arekban - historia mojej pierwszej 2cv...

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Renowacje Citroenów 2CVarekban - historia mojej pierwszej 2cv...
 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2009-12-13, 19:35:53

Kuba, ”kiedy się da, to się da”
Ale zauważ, że Arek pisze: ”Podłogę przednią już ktoś robił spawająć ją brutalnie do ramy.
Tył zgnity kompletnie... mam dylemat co robic z tylnym nadkolem i tylnym pasem świateł, bo tam kilka blach nachodzi na siebie a w środku jest sama rdza.
Tylne ogony to mieszanina szpachli i kitu...”


.....w takiej sytuacji - żadne mikstury, choćby najcudowniejsze - już nie pomogą...
No chyba, że kupowane od...... Gandalfa smiech

Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2009-12-13 19:36:45
 
offline SPHINX
użytkownik
T:28 P:221
Dodany: 2009-12-13, 20:13:48

A ja jestem tego samego zdania co Kuba. Ja wierzę, że takie stare i piękne samochody mają ”duszę”, a wycinając i wymieniając kolejne części pozbywasz go po kawałku tej duszy. Ale to tylko moje zdanie, a ja jestem dziwny... :)

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2009-12-13, 20:16:01

Kuba - popieram !
Będę ratował swoją budę. Z pewnością nie obejdzie się bez ostrego spawania, ale jeśli zabezpieczy się to wszystko prawidłowo to myślę że będzie dobrze.
Oprócz tyłu wiekszej tragedii nie ma. Progi, słupki, góra i prawa strona są całe.

Tylne nadkola, tylny pas, miejsce pod tylną kanapą oraz wszystko co styka się z ramą ze względu na styk dwóch blach jest najwrażliwsze.
Jestem więcej niż pewien, że niejedna kaczka byłaby nieźle dziurawa gdyby się do niej dobrać jak do mojej (chyba że stosujecie regularne kąpiele w specyfikach ;)

Kuba napisz więcej odnośnie Waszej ”rodzinnej” technologii zabezpieczeń profili zamkniętych. Będę napewno czymś swoje zalewał.

 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2009-12-13, 21:06:06

I tu się z Kubą nie zgodzę a rzadko się tak zdarza. Uważam że jeśli są dostępne części lepsze od tych które mamy to trzeba z tego korzystać. A ratować wszystko co się da to jeszcze trochę musimy poczekać. Jeśli znajdzie sie buda wymagająca drobnej blacharki i zabezpieczenia antykorozyjnego to trzeba ją kupić:
-w sumie pewnie wyjdzie taniej
-mniej czasu to zajmie
-nie będzie spawana w tak wielu miejscach
-przy dobrym zabezpieczeniu i stałej kontroli właściciela posłuży długo i będzie to oryginał bez żadnych wstawek itp.

Ja juz nie będę zmieniał ale z chęcią zmienił bym część budy która była klepana i naprawiana blacharsko, cały tył od końca podłogi.

 
offline radzik
użytkownik
T:14 P:144
Dodany: 2009-12-14, 00:10:28

2cvclub
..... sposoby ”zatrzymywania istniejącej rdzy” i sposoby żeby się nie rozprzestrzeniała. Próbka jego technologii: Do zaatakowanych przestrzeni zamkniętrych wpsiukuje się wodorozcieńczoną farbę reaktywną ”kompleksor” lub ”pol rust”. W postaci tak bardzo rozcieńczonej że aż sie będzie wylewać wszystkimi szparami. Najlepiej w środowisku wilgotnym bo wtedy dłużej wiąże, a im dłużej wiąże, tym wiecej rdzy zwiąże.

witam,
”pol rust” i dedykowany do niego podkład(jest ze dwadzieścia kolorów)to środki których ja używam do remontu mehari-sprawdzone przy remontach innych moich samochdów(kiedyś udało mi się tym uratować prawie dziurawy bak w marbelli)

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2010-01-17, 03:57:53

Właśnie wróciłem z garażu. W związku z tym że nie chcę byś gorszy od Radzika postanowilem częściej dłubać przy kaczce kosztem kawałka nocy.
Mam plan do początku lutego skończyc blache w budce.

Dziś odpaliłem po raz drugi migomat i poćwiczyłem trochę (pierwszy raz ćwiczyłem na obudowie od pralki automatycznej która czekała na wyjazd do recyklingu ;)

Dziś moja kaczka otrzymała pierwszy - o 25 lat młodszy od reszty organ...

Wycinając stare nadkole i podłogę bagaznika widać przyczynę mocnej korozji tyłu - kaczka dostała kiedyś strzał w lewy tył o czym świadczą stare wstawki w nadkolu, podłodze i na lewym ogonie.
Nadkole trudno by było łatać. Zgniło mocowanie pasa i odbój zawieszenia a na reszcie dziury i szpachlówka a pod nią rdza.

Ostatnio edytowany przez: arekban, 2010-01-17 04:19:42
spinaczZałączniki
DSC00879.JPG DSC00879.JPG (rozmiar: 138.53 KB, pobrań: 119) Pobierz
DSC00880.JPG DSC00880.JPG (rozmiar: 151.02 KB, pobrań: 115) Pobierz
DSC00882.JPG DSC00882.JPG (rozmiar: 122.84 KB, pobrań: 138) Pobierz
DSC00892.JPG DSC00892.JPG (rozmiar: 138.64 KB, pobrań: 121) Pobierz
DSC00895.JPG DSC00895.JPG (rozmiar: 151.43 KB, pobrań: 117) Pobierz
DSC00900.JPG DSC00900.JPG (rozmiar: 163.01 KB, pobrań: 112) Pobierz
DSC00903.JPG DSC00903.JPG (rozmiar: 211.89 KB, pobrań: 109) Pobierz
DSC00906.JPG DSC00906.JPG (rozmiar: 200.03 KB, pobrań: 114) Pobierz
 
offline micrograf
użytkownik
T:8 P:31
Dodany: 2010-01-17, 10:15:15

czekamy na dalszą foto relację :) Tak mniej więcej przeprowadziłeś już symulację kosztów?? Planuje zabrać się za blacharkę tylko trudno mi ocenić koszty. Stan mojej kaczki - rdza - progi, podłoga nadkola, ogon i jeszcze pewnie kilka miejsc o których nie mam pojęcia.

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2010-01-17, 11:19:49

micrograf - nie liczyłem i nie mam zamiaru liczyć bo bym się załamał. Kupiłem rok temu drogie auto i teraz liczenie kosztów by mnie dobiło. Poprostu jak mam kasę to kupuje i robie.
Co do Twojego remontu wszystko zależy od tego jakiej technologii naprawy chcesz uzyć: naprawa i dorabianie czy nowe częsci.

Ceny części masz dostępne a ceny roboty - nie mam pojęcia - jedyna robocizna za jaką zapłaciłem do tej pory to wydatek 20 zł za zdjęcie opon z felg i 50 zł za dotoczenie elementów do układu kierowniczego.

Do listy Twoich skorodowanych miejsc dodałbym jeszcze przypuszczalnie:
- przedni pas nad klapką wentylacyjną (to się okaże po wyjęciu przedniej szyby),
- blacha pod śrubą mocującą przednie błotniki przy progu (z obu stron)
- dół tylnego panela pod tablica rejestrcyjną.

Tutaj masz fotki co przeważnie kryje się pod tylnym panelem i tańszy sposób jego naprawy http://www.deudeuche-world.com/Tuto/Carrosserie/2008-04-arriere/page1.php

Ostatnio edytowany przez: arekban, 2010-01-17 11:33:44
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2010-01-17, 17:15:20

A co dotaczałeś do ”układu kierowniczego”? i dlaczego?

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2010-01-17, 18:24:24

Kuba - miałem luz na pierścieniu który dość cieżko było wymienić. Fabryczmie mocno zaprasowany. Fachman wymyślił wiec sposób wytaczając rowek w pierścieniu i wstawiająć specjalne twarde tworzywo stosowane w łożyskach. Zobaczymy jak się sprawdzi. Nawet jak sie delikatnie wytrze to nie bedzie metalicznych stuków.

spinaczZałączniki
Bez tytułu.JPG Bez tytułu.JPG (rozmiar: 74.97 KB, pobrań: 124) Pobierz
Liczba wyświetleń: 11338
Oglądasz posty 21 - 30 z 46
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 39 (441016)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień