Witam i proszę o pomoc !

prośba o pomoc przy kupnie samochodu
2cvclubCO NOWEGO NA FORUM? PowitaniaWitam i proszę o pomoc !
 
offline woycieh
użytkownik
T:24 P:227
Dodany: 2011-11-05, 22:20:00

White_Duck allegro oczywiscie przegladam w pierwszej kolejnosci i poki co jedynie mnie interesuje ta zolta kaczka. Dyane odpada, po prostu nie tego szukam, w innych cena zniecheca, lub niewiadome pochodzenie/stan itp. A propos, wlascicielka podeslala mi wiecej zdjec tej żółtej, jesli ktos mialby ochote zerknac i moze cos podpowiedziec to prosze bardzo: https://picasaweb.google.com/109309283894088017628/Cytrynka5Listopad?authuser=0&feat=directlink&fgl=true&pli=1

Auto skladal niejaki p. Roman Kasprowicz, chyba z Poznania, i to on tez sie nie ”opiekuje” az do dzis, mimo ze sprzedal cytrynke obecnej wlascicielce, ponoc dobry fachowiec w tej dziedzinie. Moze ktos zna tego pana?

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2011-11-05, 23:21:40

woycieh
https://picasaweb.google.com/109309283894088017628/Cytrynka5Listopad?authuser=0&feat=directlink&fgl=true&pli=1

poprzyglądałem się i:
- lewe skrzydełko bierze rdza
- lewy próg jakoś tak dziwnie wygląda od spodu
- zawias maski zardzewiały
- między lewy tylny błotnik a budkę wdziera się rdza
- to samo miejsce z prawej strony + rdza aż do podszybia trzeciej szybki
- pod uszczelną trzeciej szybki pewnie kryje się rdza
- prawdopodobnie zgnite podszybie szyby czołowej (widać przy zdjęciach od strony kierowcy
- lewy trójkąt z przodu ma solidnego purchla
- z tyłu przy klapie bagażnika wyłania się chyba prawdziwy kolor - czerwony
- podrdzewiały zawias klapy bagażnika
- na tylnych lewych drzwiach można spodziewać się rdzy pod uszczelką szyby
- pęknięty lakier przy lusterku z prawej strony, pewnie lekka rdza się wdała
- tylny pas pod rejestracją rdzewieje, ale nie widać za to rdzy na tych bocznych elementach budki
- ma ładny bagażnik z tyłu :)
w środku:
- dach ma od środka drobną pleśń przez wilgoć
- lekko ściągnięty lekko do środka i coś poklejony z przody z prawej
- nie ma popielniczki i osłony lampki wnętrza
- elektryczny spryskiwacz zamiast oryginalnej pompki (też tak mam :D)
- gumka na włączniku świateł nie wiem o czym świadczy, może się spsuło i na luźno lata w przód i w tył
- tapicerka wymaga tylko solidnego prania - to czyni cuda
- ma z tyłu dodatkowe pasy ale nie widać w tapicerce dziury na spinkę
- domontowane gniazdo zapalniczki i uchwyt na gaśnicę (w sumie, dobre miejsce)
- wygłuszenie między kabiną a silnikiem odłazi

Nie ma najważniejszego, zdjęcia tego co kryje się pod dywanikami, miejsca gdzie podłoga łączy się z ramą i samej ramy. Sama rama w 2006 roku zmieniana jak winika z opisu. Ciekawe jak wygląda ODLEWANA rama do 2CV i ile waży? Ale to dobrze wróży.

Mimo wszystko, bardzo fajna kaczka, ma potencjał, ale bez remontu blacharskiego nie zapewni ci pełni przyjemności z posiadania 2CV. Za te wszystkie pordzewiałe elementy, to mogłaby sobie podać rękę z moją jak ją kupiłem :D

 
offline woycieh
użytkownik
T:24 P:227
Dodany: 2011-11-05, 23:49:22

ojoj, duzo tych ’uchybień’ :)
jestes w stanie powiedziec jaki moze byc orientacyjny koszt podreperowania tego wszystkiego u blacharza i lakiernika? nie mowie tu o robocie na tip top, raczej co najmniej do stanu, w ktorym nie posuwalyby sie dalej te uszkodzenia.

Poprosze jeszcze wlascicielke o foto tych miejsc, o ktorych pisales+zdj.silnika.
jak zdobede to podkeleje, tymczasem dzieki wielkie za zainteresowanie!

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2011-11-06, 07:35:25

Brawo White Duck!
Bardzo dokładna i szczegółowa analiza!
(dopisałbym tylko jeszcze – nieoryginalną stacyjkę. I o ile nic do niej nie mam, o tyle jednak – bardzo jestem ciekaw: czy ktoś, pozostawiając oryginalną, wymontował blokadę kierownicy, powiązaną z oryginalną stacyjką przecież !! ..Aż boję się pomyśleć, co by się mogło stać, gdyby…)

Wracając jednak do auta:
Bez wątpienia jest to samochód, który warto byłoby kupić….na początku kwietnia :)
Stan, w jakim jest, daje bowiem podejrzenie w miarę bezproblemowego przejeżdżenia sezonu. I możliwość osobistego „skatalogowania” usterek i niedomagań, które niewątpliwie w tym czasie by się ujawniły.
Mamy jednak listopad…i o tej porze roku ten zakup ..raczej nie ma sensu.
Po pierwsze: Wojtek (o czym sam pisał wcześniej, cytuję) „na motoryzacji niespecjalnie się zna, na 2cv tym bardziej...”
Po drugie: cena 10 tys. zł ( 10, Wojtku, a nie 7,5 ! Nie patrz na cenę ”startową” aukcji, a na „kup teraz”) nie daje Wojtkowi żadnego buforu finansowego na jakiekolwiek działania remontowe…nawet, jeśli zdecydowałby się je podjąć.
Po trzecie: (co w przypadku Wojtka może mniej ważne, ale jeśli opinia ma być pełna, to niech będzie) Ten samochód „udaje Charlestona”, ale nim nie jest! Nie jestem jakimś ortodoksem, który by wykluczał „podróby”, ale.. jeśli już mają być podrabiane, to niech będą podrabiane DOBRZE :)
Poniżej zamieszczam przykład żółtego Charliego. Sam, Wojtku, zabaw się w „znajdź różnice”.

Reasumując:
1. Gdybym to ja dysponował budżetem (max!) dziesięciu tysięcy złotych, to ABSOLUTNIE nie patrzyłbym na to auto.
Zdecydowanie bardziej interesowałoby mnie to:
http://allegro.pl/citroen-2cv-zabytkowy-okazja-i1907102466.html
…oczywiście zakładając, że (nieosiągnięta dotąd) cena minimalna – jest jakaś.. rozsądna.
No ale – to się okaże – już za parę godzin.
2. Nie śpiesz się, Wojtku!
”Co nagle, to po diable”. Czas na DOBRE kupowanie kaczki (w sensie: koniec sezonu) właśnie się zaczyna. Jeszcze będą (tak sądzę) ciekawe oferty w Twoim przedziale finansowym.
Osobiście bardziej celowałbym w oferty zagraniczne.



Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2011-11-06 07:37:55
spinaczZałączniki
2cv_Charleston 4.JPG 2cv_Charleston 4.JPG (rozmiar: 61.06 KB, pobrań: 146) Pobierz
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2011-11-06, 09:26:56

woycieh
ojoj, duzo tych ’uchybień’ :)
jestes w stanie powiedziec jaki moze byc orientacyjny koszt podreperowania tego wszystkiego u blacharza i lakiernika? nie mowie tu o robocie na tip top, raczej co najmniej do stanu, w ktorym nie posuwalyby sie dalej te uszkodzenia.

Poprosze jeszcze wlascicielke o foto tych miejsc, o ktorych pisales+zdj.silnika.
jak zdobede to podkeleje, tymczasem dzieki wielkie za zainteresowanie!


Poprzednicy już napisali wiele o tym aucie... Ja ze swojej strony dodam, że sposób w jaki pęka lakier świadczy o tym że oprócz lakieru jest też dużo szpachli. Ten żóły może okazać sie tzw ”skarbonką” wieć bym odpuścił. On w miarę ładnie wygłąda u góry - progi i podwozie nie rokują czegoś dobrego.

Wg. mnie kaczki kupuje się albo w miarę oryginalnie zachowane (nawet w gorszym stanie ale wtedy wiadomo co jest nie tak i co trzeba będzie zrobić) albo po porządnym udokumentowanym remoncie.
Coś pośredniego często okazuje się niewypałem - szczególnie jeśli były wielokrotnie niefachowo naprawiane w naszym kraju.

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2011-11-06, 12:20:39

Jak znajde czas to sprawdze czy gdzies na forum jest temat ”jak kupić kaczkę” jeśli nie ma to warto założyć.

Jest wiele punktów w kaczce które sa punktami najważniejszymi

- rama ( czy sie łamie, czy była spawana itp)
- podogi pod nogami, pod pedałami, tam jest blacha z pustą przestrzenią, tam zawsze szaleje rdza i inne potwory:)
- podłogi zwykłe pod siedzeniami
- mocowanie pasów tylnych
- podłoga bagarżnika
- zawias maski
- podszybie
- tubusy, zawieszenie (czy wydaje dziwne dzwięki
- maska czy jest ciężka, jest to to składa się ze szpachli
- skrzynia biegów, czy biegi wchodzą bez problemu i bez zgrzytów
- sprzęgło
- hamulce, tarczowe czy bębnowe? jaki jest zalany płyn, LHM czy DOT
- elektryka, czy wystaja kabelki, jakies przeróbki?
- luzy na kierownicy
- sworznie w przednich kołach
- półosie, czy mają luzy
- wydech czy szczelny
- amortyzatory, czy są mokre, wycieki?
- czy data produkcji w dokumentach zgadza się z modelem auta?
- czy jest dużo szpachli?
- tylne pasy i tylny panel, metal czy szpachla?
- przednia szyba czy porysowana?
- zamki działają?
- dach szczelny i nieklejony?

Jeśli te wszystkie punkty nie wymagają wiekszej uwagi to takie auto w moich oczach jest warte nawet 15tys zł.
Może być nawet zmatowiały lakier, powyginane błotniki i może być brzydki, bo wygląd w kaczce to najmniejszy wydatek, cała reszta to już inna rozmowa.

Na zachodzie kaczki które są brzydkie, nie spawane i oryginalne, nawet do remontu, bywają droższe od takich odpicowanych ze szpachlą.

Kaczę w Polsce cieżko sprzedać, polecam pojeździć i zobaczyć wszystkie i sprawdzić te wszystkie punkty, potem można gadać o cenie i porównywać.
To moja wizja.

Moja kaczka nie była ładna jak ja kupiłem, ale wiem, że te wszystkie punkty były dobre i nie wymagały wiekszej uwagi. I od 2000 roku to auto nadal jeździ bez prawie żadnego wkładu finansowego, a ta kaczką przejechała naprawde bardzo dużo kilometrów, rocznie około 15 - 20 tys km. I gaz do dechy zawsze na autostradach w niemczech i holandii.
Moja dzis nie wygląda już najładniej i bierze ją rdza ale nadal jeździ :)

 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2011-11-06, 14:10:00

Zloek - 100% poparcia. Z moją Kaczulką tak samo było. Z zewnętrznego wyglądu oceniłbym Kaczulkę na czwóreczkę, natomiast wnętrze było i jest jak dzwon! I dzięki temu bez większych nakładów finansowych wpierw mój brat a teraz ja swobodnie podróżujemy.
Pozdrawiam.

 
offline woycieh
użytkownik
T:24 P:227
Dodany: 2011-11-07, 00:17:59

Super panowie, po pierwsze ogromne dzieki za zywe zainteresowanie tematem, bardzo mi pomagacie ;)

teraz koejno:
hurtownia2cv - auto jest do wziecia za 7,5tys [a moze i mniej], a to daje mi jakies 2,5-3tys na ewentualne naprawy. Mysle, ze na poczatek starczy, a za jakis rok pomyslimy nad dalszymi pracami.
Link do auta, ktory podajesz jak dla mnie odpada. Wymaga z pewnoscia duzego wkladu pracy i pieniedzy. I nawet jesli w tych 10tys wszystko mialoby sie zamknac to jednak ciezko to widze..Sam pojecia nie mam o takich pracach, musialbym to wszystko komus zlecic, tafic na dobrego fachowca, nabiegac sie za czesciami itd i pewnie czekac spory kawal czasu. Jakos odstrasza mnie ta wizja.. ;]

White_Duck, zloek - tu sa zdjecia, ktore kobieta mi dzis wyslala. Silnik, to co kryje sie pod dywanikami, spod auta.
Nie wiem, ale jak dla mnie wyglada to calkiem niezle, moze po prostu zbyt sie juz nakrecilem na te kaczke ;)

https://picasaweb.google.com/109309283894088017628/Cytrynka5Listopad?authuser=0&feat=directlink&fgl=true&pli=1#5671982735075656610

Dzieki raz jeszcze, pzdr!
woy.

Ostatnio edytowany przez: woycieh, 2011-11-07 00:21:09
 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2011-11-07, 02:05:41


pod maską:
- nie ma krótkich rur odprowadzających powietrze pod błotniki
- zbiornik płynu do spryskiwacza ze 126p
- w aukcji pisze o silniku 0,4l a ten wygląda mi na 602kę
- elementy żółte oryginalnie malowane tak nie były
- mata pod maską się kruszy
- elektryka wygląda w porządku, tylko ktoś podłączył tę pompkę spryskiwacza, to chyba jedyna rzecz jaką tam widzę niestandardową
- zamalowany numer ORGA
środek i reszta:
- tak jak myślałem, na 100% była kiedyś czerwona, widać po drobnych zadrapaniach
- brzydko wygląda miejsce łączenia słupka b z progiem
- podłoga chyba jeszcze pojeździ, chociaż nie pokazali najgorszego miejsca, pod nogami kierowcy i pasażera, coś tam jest brązowego w jednym punkcie, za to ma oryginalną warstwę wygłuszenia
- rama na tych kilku zdjęciach, gdzie jakoś tam ją widać, wygląda dobrze

Bez oglądania na żywo, człowiek i tak wszystkiego nie zobaczy, kaczki to mają do siebie, że na zdjęciach wszystkie są piękne :D
Resztę niech dopowiedzą koledzy, bo ja za znawcę na pewno uchodzić nie mogę usmiech a i niektórzy nie jedną kaczkę na żywo oglądali/naprawiali.

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2011-11-07, 08:37:51

woycieh
auto jest do wziecia za 7,5tys [a moze i mniej]

Nie rozumiem ludzi, którzy wystawiają aukcję:
- aktualna cena - 7500 zł,
- kup teraz - 10 000 zł
....a potem ...oferują auto za 7500 lub mniej

Gdyby ustawił:
- aktualna - (np) 4500,
- kup teraz - 7000
to już dawno sprzedałby auto
Ale ok, nieważne, każdy ma swoją strategię... (lub jej brak)

Oczywiście, Wojtku, jeśli zdołasz kupić to auto za 6 tys - to jasne, że zrobisz dobry zakup!
Tym bardziej, że ten silnik, jak słusznie zauważył White Duck - to ewidentnie sześćsetka.

Co raczej jest powodem do zadowolenia, bo już wcześniej był wywód o jej wyższością nad czterysetką)
(inna rzecz, że wszyscy raczej się domyślamy - DLACZEGO napisane w aukcji jest o silniku 400...
Poproś jeszcze panią o skan dowodu rejestracyjnego)

woycieh
moze po prostu zbyt sie juz nakrecilem na te kaczke

No oczywiście, że tak! smiech
A to oznacza, że...pewno będziesz jej właścicielem ;)
Ale mimo to (a raczej - właśnie dlatego!) - na jej oględziny i ewentualny zakup powinien pojechać z Tobą ktoś, kto wie ”gdzie kaczce zajrzeć” :-p
Przegapiłem, czy nie napisałeś dotąd - skąd jesteś ?

Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2011-11-07 08:39:05
Liczba wyświetleń: 22923
Oglądasz posty 101 - 110 z 173
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 55 (441032)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień