CITROEN model G - type -

kto się odwarzy zbudować jego kopie?
2cvclub2CV FILMY - FOTKI - GA... Znalezione w internecieCITROEN model G - type -
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2009-11-27, 18:41:33

Ciekaw jestem jak rozwiązano konstrukcję układu kierowniczego i co to takiego - cos ukośnego pomiędzy przednimi kołami - widoczne na rysunkach z pierwszego postu.

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2009-11-28, 11:09:11

Napisałeś, Łukasz:
”jest tylko jeden taki prototyp i stoi w conservatoire”

JEDEN!

Gdybyśmy więc NAPRAWDĘ chcieli zbudować G-typa, mielibyśmy DRUGĄ SZTUKĘ W ŚWIECIE ! (nooo, może trzecią - jeśli ten Holender wcześniej zrobi swój egzemplarz. A pewno zrobi, skoro już zaczął (!), a my jeszcze nie )

A wiecie, co to oznacza ?
Że MUSI byś zrobiony - w tak potężnej zgodności z oryginałem (prototypem), jak to tylko możliwe!!!
Dlaczego?
- to oczywiste: Zarówno Citroen Polska, media (sponsorzy, ”zlotowicze”, itd) zainteresowani będą oglądaniem WYŁĄCZNIE ”oryginału”, a nie ”swobodnej wariacji na temat” ;P
Tak więc - odpada robienie ”swojej wersji”, bo będzie to tylko jeszcze jedna ”ciekawostka”, która co najwyżej przyciągnie oko gapiów...
Trzeba zdobyć jak najwięcej dokumentacji.
ZDOBYĆ!
(może po prostu - skontaktować się z tym ”conservatoire”? Łukasz, skąd wziąłeś wiedzę o nich ? Zadziałasz coś dalej ?)
A nie - ”próbować odtworzyć po swojemu”
Jednym słowem - wyzwanie!:)
...ale sądzę, że WARTO!

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2009-11-28, 13:57:35

Jacku, ok

ale wątpie, że mozna zdobyć dokumentacje prototypu
nawet same kopie takich dokumentów musza być warte majątek, nikt tego za friko nie da.
Ale poszukam.

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2009-11-28, 15:08:08

troche informacji z Francji:

Citroën Typ modelu G van którego badania rozpoczęły się w 1948 r., wznowienie prac dotyczących poprzednich modeli. Studiów Citroën Typ G począwszy od 1948 roku, kiedy zostanie skomercjalizowana typu H. To jest pośrednikiem handlowym między 2CV, który wziął silnika oraz typ H, który jest ograniczenie. Instrukcja jest zawsze taki sam: w gospodarce. Platformy i ogniskowej ziemi są dziełem inżynierów i Bernard Boisse i kierownik badania stwierdzono, inżynier Lefebvre, którzy są zawdzięcza arcydzieło jak Traction 2 CV, typu H. Nie ma źródło, ale niektóre z nich ogłosił, że typ G posiada silnik 425 cc (silnik z roku 1955), inne Announce silnika 475cm ³. Ale ponieważ zespół opracowania banku wspólnych części pojazdów Citroen w celu obniżenia kosztów, jest prawdopodobne, że ten samochód ma tylko 375cm ³ z przekładnia 2 HP, wszystkie wybrane przez ramie pomocniczej z przodu, jak na każdym wyciągnij przed. Siedzeń są w stylu tych narzędzi przed wojną, tym samym jako pierwsza powłoka typu H. Typ G jednokadłubowy, całkowicie metalowej, bez konieczności otwierania strony. Dach kabiny jest selera metalu. Dwa źrebaki wymienić zderzak, opony zapasowe i zbiornik gazu mają rację, w komorze znajduje się w przedłużenie nadkola. Tylne szyby są Mika spytał z prętów aluminiowych. Drzwi są zmniejszone kopie tych typu H, same uchwyty. Obie strony wycieraczek są mało prawdopodobne, nie!
Typ G powinna wziąć małą rolę narzędzia brat 2 CV na adres (słynny 2CV van nie istniała w czasie). Ze względu na słabe wyniki na pomysł wpadł do wody na słynnej w Van bezpośrednio ekstrapolować z 2CV. Typ G powinna mieć mocniejszy silnik, ale bank nie był ograniczony części i w połowie drogi między 375cm ³ silnika 2CV i 1628cm ³ Przyczepność 7 HP nie było nic. Spośród dwóch prototypów tylko, że obraz przetrwał i nadal istnieje w fabryce w Aulnay, jego płyta jest oznaczona Badania ELV 1945 (badanie Launch Vehicle). Wykonany został w całości ręcznie.

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2009-11-28, 15:10:03

jego wymiary:

dlugosc: 3.400 mm
szerokosc: 1.650 mm
wysokosc: 2.000 mm
wysokosc bagaznik: 1 590 mm

jego poprzednik to TUB

spinaczZałączniki
Citroën_TUB_vr.jpg Citroën_TUB_vr.jpg (rozmiar: 752.54 KB, pobrań: 81) Pobierz
 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2009-11-28, 15:13:07

Citroën wprowadził TUB - Transport utilitaire serii B - w 1939 r. armia francuska w pilną potrzebę pojazdów podczas II wojny światowej rozpoczął. Spółka straciła kilka roślin w pierwszym roku działania wojenne, w tym Quai de Javel i Belgii. Niemniej jednak, jego fabryk na francuskim teritory dalsze rozwijanie serii wojennych związanych z pojazdami, jak typ 11-T Series Van, Typ 7-TU Seria i typ 45G (tylko różnicą, że 45G był teraz przy użyciu gazu zamiast benzyny). Większość ciężarówek i samochodów Citroën rozpocząć korzystanie z alternatywnego paliwa - alkoholu, gazu i energii elektrycznej - z powodu braku paliwa. Firma koncentruje się na produkcji samochodów ciężarowych i pojazdów użytkowych w całej początku lat 40.. Roślin Javel - gdzie większość ciężarówek buduje - został zbombardowany w 1943 roku. Jednak, z pomocą pracowników Citroën z całego Paryża, fabryka stała funkcjonalne mniej niż rok od bombardowań i wydał swój pierwszy samochód ciężarowy pod koniec 1944 roku.

Gaz napędzany ciężarówki pomogła odtworzyć Francji po wojnie, dostarczając zarówno efektywność wykorzystania energii i paliw o niskiej kosztów. Typ 45G samochodowy okazał się najmądrzejszym wyborem na stanowiskach Citroën działań wojennych, ponieważ wykorzystywane gazu Imbert technologii producenta. W 1946 r. prawie połowa całego procesu Citroën produkcji zawartych pojazdów of some sort.

Dwa lata później, w 1948 roku Citroën rozpoczęła wszystkie nowe narzędzia typu pojazdu H. Na podstawie przedwojennych TUB, model H przedstawione nowe podwozia platformy i tektury, konstrukcji stalowej. Typ H był jednym z najbardziej udanych pojazdów dostawczych rozpoczęte przez Citroën, jak proces produkcji trwał aż do początku lat 80-tych oraz zsumowanego ponad 490.000 sztuk (1981 r.). Jednocześnie firma rozpoczęła kolejny udany model, 45 autobus UADI, zasilany przez 6-cylindrowy silnik i produkowane w 800 jednostkach. Byłoby później zastąpiony przez 55 UADI od 1953 do 1958 roku.

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2009-11-28, 15:17:16

nasz G ma silnik ~ 450cm³

sorry za powyzsze teksty, sa przetlumaczone przez komputer

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2009-11-28, 15:18:04

pare fotek

spinaczZałączniki
RIMG0070.jpg RIMG0070.jpg (rozmiar: 116.52 KB, pobrań: 87) Pobierz
RIMG0069.jpg RIMG0069.jpg (rozmiar: 173.65 KB, pobrań: 87) Pobierz
 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2009-11-28, 17:30:56

w holandii napisali ze G mial silnik 375cc i ze szyby są od micy (mica?)

 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2009-11-28, 18:07:23

Okna chyba są nie od a z miki. Po wojnie Citroen pracując nad 2CV aby go odciążyć i obniżyć koszty eksperymentował z rożnymi materiałami między innymi z szybami z pleksiglasu lub miki - minerału. Próbowano też używać bardziej egzotycznych materiałów, jak np. bambus.

Liczba wyświetleń: 4599
Oglądasz posty 21 - 30 z 31
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 227 (440973)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień