Rama 2cv

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA pomoc technicznaRama 2cv
 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-07-30, 20:36:03

Gdzieś znalazłem taki obrazek...
No wiem, to wygląda, że zadaję pytanie i później sam na nie odpowiadam. Ale może dzięki temu ktoś łatwiej znajdzie tę odpowiedź jeśli i jemu z takim pytaniem przyjdzie się zmierzyć ;)

spinaczZałączniki
mocowanie_amortyzatorów.jpg mocowanie_amortyzatorów.jpg (rozmiar: 91.26 KB, pobrań: 113) Pobierz
 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2013-07-30, 22:37:11

A mocowaniu amortyzatorów - to w tym obrazku niewiele.. :)
Przecież to ”tylko” przekrój ”perszingów”

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2013-07-30, 22:46:03

Wybrałem się do garażu zrobić Wam fotki... więcej mnie komarów w tyłek ugryzło niż mam mocowań w kaczce ;)

Oryginalne mocowania:

spinaczZałączniki
P7300901.JPG P7300901.JPG (rozmiar: 536.88 KB, pobrań: 115) Pobierz
P7300902.JPG P7300902.JPG (rozmiar: 632.21 KB, pobrań: 113) Pobierz
P7300904.JPG P7300904.JPG (rozmiar: 557.8 KB, pobrań: 115) Pobierz
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2013-07-30, 22:50:33

Tak jak Kuba pisał - najlepszym rozwiązaniem chyba jest wspawanie tulei i wkręcenie oryginalnych mocowań. Jak ktoś chce to mogę pożyczyć gwintownik do tych tulei. Jest jakiegoś nietypowego wymiaru.

A tu proszę na fotkach mocowania amorów w ramie z Mogilna:

spinaczZałączniki
P7300917.JPG P7300917.JPG (rozmiar: 634.11 KB, pobrań: 121) Pobierz
P7300918.JPG P7300918.JPG (rozmiar: 528.26 KB, pobrań: 118) Pobierz
P7300920.JPG P7300920.JPG (rozmiar: 611.15 KB, pobrań: 122) Pobierz
P7300922.JPG P7300922.JPG (rozmiar: 557.56 KB, pobrań: 125) Pobierz
 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2013-07-31, 07:11:03

Nie wiem czy mi się tylko wydaje ale ta rama z Mogilna wygląda na bardzo dobrze skrojoną? usmiech

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-07-31, 07:14:25

Na temat śrub, tulejek, tudzież innych jeszcze rozwiązań, np. kołnierzy w kształcie litery U, rozmawiałem wczoraj z paroma osobami zajmującymi się ogólnie mówiąc ”starymi pojazdami” oraz inżynierią materiałową.
Skoro i tak nie jest to już rama 100% oryginał, to silenie się na wspawywanie tulejek i szukanie oryginalnych szpilek do mocowania amortyzatorów nie jest celowe. Co natomiast jest ważne? Aby śruba była z odpowiedniego materiału, a dokładniej wysokiej klasy wytrzymałościowej: 10,9 lub nawet 12.9. Drugie zadanie to odpowiedniej jakości spaw (długi, głęboki i pewny). Natomiast punkt zaczepu amortyzatora: kilka mm dalej lub bliżej nie ma znaczenia; ważne aby amortyzator pracował w linii (bo ludzie widzieli różne ”przekoszone” konstrukcje, które z samego tego faktu nie mogły spełniać swojej roli).
Jak mi to zrobią to opiszę...

 
offline Mpool
użytkownik
T:35 P:941
Dodany: 2013-07-31, 09:43:20

Ja miałem podobną sytuację, w połowie wyprawy ”padł mi” jeden zaczep amortyzatota (w załączeniu zdjęcia).
Ale wszystko się udało :) i trafiłem do zaprzyjaźnionego warsztatu :)
Muszę tylko dadać że przy remoncie kaczki wymieniłem ramę w której śruby mocowania amortyzatorów wyginały się w dół, więc zostały wycięte stare i wspawane śruby wytrzysłościowe.
W warsztacie okazało się jednak że jeden z zaczepów puścił na spawach (został ”przysmarkany”) i nie wytrzymał ekspluatacji w naszych warunkach ;)
Mocowania zostały skontrolowane i wszystko jest już OK :)

Ostatnio edytowany przez: Mpool, 2013-07-31 10:38:06
spinaczZałączniki
DSC_0602.jpg DSC_0602.jpg (rozmiar: 1.32 MB, pobrań: 120) Pobierz
DSC_0601.jpg DSC_0601.jpg (rozmiar: 1.54 MB, pobrań: 127) Pobierz
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2013-07-31, 10:47:51

Mam wrażenie, że składałem już kaczki na wszystkich polskich ramach, również tych z Mogilna.
Generalnie myślę, że nie są złe, ale mają swoje wady.
Najbardziej w..wiły mnie kiedy to okazało się, że trzeba poprawiać tuleje do śrub od poprzecznic zawieszeń, bo za chiny kapitalistyczne otwory w ramie nie chcą się zgodzić z otworami w rurach. (chodzi mi o ”rury” poprzeczne wahaczy orczywiście.)

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-07-31, 23:25:38

A nie zdarzało Ci się, że otwory w nadwoziu nie pokrywały się z tymi w ramie?

 
offline Mpool
użytkownik
T:35 P:941
Dodany: 2013-08-01, 10:18:13

raff2
A nie zdarzało Ci się, że otwory w nadwoziu nie pokrywały się z tymi w ramie?


U mnie były pewne przesunięcia.
Myśle że to normalne, każda kaczka szczególnie kiedy przejeździła te naście lat, jak ma wymieniamą ramę ma prawo mieć przesumięcia rama/nadwozie itd.
U mnie jeszcze nie bezznaczenia była złamana rama przyspawana do budy.

Ostatnio edytowany przez: Mpool, 2013-08-01 10:42:11
Liczba wyświetleń: 33875
Oglądasz posty 81 - 90 z 95
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 209 (440955)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień