Pompa paliwa

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA SOS !Pompa paliwa
 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2012-12-30, 14:28:23

...jak to ”niektóre” ?
Przewody paliwowe - powinny być... dwa - jeden ob baku do pompy, drugi - od pompy do gaźnika. Im mniej łączeń, tym lepiej.
A zapasowa pompa paliwowa... hmmm.... no niby można, ale ... idąc tym tropem - to i gaźnik by należało mieć zapasowy, i rozrusznik, i alternator....i listę wydłużać można w nieskończoność

 
offline futro
użytkownik
T:46 P:623
Dodany: 2012-12-30, 14:31:44

czyli skoro auto pali na kilkadziesiat sekund...pompa jest dobra? winne sa chyba te swiece.

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2012-12-30, 15:15:28

futro
czyli skoro auto pali na kilkadziesiat sekund...pompa jest dobra? winne sa chyba te swiece.

Trudno zawyrokować na odległość.
Ale świece wymieniłbym ”z urzędu”, skoro mają już taką ”historie”.
I przenocował na kaloryferze przewody wysokiego napięcia, żeby wygnać z nich wilgoć

 
offline futro
użytkownik
T:46 P:623
Dodany: 2012-12-30, 20:52:34

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Jutro z samego rana biorę się do pracy. Pozdrawiam- Adam.

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2012-12-30, 22:10:27

Podobny w objawach problem ”zgłosiłem” tu: http://2cvclub.frix.pl/temat/225907/gasnie-na-wolnych-obrotach-nie-pali-jak-dluzej-postoi
i ponieważ pojawiły mi się jeszcze inne podpowiedzi, pozwolę je sobie przekopiować:
1. Zobacz czy nie cieknie z pompy paliwa, gdy silnik jeszcze pracuje. Jeśli tak, to membrana ma dziurę
2. Jeśli filtr paliwa masz przed gaźnikiem a ZA pompą, to syf z baku móże zakłócać działanie zaworków jednokierunkowych w pompie i puszcza paliwo w obie strony, gdy tylko ruch nie jest dość dynamiczny za mało idzie go do gaźnika. W tym przypadku rozbierz i dokładnie wyczyść pompę, wypłucz w benzynie i zamontuj filtr PRZED nią.
3. Sprawdź przewody paliwowe pod kątem pęknięć i wycieków, zobacz czy nie cieknie po baku (tam na baku gdzie przewód łączy się ze ssakiem jest dość problematyczne miejsce gdzie może się rozszczelniać).

Ja jeszcze niczego nie robiłem. Daję ”zastrzyk” w etyliny przed rozruchem i... jedziemy :)

 
offline futro
użytkownik
T:46 P:623
Dodany: 2012-12-30, 22:19:33

Dzięki Raff. Będę jutro zaglądał. Pozdro-Adam.

 
offline futro
użytkownik
T:46 P:623
Dodany: 2012-12-31, 14:20:04

Udało się! Wymieniłem przewody paliwowe, założyłem zaworek z samary, wymieniłem świece, przenocowałem przewody na kaloryferze...zapalił od ”strzała”. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Pozdrawiam- Adam.

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-05-20, 21:07:35

Ja kupiłem pompę paliwową Pierburg za 95zł. Jest rozbieralna, więc powinno dać się nawet w razie czego naprawić / zregenerować - no mnie póki to nie czeka, bo pompa nowa :)
Polecam też przewody paliwowe z Fagum’u - pozytywnie mnie zaskoczyło ich ”uszczelnianie się” na połączeniach; trudno je odłączyć, ale chyba trudno uznać to za wadę (i zacisków żadnych nie trzeba zakładać).

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2013-05-20, 21:16:51

Szukając części znalazłem dostępne nówki pompy Valeo za 70 zł. Mieli kilka na stanie jak ktoś potrzebuje to proszę na priv.

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-05-21, 22:10:34

U mnie po wymianie wszystko ok. To teraz okazało się, że problem zgłasza gaźnik. Czeka mnie regeneracja (watpliwe) lub wymiana - ktoś wie coś o nowym gaźniku...

Liczba wyświetleń: 1750
Oglądasz posty 11 - 20 z 20
 
12
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień