Drugi Remont Kaczki - pytania

2cvclubKUPIĘ / SPRZEDAM USŁUGIDrugi Remont Kaczki - pytania
 
offline matthew
użytkownik
T:14 P:138
Dodany: 2012-01-16, 21:22:52

Nie chcę tutaj nic sugerować ani sprawiać przykrości ale z tego co wiem na temat silników, które nie posiadają simmeringów częściowo lub całkowicie to objaw wycieku oleju jest przyczyną przedmuchów... są one na tyle spore, że odrzutnik nie radzi sobie z nadmiarem oleju. Mogę się mylić oczywiście. Silnik z Renault 4 0.8 jest doskonałym przykładem, nie posiada w ogóle simmeringów tylko odrzutniki.

Ostatnio edytowany przez: matthew, 2012-01-16 21:25:21
 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2012-01-16, 21:38:25

Sugeruj sugeruj. Teraz już wiem, że nie powinienem się do tego dotykać. Ilość oleju w tym miejscu była minimalna, a więc można założyć, że tam jest ok. Lepsze jest wrogiem dobrego.
A co z głowicą?.......czyścić?....czy dać spokój...

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-01-16, 21:48:41

Może to być też kwestia kiepsko działającego zaworka odmy. Nie tylko wyrównuje ciśnienie (bo jakieś przedmuchy _zawsze_ są) ale też tworzy podciśnienie w skrzyni korbowej. Jest na to prosty test: wyjąć bagnet oleju, na rurkę założyć szczelnie gumowy wężyk a jego koniec zanurzyć w wodzie. Po odpaleniu silnika przy ”zdrowym” zaworku powinien podnieśc się 20-30 cm słup wody. Jak kiepsko działa to puszcza w obie strony, czyli nie tworzy się za bardzo ciśnienie które wyrzuca olej, ale podciśnienie jest za słabe by wspomagać takie uszczelnienia.

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2012-01-16, 21:57:51

No przy takim stanie rozłożenia silnika, test nie jest możliwy do wykonania. Dziękuje jednak za sugestię. Jak uda mi się złożyć go z powrotem i nie zostaną żadne części to wykonam test smiech

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-01-16, 22:24:47

Na obecność przedmuchów i nieszczelnych zaworów dobry jest test kompresji, ale czemu go teraz nie wykonasz to sam wiesz ;)

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2012-01-16, 22:44:31

Wiem wiem. Miałem tylko wymienić simeringi smiech . Kompresje sprawdzę jak wszystko złożę. Przy kolejnym remoncie zacznę od właściwej strony a teraz to już ”po ptokach”
Kaczka uczy, Kaczka bawi , Kaczka zawsze nas poprawi diabelek

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2012-01-17, 12:33:29

Aż się prosi w tej chwili przy zdjetej głowicy aby zrobic test szczelności zaworów zalewając naftą od strony kolektorów.

Jak się leje to dotarcie i regulacja nie powinna sprawić wprawnemu mechanikowi wielkiego kłopotu. Ja tego samemu jeszcze nie próbowałem ... może i nie trudna sprawa.

Ostatnio edytowany przez: arekban, 2012-01-17 12:35:32
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-01-17, 12:57:30

Lepiej zalać benzyną. Czyszczenie z nafty to niepotrzebny kłopot a szczelne zawory utrzymają benzynę tak samo.

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2012-01-17, 13:18:48

A co myślicie o denaturacie do takiego testu? Tutaj przemawia prze ze mnie wygodnictwo. Denaturat mam, a benzynkę trzeba zorganizować.

A jeżeli będzie szczelnie to może nic nie ruszać. Koszt regeneracji głowic to ok 400 zł, może warto zaoszczędzić ??

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-01-17, 13:40:34

Myślę że tak. Problem z naftą jest taki, że w zasadzie nie wysycha a alkohol o takim stężeniu dość szybko paruje. Jak będzie szczelnie, to pewnie, że nie ruszać.
Ja zapłaciłem 180 zł za regenerację głowic (frezowanie gniazd i zaworów oraz wymiana 2 prowadnic zaworów) w naprawdę profesjonalnym warsztacie, chyba z najlepszymi maszynami w Łodzi. Miałem własne uszczelniacze, ale to koszt ok. 20 zł. Nawet z wysyłką do Łodzi i z powrotem oszczędziłbyś 150 zł w porównaniu do tego co Ci oferują a ja przejeżdżam codziennie obok tego warsztatu.
Dobrze by było gdybyś miał możliwość obejrzeć zawory i gniazda, jeśli nie mają wyraźnych wżerów to wystarczy Ci coś takiego w domowych warunkach: pasta ścierna, wężyk gumowy i wiertarka






Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2012-01-17 13:41:02
Liczba wyświetleń: 5964
Oglądasz posty 21 - 30 z 43
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 227 (440973)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień