Turbo 2cvNamiastka turbo |
||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Turbo 2cv | ||
|
Dodany: 2011-11-16, 19:10:08
Podejrzewam, że zmniejszenie wiatraka zmniejsza opór. Tak samo jak zmniejszanie masy koła zamachowego
|
|
|
Dodany: 2011-11-16, 19:14:29
To inny rodzaj oporu, koło zamachowe wpłynie na szybkobieżność (wkręcanie się na obroty) i może spowodować nierówną pracę. Nie stawia oporu przy stałych obrotach tylko przy ich zmianie.
|
|
|
Dodany: 2011-11-16, 19:18:12
co do chłodzenia to już od 3-4 lat mam w silniku 600 chłodnice oleju od 2cv4 i zapierdzielam non stop i nigdy nic sie nie działo.
|
|
|
Dodany: 2011-11-16, 19:20:31
Można to uzyskać zaprzęgając do pracy wiatrak elektryczny zamiast mechanicznego.
|
|
|
Dodany: 2011-11-16, 19:35:59
Ja jak kilkakrotnie jeździłem autostradą swoją kaczką, to znalazłem jeszcze jeden sposób na zwiększenie mocy 2CV, trzeba ustawić się za ciężarówką i jechać stosunkowo blisko niej, wtedy można trochę odpuścić pedał gazu a samochód i tak jedzie z tą samą prędkością :D Tylko troszkę ma się dyskomfort psychiczny, że turbo waży 40 ton i nie widzi nas w lusterku a my nie widzimy nic przed nim, więc nagłe hamowanie turba zrobi z nas placek |
|
|
Dodany: 2011-11-16, 19:40:18
Podobno tą metodą jeden z polskich kaczkowców (wyposażony w CB) jadąc autostradą z Niemiec zszedł poniżej 4 litrów na 100.
|
|
|
Dodany: 2011-11-16, 20:28:25
Panowie /bo nie widze Pan/ mozna obnizyc opory pochodzace od wiatraka. W wersji fabrycznej wiatrak stawia jakis tam, nawet spory, opor. Gdyby zatkac wyloty powietrza za wiatrakiem, opor zmaleje do znikomego. Taki sprytny system byl stosowany w Kaszlakach. Szkoda, ze w Kaczuszkach termostat nie przymyka wylotow. I silnik bylby pracowal w optymalniejszych temperaturach i zyskal by mocy, a zostawil by tez pare zloty w naszych kieszeniach.
|
|
|
Dodany: 2012-01-14, 19:07:31
Jeździ jak szalony, wyprzedza i bye, bye. (2:05). |
|
Liczba wyświetleń: 3637
Oglądasz posty
21
- 28
z 28
|
||