Turbo 2cv

Namiastka turbo
2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...Turbo 2cv
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2010-12-02, 13:09:50

Bo ja wiem. Wszak taki ”turbo” ingeruje jedynie w skład mieszanki, który przecież ma pewne widełki, w ramach których można uznać, że silnik jest ustawiony prawidłowo. Czyli albo na moc albo na oszczędność. Pytanie czy takie turbo zmieni ilość powietrza w mieszance bardziej niż takie widełki.
Poza tym, zwróćże arku uwagę jak blisko jesteśmy przepustnicy i sprężyny, można to sterowanie o którym mówiłeś spokojnie wykonać mechanicznie.
Poza tym myślę, że zamiast zmniejszać wiatrak bardziej warto odchudzić koło zamachowe, efekt podobny

Ostatnio edytowany przez: 2cvclub, 2010-12-02 13:11:44
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2011-11-06, 20:54:59

Zainspirowany fotką z dzisiejszej aukcji allegro 2cv w którj ktoś przyprawił kaczce elektryczne turbo postanowiłem sam sprawdzić jak to działa.

W 5 minut wkomponowałem w rurę dolotu przed filtrem powietrza mocną dmuchawkę na 12V do dmuchania materacy turystycznych. Dymała pięknie bo aż pokrywkę filtra powietrza unosiło a i wkręcała sie pięknie na obroty wraz z każdym naciśnięciem na pedał gazu.

W kilka chwil podłączyłem zasilanie dmuchawki pod wyłącznik ogrzewania tylnej szyby i jazda na testy drogowe. Właśnie z nich wróciłem i ile to turbo daje ? Tyle co nic :)

Z pewnością czuć nieco mocy na 1 i 2 biegu bo kaczor piekniej unosił dziób przy ostrym operowaniu sprzęgłem.. ale przy większych prędkościach na 3 czy 4 biegu .. efekt nieodczuwalny :)

Włączełem i wyłączałem dmuchawkę podczaj jazdy i podczas przyśpieszenia... nie czuć nic oprócz świstu powietrza ;)

A więć jak ktoś ma ochotę poeksperymentować ze wszlkimi dmuchawkami czy też rurami z wentylatora to odradzam... bo mizerne efekty a skład mieszanki paliwowo powietrznej z pewnością będzie niewłaściwy...

Ostatnio edytowany przez: arekban, 2011-11-06 21:15:27
spinaczZałączniki
20111106221.jpg 20111106221.jpg (rozmiar: 673.21 KB, pobrań: 52) Pobierz
 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2011-11-07, 21:33:59

Też zaciekawiło mnie tamto zdjęcie z aukcji z ”turbiną”. Brawa, za to, że ci się chciało potestować ok

Pozwolę sobie opublikować o czym mowa, z allegro w końcu zniknie:

Ostatnio edytowany przez: White_Duck, 2011-11-07 21:36:24
spinaczZałączniki
1907102466_2.jpg 1907102466_2.jpg (rozmiar: 144.56 KB, pobrań: 47) Pobierz
 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2011-11-15, 22:55:29

Ja w swojej pierwszej cytrynce miałem taki ”dodmuch” powietrza do filtra (podobno silnik był od Diany?). Prawdą jest, że samochód zbierał się trochę lepiej niż druga, czy obecna. A czy więcej palił? Nigdy tego nie sprawdzałem. W każdym razie taki układ na pewno poprawia sprawność silnika; nie jest to prawdziwe turbo, ale i nie jest to rozwiązanie tak proste jak to z pompką do materaca - bo obroty wiatraka w jakiś sposób są jednak powiązane z obrotami silnika (?)

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-11-15, 23:11:45

Silnik po prostu był lepszy, w lepszej kondycji/wyregulowany itp. - powiedzenie że coś takiego ”na pewno usprawnia pracę silnika” jest, moim zdaniem, bardzo na wyrost.
Silnik o pojemności 600 ccm teoretycznie przepompowuje ok. 1,2 m^3 powietrza na minutę pracy przy 4000 RPM (teoretycznie, bo w praktyce nieco mniej, w cylindrach panuje lekkie podciśnienie i wypełnienie mieszanką nie jest idealne, ciśnienie nie zrównuje się z atmosferycznym). Gdy jeszcze weźmiesz pod uwagę, że ”nieco” wysiłku potrzeba na przeciśnięcie tej ilości przez mokry filtr - to ile może dać jakiś wiatraczek? Nie bez powodu do doładowania zawsze służy jakaś forma SPRĘŻARKI, a nie urządzenie do mielenia powietrza ;)

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2011-11-15, 23:26:56

Saurus8
Nie bez powodu do doładowania zawsze służy jakaś forma SPRĘŻARKI, a nie urządzenie do mielenia powietrza ;)


Wbrew pozorom przedstawiane wyżej rozwiązanie naprawdę skutecznie dmuchało powietrzem do filtra (to nie urządzenie do mielenia powietrza), ale oczywiście turbina, czy kompresor - to nie jest. I wcale tego w sumie nie żałuję :))

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-11-15, 23:38:41

Nie mniej jednak - sam przepływ w warunkach, gdy po obu stronach jest niewielki opór (nie ma np. filtra za dmuchawą) to jeszcze nie to co zdolność wytworzenia ciśnienia i utrzymania tego przepływu przy takim ciśnieniu. A powinien być jeszcze dośc dobrze znany i porządnie zsynchronizowany z zapotrzebowaniem silnika.
Najlepszym dowodem na brak skuteczności jest to, że zwykły gaźnik nie wymaga zmian aby silnik wciąż był w stanie pracować - regulacja mieszanki w doładowanych silnikach jest nieco bardziej skomplikowana i precyzyjna. Historia doładowania silników pod ciśnieniem jest długa, jednak pierwsze, tj. proste lub wręcz prymitywne samochody wyścigowe z doładowaniem były bardzo ”kapryśne”. W tej chwili komputer, czy je lubimy, czy też nie, załatwia sprawę. Nawet w najprostszych instalacjach wolnossących z wtryskiem jednopunktowym (do/przed kolektorem) dokładność regulacji mieszanki i ekonomia znacznie przewyższa gaźnik. W ten sposób wymarła dźwigienka ssania w samochodach ;)

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2011-11-16, 08:59:54

w 2cv jest jeszcze jeden sposób aby troszkę zwiększyć moc silnika, do silnika 2cv6 wstawia się wiatrak od 2cv4 (jest on trochę mniejszy) daje to dodatkowo 2 konie ekstra. ( jak to dokładnie działa nie wiem, ale powiedział mi to mistrz kaczki z Holandii).

 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2011-11-16, 17:02:09

zlolek może to działa tak jak biturbo mniejsze 2 wiatraki dają więcej mocy niż jeden większy, szybciej wchodzą na wyższe obroty. Chodzi tutaj o moc na początku rozruchu. Ale w 2CV jest na wale więc nie wiem jak to się przekłada.

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2011-11-16, 18:20:21

krzys
biturbo


... to dwie turbiny, z których jedna uruchamia się przy niższych obrotach (nawet 1500), choć dmucha trochę słabiej, a druga już normalnie w okolicach 3000 i dmucha mocniej - dzięki temu silnik uzyskuje większą moc niż przy jednej turbinie, i (co nawet ważniejsze!) nie ma takiej ”turbodziury” jak zwykłe silniki turbodoładowane [ parę lat jeżdżenia Saabami trochę mnie nauczyło takich rzeczy ;) ]

Liczba wyświetleń: 3660
Oglądasz posty 11 - 20 z 28
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 69 (441045)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień