Gaźnik

Zaworek zwrotny iglicowy
2cvclubTECHNIKA KACZKOWA pomoc technicznaGaźnik
 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2012-01-04, 12:00:15

Rosikon!!! Kolego!!! Mój Ty Mistrzu gaźnikowy!!! ok ok ok

 
offline rosikon
użytkownik
T:68 P:672
Dodany: 2012-01-04, 12:38:43

Fougasse. Towarzyszu doli i niedoli.

Dzieki za zyczliwe slowa. Oczywiscie troche przesadziles z tym mistrzem. O tych izolatorach i bablach powietrznych naczytalem sie swego czasu jak grzebalem w kolejnych Kaszlakach. I jak widac udalo mi sie sprzedac,calkiem korzystnie, te wiedze po ponad trzydziestu latach.Nie zdewaluowala sie.

 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2012-01-05, 07:27:08

Rosikonie czasem tak jest, że kilka prostych, żołnierskich słów lepiej zobrazują problem niż skomplikowane rysunki techniczne, szczególnie dla osoby która z matmy i rysunku technicznego delikatnie sprawę ujmując ledwo przechodziła z klasy do klasy smiech Humaniści tak mają rotfl
Złożyłem już zamówienie na izolator wykonany ze stopu o którym pisałeś (nie chciałem zakupować gumowego) oraz zestaw naprawczy do kaczkowego Solexa. Jak części przyjdą to postaram się wkleić jakąś fotkę.
Jeszcze raz bardzo dziękuję za fachową pomoc.

Ostatnio edytowany przez: Fougasse, 2012-01-05 07:28:35
 
offline rosikon
użytkownik
T:68 P:672
Dodany: 2012-01-05, 10:50:35

Fougasse, nikt nie jest ”alfonsem i omega”. Ciesze sie, ze mozemy sobie pomagac. Troszke zaciekawilo mnie zas, ze wspominasz o izolatorze gumowym. Guma raczej nie lubi upalow. Poza tym uciekala by pod naciskiem. A te fabryczne przekladki robili raczej nie ze stopu, a bakelitu. Wszystko jedno z reszta z czego toto robia , aby zdawaly egzamin. Powodzenia.
A tak jeszcze calkiem na marginesie. A jakim sposobem odkrecasz i dokrecasz lewa, frontowa nakretke trzymajaca gaznik? Dajesz rade podejsc popularnym kluczem?

 
offline ural
użytkownik
T:6 P:255
Dodany: 2012-01-05, 13:40:55

rosikon
A jakim sposobem odkrecasz i dokrecasz lewa, frontowa nakretke trzymajaca gaznik? Dajesz rade podejsc popularnym kluczem?

Nie jestem pytany, ale napiszę swój sposób : klucz oczkowy skrócony o połowę z długości, ścianki spiłowane na szlifierce. Bardzo dobrze podchodzi i spełnia swoje zadanie.

 
offline rosikon
użytkownik
T:68 P:672
Dodany: 2012-01-05, 14:17:47

Uralu, to dobrze, ze ”podlaczyles” sie do naszych gaznikowych pogaduszek. Wiedzy nigdy za duzo, a i praktycznych rad. Bo widzisz, gdy bralem sie do odkrecania swojego gaznika /n.b. tez bez uszczelek papierowych/ to to nakretka byla calkiem luzna. Byly na niej zas slady odkrecania jej meselkiem. Na wlozenie uszczelek i przykrecenie nakretki zabraklo energii majsterkowi. A swoj klucz zrobilem identycznie jak Ty. Do tego kikuta dospawalem jeszcze raczke do gory. Jest wygodniej krecic . W razie czego sluze nim.
A, zajrzalem do gaznika, bo silniczek chodzil jak chcial. Czasem gasl,a czasem zasuwal za szybko. Gdy gasl,dodawalem mu obrotow srubka od przepustnicy. Ten dran jeszcze czesciej gasl.Chodzil szybciej i pewniej gdy mu prawie calkiem przymknalem przepustnice. Musial ciagnac tlen by pass`ami. Po uszczelnieniu i dokreceniu - biega jak szwajcarski zegareczek

Ostatnio edytowany przez: rosikon, 2012-01-05 14:24:13
 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2012-01-05, 20:19:27

Rosikonie mój Mistrzu Gaźnikowy smiech
A więc zacznę od izolatora gumowego. Odnalazłem takie cóś w katalogu 2cv-shop (na Fejsie). Sam miałem mieszane uczucia związane z faktem, iż izolator wykonany jest z gumy. Popytałem tu i ówdzie i znalazłem izolator z tworzywa o którym piszesz. Niestety koszt niemały, bo 68 zł. Zapłaciłem...wiadomo na Kaczulce nie bedę oszczędzał ( w końcu to gaźnik), zupę z ziemniaków też można zjeść oczko
Odpowiedź na kwestię lewej nakrętki na szpili.
A więc egh! egh!
Męczyłem się z nią okrutnie!!! toż ile przekleństw i potu nad nią wylałem...Płaskim nie podszedłem, za mało miejsca na cokolwiek. Nasadowego nawet nie nasadziłem, ścianki pokrywy gaźnika z blisko śruby. Bliski załamania i rozstroju nerwowego wpadłem po godzinie lub dwóch na inny pomysł.
Wpierw odkręciłem pionowy wspornik pomiędzy obudową alternatora i obudową wiatraka. Następnie długim, cienkim śrubokrętem odkręciłem 4 śrubki od pokrywy pompki gaźnika (tej z lewej dolnej strony). Zdjąłem kopułkę tej pompki. W ten sposób uzyskałem miejsce do umocowania na lewej śrubie szpili niedużego, płaskiego klucza. Ot i pojszło smiech

Ostatnio edytowany przez: Fougasse, 2012-01-05 23:09:19
 
offline rosikon
użytkownik
T:68 P:672
Dodany: 2012-01-06, 01:57:48

...jak caly,pozostaly samochod jest genialny, to ta srubka im nie wyszla.

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2012-01-06, 09:43:21

Polecam wygięcie o 90 stopni w odpowiednim miejscu taniego płaskiego klucza chińskiego. Nieraz idzie wygiąć w rękach :)
Tym kluczykiem odkręcam trzy śruby ... a jedną bliżej filtra udaję sie małym kluczykiem z grzechotką plus przedłużka.

 
offline rosikon
użytkownik
T:68 P:672
Dodany: 2012-01-06, 09:58:11

Ja tez chcialem wygiac tani kluczyk plaski. Jak zwykle,kiedy nie trzeba, to sie wyginaja, rozdziawiaja, rozrabiaja... Tym razem trzasnal podczas proby wygiecia i musialem zasuwac do pana spawacza. Wrocilem zadowolony. Guzik. Plaski kluczyk za nic nie chcial wejsc na nakretke. Znow do spawacza. Tym razem z oczkowym. Pocienilismy go tak znacznie, ze tym razem balem sie czy oczko nie peknie przy dokrecaniu.

Liczba wyświetleń: 4611
Oglądasz posty 11 - 20 z 46
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 41 (441018)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień