Drugi Remont Kaczki - pytania |
||||||||||
2cvclub › KUPIĘ / SPRZEDAM › USŁUGI › Drugi Remont Kaczki - pytania | ||||||||||
|
Dodany: 2012-01-17, 13:54:00
Super instruktaż. Nic dodać - nic ująć !
|
|||||||||
|
Dodany: 2012-02-21, 20:37:51
Zima trochę odpuściła, wiec można kontynuować remont. Silnik prawie gotowy i choć nie wygląda tak, jak prezentowane na forum to jednak jestem usatysfakcjonowany.
Ostatnio edytowany przez: kryptek, 2012-02-21 20:38:54
Załączniki
|
|||||||||
|
Dodany: 2012-02-21, 21:32:26
Pewnie to nie pomoże, ale przejrzałem katalogi części i sklepy i wszędzie widziałem tylko taką uszczelkę, jak ta twoja nowa za to stary typ chłodnicy nie wchodzi w grę bo był inaczej mocowany i tym samym inaczej uszczelniany.
Załączniki
|
|||||||||
|
Dodany: 2012-02-21, 21:46:05
Dzięki. Ta moja stara to właśnie ta której zamieściłeś zdjęcie. Kształt mojej starej uszczelki został nadany w czasie długoletniej eksploatacji. Rozmawiałem już z Łukaszem i coś poradzimy.
|
|||||||||
|
Dodany: 2012-02-21, 21:50:44
Dzisiaj właśnie taką ”cienką” uszczelkę zakładalismy z Mateuszem do silnika, ciasno wchodzi na rurkę, trzeba trochę posmarować, a potem ściska się i pęcznieje przy dokręcaniu i dopiero wtedy uszczelnia.
|
|||||||||
|
Dodany: 2012-02-21, 22:16:14
No właśnie bardzo ciasno wchodzi na rurkę bo ma wewnątrz 8 mm średnicy a rurka 10 mm.
|
|||||||||
|
Dodany: 2012-02-22, 08:47:04
wszystko się wyjaśniło.
|
|||||||||
|
Dodany: 2012-03-02, 21:31:27
No szczęśliwie (to się jeszcze okaże ) dobrnąłem do końca remonciku silnika. Mam nadzieję, że nie udało mi się go popsuć, choć przygody mnie nie ominęły. Zerwany gwint gniazda śruby mocującej przewód olejowy ,to niemiłe doświadczenie. Rozwiązanie widoczne na zdjęciu.
Załączniki
|
|||||||||
|
Dodany: 2012-11-30, 00:29:34
Saurus8 Może to być też kwestia kiepsko działającego zaworka odmy. Nie tylko wyrównuje ciśnienie (bo jakieś przedmuchy _zawsze_ są) ale też tworzy podciśnienie w skrzyni korbowej. Jest na to prosty test: wyjąć bagnet oleju, na rurkę założyć szczelnie gumowy wężyk a jego koniec zanurzyć w wodzie. Po odpaleniu silnika przy ”zdrowym” zaworku powinien podnieśc się 20-30 cm słup wody. Jak kiepsko działa to puszcza w obie strony, czyli nie tworzy się za bardzo ciśnienie które wyrzuca olej, ale podciśnienie jest za słabe by wspomagać takie uszczelnienia. Zauważyłem, że instrukcja RTA - Citroen 2CV 1970-fin ETAI.pdf - 14 Mb podaje (jeżeli dobrze zrozumiałem po francusku), że poziom wody w manometrze na wolnych obrotach powinien podnieść się o co najmniej 6cm (nie o 20-30cm, jak piszesz). @Saurus8, skąd masz te dane? Poniżej moje tłumaczenie fragmentu instrukcji: SPRAWDZENIE PODCIŚNIENIA W SKRZYNI KORBOWEJ (instrukcja z której wyciąłem fragment o podciśnieniu, jest ogólna: dla 2CV4 i 2CV6)
PS. @Saurus8, dziękuję Ci za zwrócenie uwagi, że podciśnienie ma wpływ na szczelność silnika (tyle lat ganiania Maluchem, a tego nie wiedziałem, tam nie było żadnego zaworka, tylko przeciwpłomieniowy druciany pakuł w przewodzie odmy)
Ostatnio edytowany przez: magisterek666, 2012-12-01 20:51:03
Załączniki
|
|||||||||
|
Dodany: 2012-11-30, 12:48:51
Dane nie sa konkretne, ale 6 cm podniesienia słupa wody na wolnych obrotach oznacza zazwyczaj, że na średnich i wysokich może już podciśnienia nie być wcale (z jednej strony przedmuchy mniejsze przy wysokich obrotach,a z drugiej osłabiona odma może zwyczajnie nie nadążać.
|
|||||||||
Liczba wyświetleń: 5965
Oglądasz posty
31
- 40
z 43
|
||||||||||