pobrań: 72) Pobierz
 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2012-02-21, 21:46:05

Dzięki. Ta moja stara to właśnie ta której zamieściłeś zdjęcie. Kształt mojej starej uszczelki został nadany w czasie długoletniej eksploatacji. Rozmawiałem już z Łukaszem i coś poradzimy.
Znowu sprawdza się stara zasada - ”lepsze jest wrogiem dobrego” - przecież mogłem tylko dokręcić o ćwierć obrotu albo mniej i by nie pociło się............ diabelek

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-02-21, 21:50:44

Dzisiaj właśnie taką ”cienką” uszczelkę zakładalismy z Mateuszem do silnika, ciasno wchodzi na rurkę, trzeba trochę posmarować, a potem ściska się i pęcznieje przy dokręcaniu i dopiero wtedy uszczelnia.

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2012-02-21, 22:16:14

No właśnie bardzo ciasno wchodzi na rurkę bo ma wewnątrz 8 mm średnicy a rurka 10 mm.
W katalogu jest taka i wymiar jest następujący 10,5x13,6x12,5mm | Artnr: 10015 | Der Franzose - www.franzose.de
A więc powinna być właśnie taka

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2012-02-22, 08:47:04

wszystko się wyjaśniło.

dałem ci niewłaściwe uszczelki, dałem ci to:
http://www.2cv-shop.pl/gumka_zaczepu_trojkata_pod_maska-386.html

mam oczywiście w domu te odpowiednie uszczelki, i są większe i grubsze.

przepraszam za pomyłkę, te gumki są bardzo podobne do siebie.

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2012-03-02, 21:31:27

No szczęśliwie (to się jeszcze okaże diabelek ) dobrnąłem do końca remonciku silnika. Mam nadzieję, że nie udało mi się go popsuć, choć przygody mnie nie ominęły. Zerwany gwint gniazda śruby mocującej przewód olejowy ,to niemiłe doświadczenie. Rozwiązanie widoczne na zdjęciu.
Jeszcze trochę prac przy siedzeniach i uszczelnianiu by nie nabierać wody w czasie postoju i jazdy i drugi remont będzie można uznać za zakończony.

spinaczZałączniki
P1100003.JPG P1100003.JPG (rozmiar: 897.85 KB, pobrań: 77) Pobierz
P1100001.JPG P1100001.JPG (rozmiar: 684.35 KB, pobrań: 77) Pobierz
 
offline magisterek666
użytkownik
T:28 P:77
Dodany: 2012-11-30, 00:29:34

Saurus8
Może to być też kwestia kiepsko działającego zaworka odmy. Nie tylko wyrównuje ciśnienie (bo jakieś przedmuchy _zawsze_ są) ale też tworzy podciśnienie w skrzyni korbowej. Jest na to prosty test: wyjąć bagnet oleju, na rurkę założyć szczelnie gumowy wężyk a jego koniec zanurzyć w wodzie. Po odpaleniu silnika przy ”zdrowym” zaworku powinien podnieśc się 20-30 cm słup wody. Jak kiepsko działa to puszcza w obie strony, czyli nie tworzy się za bardzo ciśnienie które wyrzuca olej, ale podciśnienie jest za słabe by wspomagać takie uszczelnienia.


Zauważyłem, że instrukcja RTA - Citroen 2CV 1970-fin ETAI.pdf - 14 Mb podaje (jeżeli dobrze zrozumiałem po francusku), że poziom wody w manometrze na wolnych obrotach powinien podnieść się o co najmniej 6cm (nie o 20-30cm, jak piszesz). @Saurus8, skąd masz te dane?
Poniżej moje tłumaczenie fragmentu instrukcji:
SPRAWDZENIE PODCIŚNIENIA W SKRZYNI KORBOWEJ (instrukcja z której wyciąłem fragment o podciśnieniu, jest ogólna: dla 2CV4 i 2CV6)
    Sprawdzić podciśnienie w karterze za pomocą manometru wodnego MR3698 - patrz rysunek
    Podłączyć wężyk manometru do do rurki bagnetu poziomu oleju
    Uruchomić silnik na wolnych obrotach i zwiększyć nieznacznie obroty, aby ustabilizował się poziom wody w manometrze
    Poziom wody powinien podnieść się w rurce od strony podłączenia do silnika
    Zmierzyć różnicę poziomów wody w manometrze. Powinna ona wynieść co najmniej 6 cm przy wolnych obrotach silnika.
    W przypadku, jeżeli różnica poziomów jest inna trzeba wymienić wlew oleju (to nierozłączna część z odpowietrznikiem skrzyni korbowej (przyp.tłum.)), lub uszczelniacze wału korbowego od strony przedniej i tylnej.
Może wiecie w jaki sposób podciśnienie jest utrzymywane na stałym poziomie (nie wiem na ile jest stałe, silnik mam jeszcze w proszku, nigdy nie mierzyłem podciśnienia)? Przy sprawnych zaworach, dwóch zaworach , w rurze wlewu oleju, silnik pracuje jak pompa próżniowa. Gdzie jest zawór, albo nieszczelność, którą dochodzi powietrze do skrzyni korbowej? Raczej musi to być jakoś sprytnie rozwiązane, a może nie jest? Instrukcja podaje minimum, nie podaje maksimum. Może przy wysokich obrotach 20-30 cm podciśnienia to norma?
PS. @Saurus8, dziękuję Ci za zwrócenie uwagi, że podciśnienie ma wpływ na szczelność silnika (tyle lat ganiania Maluchem, a tego nie wiedziałem, tam nie było żadnego zaworka, tylko przeciwpłomieniowy druciany pakuł w przewodzie odmy)

Ostatnio edytowany przez: magisterek666, 2012-12-01 20:51:03
spinaczZałączniki
podciśnienie 1.jpg podciśnienie 1.jpg (rozmiar: 343.55 KB, pobrań: 68) Pobierz
podciśnienie 2.jpg podciśnienie 2.jpg (rozmiar: 151.41 KB, pobrań: 61) Pobierz
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-11-30, 12:48:51

Dane nie sa konkretne, ale 6 cm podniesienia słupa wody na wolnych obrotach oznacza zazwyczaj, że na średnich i wysokich może już podciśnienia nie być wcale (z jednej strony przedmuchy mniejsze przy wysokich obrotach,a z drugiej osłabiona odma może zwyczajnie nie nadążać.
U mnie było zawsze ok. 40 cm na wolnych obrotach, po skonstruowaniu dodatkowej odmy z zaworka płytkowego ze skutera dwusuwowego wartość ta nieznacznie wzrosła do 43-44 cm na wolnych obrotach ale za to jeszcze dodatkowo trochę _wzrasta_ ze zwiększeniem obrotów.

Liczba wyświetleń: 5965
Oglądasz posty 31 - 40 z 43
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 227 (440973)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień