Drugi Remont Kaczki - pytania |
||||||||||
2cvclub › KUPIĘ / SPRZEDAM › USŁUGI › Drugi Remont Kaczki - pytania | ||||||||||
|
Dodany: 2012-01-17, 13:54:00
Super instruktaż. Nic dodać - nic ująć !
|
|||||||||
|
Dodany: 2012-02-21, 20:37:51
Zima trochę odpuściła, wiec można kontynuować remont. Silnik prawie gotowy i choć nie wygląda tak, jak prezentowane na forum to jednak jestem usatysfakcjonowany.
Ostatnio edytowany przez: kryptek, 2012-02-21 20:38:54
|
![]() |
(rozmiar: 258.71 KB, pobrań: 69) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 275.36 KB, pobrań: 64) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 867.11 KB, pobrań: 75) | Pobierz |
Pewnie to nie pomoże, ale przejrzałem katalogi części i sklepy i wszędzie widziałem tylko taką uszczelkę, jak ta twoja nowa za to stary typ chłodnicy nie wchodzi w grę bo był inaczej mocowany i tym samym inaczej uszczelniany.
![]() |
(rozmiar: 9.98 KB, pobrań: 72) | Pobierz |
---|
Dzięki. Ta moja stara to właśnie ta której zamieściłeś zdjęcie. Kształt mojej starej uszczelki został nadany w czasie długoletniej eksploatacji. Rozmawiałem już z Łukaszem i coś poradzimy.
Znowu sprawdza się stara zasada - ”lepsze jest wrogiem dobrego” - przecież mogłem tylko dokręcić o ćwierć obrotu albo mniej i by nie pociło się............
Dzisiaj właśnie taką ”cienką” uszczelkę zakładalismy z Mateuszem do silnika, ciasno wchodzi na rurkę, trzeba trochę posmarować, a potem ściska się i pęcznieje przy dokręcaniu i dopiero wtedy uszczelnia.
No właśnie bardzo ciasno wchodzi na rurkę bo ma wewnątrz 8 mm średnicy a rurka 10 mm.
W katalogu jest taka i wymiar jest następujący 10,5x13,6x12,5mm | Artnr: 10015 | Der Franzose - www.franzose.de
A więc powinna być właśnie taka
wszystko się wyjaśniło.
dałem ci niewłaściwe uszczelki, dałem ci to:
http://www.2cv-shop.pl/gumka_zaczepu_trojkata_pod_maska-386.html
mam oczywiście w domu te odpowiednie uszczelki, i są większe i grubsze.
przepraszam za pomyłkę, te gumki są bardzo podobne do siebie.
No szczęśliwie (to się jeszcze okaże ) dobrnąłem do końca remonciku silnika. Mam nadzieję, że nie udało mi się go popsuć, choć przygody mnie nie ominęły. Zerwany gwint gniazda śruby mocującej przewód olejowy ,to niemiłe doświadczenie. Rozwiązanie widoczne na zdjęciu.
Jeszcze trochę prac przy siedzeniach i uszczelnianiu by nie nabierać wody w czasie postoju i jazdy i drugi remont będzie można uznać za zakończony.
![]() |
(rozmiar: 897.85 KB, pobrań: 77) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 684.35 KB, pobrań: 77) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 343.55 KB, pobrań: 68) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 151.41 KB, pobrań: 61) | Pobierz |
Dane nie sa konkretne, ale 6 cm podniesienia słupa wody na wolnych obrotach oznacza zazwyczaj, że na średnich i wysokich może już podciśnienia nie być wcale (z jednej strony przedmuchy mniejsze przy wysokich obrotach,a z drugiej osłabiona odma może zwyczajnie nie nadążać.
U mnie było zawsze ok. 40 cm na wolnych obrotach, po skonstruowaniu dodatkowej odmy z zaworka płytkowego ze skutera dwusuwowego wartość ta nieznacznie wzrosła do 43-44 cm na wolnych obrotach ale za to jeszcze dodatkowo trochę _wzrasta_ ze zwiększeniem obrotów.