łożyska kół przednich |
|||||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › łożyska kół przednich | |||||||||||||
|
Dodany: 2014-03-04, 20:16:58
tu jest u mnie: http://www.2cv-shop.pl/lozysko_kola_35x72x27-710.html
|
||||||||||||
|
Dodany: 2014-03-04, 20:43:14
Zloek, to jest to FŁT, czy jeszcze coś innego?
|
||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-20, 09:20:44
A jak Ci się udało łożysko (przednie?) wymienić?
|
||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-20, 19:47:05
pstrz A jak Ci się udało łożysko (przednie?) wymienić? Ja stoję obecnie przed tym problemem i nie mogę ruszyć z miejsca. Wymieniałem przy okazji wymiany sworzni zwrotnicy, więc miałem o tyle łatwiej, że całe zwrotnice miałem zdemontowane. pstrz 1 Jak wybić/wycisnąć z łożyska tarczę do której mocowane są koła? My po prostu wybiliśmy je odpowiednim kluczem, wyszły raczej łatwo. pstrz 2 Jak odkręcić nakrętkę łożyska w piaście?
Rozwierciłem oryginalne zapunktowania jak mówi instrukcja Nakrętka u mnie też była problematyczna. Do jednej wystarczył odpowiednio zrobiony klucz i długie ramię, drugą trzeba było dobrze podgrzać i schłodzić, bo nawet bardzo długie ramie samo z siebie nie dawało rady. Po akcji z palnikiem, wykręciła się niemalże sama. U Niemca dostępny jest klucz jak poniżej. Ja miałem podobny, zrobiony z wkręcanego korka do rury a w nim wspawanego trzpienia ustawiającego zwrotnicę i płaskownika pasującego do nakrętki. Klucz w imadło, zwrotnica położona na kluczu, duża rura na zwrotnicę i trochę siły. Gotowe. Profesjonalnie narysowałem w specjalistycznym oprogramowaniu o co chodzi. Podejrzewam, że można obejść się bez trzpienia ustawiającego zwrotnicę, ale jednak zawsze to trochę wygodniej.
Ostatnio edytowany przez: White_Duck, 2014-06-20 19:50:24
Załączniki
|
||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-25, 11:16:19
Dzięki za opis doświadczeń. Spróbuję z palnikiem. Może to coś da.
Załączniki
|
||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-25, 12:04:43
Piękne narzędzia - oby się sprawdziły. Też mam podobny klucz gdzie ramie z rury 3/4” ma 70 cm co nie okazało się przesadzone. Najpierw zdejmij zwrotnice z wahaczy potem można samą zwrotnicę zamocować w porządnym imadle. W imadle już łatwiej wykręcić nakrętkę i nawet wybić tarczę piasty. Piasty musiałem mocno nagrzewać palnikiem dopiero wtedy ruszyła z miejsca nakrętka zegarowa i od razu można wybić wypalone łożyska. Z łożysk kapał płonący nylon z koszyczków. Broń boże nie ostudzaj tego gwałtownie (hartowanie) Po odkręceniu pozostaw do samo ostygnięcia.
Ostatnio edytowany przez: SERVICEMAN, 2014-06-25 12:07:58
|
||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-25, 14:28:49
”klucz - ściągacz do stożków kierowniczych”
Załączniki
|
||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-25, 14:55:34
Aha, teraz rozumiem - lepiej późno niż wcale. Zazwyczaj nie ma dużych problemów z tymi nakrętkami. Wlutowanie w nie kalamitki to bardzo dobry pomysł - ułatwi codzienną obsługę.
|
||||||||||||
Liczba wyświetleń: 1590
Oglądasz posty
11
- 18
z 18
|
|||||||||||||