Turbo 2cvNamiastka turbo |
|||||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Turbo 2cv | |||||||||||||
|
Dodany: 2010-03-10, 16:31:23
Witam.Zgodnie z zaleceniem Krzysia przeniosłem temat;
![]() Plik: SoufflanteCouple.gif ![]() Plik: SoufflantePuissance.gif ![]() Plik: SoufflanteRampe.jpg ![]() Plik: SoufflantMontee.jpg
|
![]() |
(rozmiar: 6.1 KB, pobrań: 97) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 6.42 KB, pobrań: 102) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 28.24 KB, pobrań: 97) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 31.41 KB, pobrań: 81) | Pobierz |
Dzieki
A mam jeszcze pytanko ma ktos z forumowiczow zamontowane to ”turbo” w swojej kaczuszce?? I jak to sie wogole sprawuje??
Kyryk
mój znajomy ma, kaczka ma trochę więcej mocy i tez więcej pali.
Jeśli do tego założysz jeszcze wiatrak od 2cv4 to będziesz miał jeszcze dodatkowe 2 konie ale też szybciej kaczka będzie się grzać
Jest też jeszcze kaczka na wtrysk
Czegoś nie rozumiem. Wiatrak od 2CV4 jest mniejszy, ideą ”turbo” jest naganianie powietrza do przepustnicy. W jaki sposób z mniejszym wiatrakiem, ten układ dolotu jest wydajniejszy? Skoro przegrzewa to znaczy, że powietrza jest za mało. O co tu chodzi?
mniejszy wiatrak = mniejszy opór w kręceniu co daje 2 dodatkowe konie silnikowi. Tylko tyle wiem. Jak chcesz możemy sprawdzić w mojej kaczce, założymy taki i sprawdzimy czy da się palić gumy:)
Jak wiesz buduję sobie teraz nowy silnik, i jak przeczytałem teraz ten odświeżony temat, pomyślałem, żeby sobie takie turbo zrobić, ale ... z cięgienkim i klapką, żeby je można było włączyć i wyłączyć, czyli odpowiednik trybu sport / ekonomic
Akbo wiatrak od 2cv4 albo turbo. Razem raczej to nie przejdzie.
Ja nie ryzykowałbym zakładania wiatraka od 2cv4 mniejszej wydajnosci - szczególine w upalne lato.
Kuba - zrób sobie układ elektryczny z czujniekiem położenia pedału gazu który automatycznie otworzy klapę turbo przy pedale wciśniętym w podłogę ;) Będzi jak kick-down w automatach ;)
Czy takie włączanie i wyłączanie tego trybu jest w ogóle możliwe? Wydaje mi się że w prostym silniku z gaźnikiem każda taka zmiana wymaga regulacji mieszanki czy nawet wymiany dyszy głównej na większą i silnik miałbyś wyregulowany dobrze tylko dla jednego trybu.