łożyska kół przednich

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...łożyska kół przednich
 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2014-03-04, 20:16:58

tu jest u mnie: http://www.2cv-shop.pl/lozysko_kola_35x72x27-710.html

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2014-03-04, 20:43:14

Zloek, to jest to FŁT, czy jeszcze coś innego?

Łożyska już dzisiaj kupiłem w miejscowym sklepie, KFŁT, zobaczę jak się będą spisywać. Teraz jak już mam klucz do odkręcania tej nieszczęsnej nakrętki i nie będzie zapieczona po ponad 20 latach w miejscu, ewentualna wymiana łożysk na SKF czy coś innego nie będzie problemem.

 
offline pstrz
użytkownik
T:3 P:14
Dodany: 2014-06-20, 09:20:44

A jak Ci się udało łożysko (przednie?) wymienić?
Ja stoję obecnie przed tym problemem i nie mogę ruszyć z miejsca.
1 Jak wybić/wycisnąć z łożyska tarczę do której mocowane są koła?
Instrukcja mówi o wybijaniu. U mnie bez problemu trzpień tej tarczy wychodzi z połowy łożyska. Z drugiej połowy łożyska nie mogę wybić/wycisnąć. Jakieś podpowiedzi? Doświadczenia?
2 Jak odkręcić nakrętkę łożyska w piaście?
Rozwierciłem oryginalne zapunktowania jak mówi instrukcja, dorobiłem sobie klucz pazurkowy i próbuję odkręcać. Na razie wygiąłem 1,5 centymetrowy trzpień metalowy wykorzystywany jako przedłużka. Zamierzam zagrzać piastę i spróbować wtedy.
Jakieś podpowiedzi? Doświadczenia?

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2014-06-20, 19:47:05

pstrz
A jak Ci się udało łożysko (przednie?) wymienić? Ja stoję obecnie przed tym problemem i nie mogę ruszyć z miejsca.

Wymieniałem przy okazji wymiany sworzni zwrotnicy, więc miałem o tyle łatwiej, że całe zwrotnice miałem zdemontowane.
pstrz
1 Jak wybić/wycisnąć z łożyska tarczę do której mocowane są koła?

My po prostu wybiliśmy je odpowiednim kluczem, wyszły raczej łatwo.
pstrz
2 Jak odkręcić nakrętkę łożyska w piaście?
Rozwierciłem oryginalne zapunktowania jak mówi instrukcja

Nakrętka u mnie też była problematyczna. Do jednej wystarczył odpowiednio zrobiony klucz i długie ramię, drugą trzeba było dobrze podgrzać i schłodzić, bo nawet bardzo długie ramie samo z siebie nie dawało rady. Po akcji z palnikiem, wykręciła się niemalże sama.

U Niemca dostępny jest klucz jak poniżej. Ja miałem podobny, zrobiony z wkręcanego korka do rury a w nim wspawanego trzpienia ustawiającego zwrotnicę i płaskownika pasującego do nakrętki. Klucz w imadło, zwrotnica położona na kluczu, duża rura na zwrotnicę i trochę siły. Gotowe. Profesjonalnie narysowałem w specjalistycznym oprogramowaniu o co chodzi. Podejrzewam, że można obejść się bez trzpienia ustawiającego zwrotnicę, ale jednak zawsze to trochę wygodniej.

20236.jpg
Plik: 20236.jpg

123.png
Plik: 123.png

Ostatnio edytowany przez: White_Duck, 2014-06-20 19:50:24
spinaczZałączniki
20236.jpg 20236.jpg (rozmiar: 24.62 KB, pobrań: 10) Pobierz
123.png 123.png (rozmiar: 11.66 KB, pobrań: 16) Pobierz
 
offline pstrz
użytkownik
T:3 P:14
Dodany: 2014-06-25, 11:16:19

Dzięki za opis doświadczeń. Spróbuję z palnikiem. Może to coś da.
Na razie ponieważ nie mogę wybić trzpienia z tarczą z łożyska, to przyjąłem, że spróbuję odkręcić nakrętkę, wyjmę pół łożyska z kulkami i wtedy może okaże się np., że na trzpieniu jest jakiś próg, który utrudnia wybicie trzpienia. Ale to dopiero po wakacjach.
Daję zdjęcia narzędzi, które sobie dorobiłem:
1 klucz pazurkowy do wykręcania nakrętki łożyska koła przedniego
2 trzpień i tuleja do wyciskania sworznia zwrotniczego i tulejek
Mam też klucz do odkręcania nakrętki łożysk wahacza, oraz klucz do odkręcania nakrętki tylnego koła. No i spreparowałem sam klucz do rozkręcania końcówek kierowniczych, który ma kształt podobny do tego, który służy oryginalnie do odkręcania nakrętki łożyska przedniego...

spinaczZałączniki
IMG_3611.JPG IMG_3611.JPG (rozmiar: 3.37 MB, pobrań: 9) Pobierz
IMG_3607.JPG IMG_3607.JPG (rozmiar: 4.61 MB, pobrań: 11) Pobierz
IMG_3612.JPG IMG_3612.JPG (rozmiar: 4.08 MB, pobrań: 13) Pobierz
IMG_3613.JPG IMG_3613.JPG (rozmiar: 3.49 MB, pobrań: 13) Pobierz
 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2014-06-25, 12:04:43

Piękne narzędzia - oby się sprawdziły. Też mam podobny klucz gdzie ramie z rury 3/4” ma 70 cm co nie okazało się przesadzone. Najpierw zdejmij zwrotnice z wahaczy potem można samą zwrotnicę zamocować w porządnym imadle. W imadle już łatwiej wykręcić nakrętkę i nawet wybić tarczę piasty. Piasty musiałem mocno nagrzewać palnikiem dopiero wtedy ruszyła z miejsca nakrętka zegarowa i od razu można wybić wypalone łożyska. Z łożysk kapał płonący nylon z koszyczków. Broń boże nie ostudzaj tego gwałtownie (hartowanie) Po odkręceniu pozostaw do samo ostygnięcia.
Czy mógłbyś pokazać ten klucz - ściągacz do stożków drążków kierowniczych?

Ostatnio edytowany przez: SERVICEMAN, 2014-06-25 12:07:58
 
offline pstrz
użytkownik
T:3 P:14
Dodany: 2014-06-25, 14:28:49

”klucz - ściągacz do stożków kierowniczych”
Ja napisałem o końcówkach kierowniczych. Żeby wymienić gumę osłaniającą (i nie tylko dlatego) musiałem rozebrać końcówki kierownicze (składające się z ramienia przykręconego do zwrotnicy, 2 podkładek z z zaokrąglonymi płaszczyznami współpracującymi z kulą, która jest na końcu tego ramienia, sprężyną, nakrętką oraz drążkiem). Podczas demontażu okazało się, że jest problem z odkręceniem nakrętek, więc dorobiłem klucz z nasadki, która wchodziła wewnątrz nakrętki z małym luzem. Nasadkę naciąłem i w nacięcie zaszpanowałem kawałek blachy (zbyt miękkiej jak się okazało, ale wystarczyło). W rezultacie powstała miniatura tego co załączam, a już pokazał White duck.

PS
Nakrętki te rozwierciłem, dolutowałem nakrętkę i wkręciłem w nią smarowniczkę. Ciekaw jestem jak to się sprawdzi w praktyce :)

klucz cv.PNG
Plik: klucz cv.PNG

spinaczZałączniki
klucz cv.PNG klucz cv.PNG (rozmiar: 178.24 KB, pobrań: 13) Pobierz
 
offline SERVICEMAN
użytkownik
T:6 P:200
Dodany: 2014-06-25, 14:55:34

Aha, teraz rozumiem - lepiej późno niż wcale. Zazwyczaj nie ma dużych problemów z tymi nakrętkami. Wlutowanie w nie kalamitki to bardzo dobry pomysł - ułatwi codzienną obsługę.

Liczba wyświetleń: 1576
Oglądasz posty 11 - 18 z 18
 
12
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 205 (440951)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień