łożyska kół przednich |
|||||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › łożyska kół przednich | |||||||||||||
|
Dodany: 2014-03-04, 20:16:58
tu jest u mnie: http://www.2cv-shop.pl/lozysko_kola_35x72x27-710.html
|
||||||||||||
|
Dodany: 2014-03-04, 20:43:14
Zloek, to jest to FŁT, czy jeszcze coś innego?
|
||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-20, 09:20:44
A jak Ci się udało łożysko (przednie?) wymienić?
|
||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-20, 19:47:05
pstrz A jak Ci się udało łożysko (przednie?) wymienić? Ja stoję obecnie przed tym problemem i nie mogę ruszyć z miejsca. Wymieniałem przy okazji wymiany sworzni zwrotnicy, więc miałem o tyle łatwiej, że całe zwrotnice miałem zdemontowane. pstrz 1 Jak wybić/wycisnąć z łożyska tarczę do której mocowane są koła? My po prostu wybiliśmy je odpowiednim kluczem, wyszły raczej łatwo. pstrz 2 Jak odkręcić nakrętkę łożyska w piaście?
Rozwierciłem oryginalne zapunktowania jak mówi instrukcja Nakrętka u mnie też była problematyczna. Do jednej wystarczył odpowiednio zrobiony klucz i długie ramię, drugą trzeba było dobrze podgrzać i schłodzić, bo nawet bardzo długie ramie samo z siebie nie dawało rady. Po akcji z palnikiem, wykręciła się niemalże sama. U Niemca dostępny jest klucz jak poniżej. Ja miałem podobny, zrobiony z wkręcanego korka do rury a w nim wspawanego trzpienia ustawiającego zwrotnicę i płaskownika pasującego do nakrętki. Klucz w imadło, zwrotnica położona na kluczu, duża rura na zwrotnicę i trochę siły. Gotowe. Profesjonalnie narysowałem w specjalistycznym oprogramowaniu o co chodzi. Podejrzewam, że można obejść się bez trzpienia ustawiającego zwrotnicę, ale jednak zawsze to trochę wygodniej.
Ostatnio edytowany przez: White_Duck, 2014-06-20 19:50:24
|
![]() |
(rozmiar: 24.62 KB, pobrań: 10) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 11.66 KB, pobrań: 17) | Pobierz |
Dzięki za opis doświadczeń. Spróbuję z palnikiem. Może to coś da.
Na razie ponieważ nie mogę wybić trzpienia z tarczą z łożyska, to przyjąłem, że spróbuję odkręcić nakrętkę, wyjmę pół łożyska z kulkami i wtedy może okaże się np., że na trzpieniu jest jakiś próg, który utrudnia wybicie trzpienia. Ale to dopiero po wakacjach.
Daję zdjęcia narzędzi, które sobie dorobiłem:
1 klucz pazurkowy do wykręcania nakrętki łożyska koła przedniego
2 trzpień i tuleja do wyciskania sworznia zwrotniczego i tulejek
Mam też klucz do odkręcania nakrętki łożysk wahacza, oraz klucz do odkręcania nakrętki tylnego koła. No i spreparowałem sam klucz do rozkręcania końcówek kierowniczych, który ma kształt podobny do tego, który służy oryginalnie do odkręcania nakrętki łożyska przedniego...
![]() |
(rozmiar: 3.37 MB, pobrań: 9) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 4.61 MB, pobrań: 12) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 4.08 MB, pobrań: 13) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 3.49 MB, pobrań: 14) | Pobierz |
Piękne narzędzia - oby się sprawdziły. Też mam podobny klucz gdzie ramie z rury 3/4” ma 70 cm co nie okazało się przesadzone. Najpierw zdejmij zwrotnice z wahaczy potem można samą zwrotnicę zamocować w porządnym imadle. W imadle już łatwiej wykręcić nakrętkę i nawet wybić tarczę piasty. Piasty musiałem mocno nagrzewać palnikiem dopiero wtedy ruszyła z miejsca nakrętka zegarowa i od razu można wybić wypalone łożyska. Z łożysk kapał płonący nylon z koszyczków. Broń boże nie ostudzaj tego gwałtownie (hartowanie) Po odkręceniu pozostaw do samo ostygnięcia.
Czy mógłbyś pokazać ten klucz - ściągacz do stożków drążków kierowniczych?
”klucz - ściągacz do stożków kierowniczych”
Ja napisałem o końcówkach kierowniczych. Żeby wymienić gumę osłaniającą (i nie tylko dlatego) musiałem rozebrać końcówki kierownicze (składające się z ramienia przykręconego do zwrotnicy, 2 podkładek z z zaokrąglonymi płaszczyznami współpracującymi z kulą, która jest na końcu tego ramienia, sprężyną, nakrętką oraz drążkiem). Podczas demontażu okazało się, że jest problem z odkręceniem nakrętek, więc dorobiłem klucz z nasadki, która wchodziła wewnątrz nakrętki z małym luzem. Nasadkę naciąłem i w nacięcie zaszpanowałem kawałek blachy (zbyt miękkiej jak się okazało, ale wystarczyło). W rezultacie powstała miniatura tego co załączam, a już pokazał White duck.
PS
Nakrętki te rozwierciłem, dolutowałem nakrętkę i wkręciłem w nią smarowniczkę. Ciekaw jestem jak to się sprawdzi w praktyce :)
![]() |
(rozmiar: 178.24 KB, pobrań: 14) | Pobierz |
---|
Aha, teraz rozumiem - lepiej późno niż wcale. Zazwyczaj nie ma dużych problemów z tymi nakrętkami. Wlutowanie w nie kalamitki to bardzo dobry pomysł - ułatwi codzienną obsługę.