Turbo 2cv

Namiastka turbo
2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...Turbo 2cv
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2011-11-16, 19:10:08

Podejrzewam, że zmniejszenie wiatraka zmniejsza opór. Tak samo jak zmniejszanie masy koła zamachowego

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-11-16, 19:14:29

To inny rodzaj oporu, koło zamachowe wpłynie na szybkobieżność (wkręcanie się na obroty) i może spowodować nierówną pracę. Nie stawia oporu przy stałych obrotach tylko przy ich zmianie.
Wiatrak zawsze nam odbiera pewną część mocy którą sobie w ten sposób odblokowujemy, ale uważam że lepiej nie ingerować w chłodzenie.

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2011-11-16, 19:18:12

co do chłodzenia to już od 3-4 lat mam w silniku 600 chłodnice oleju od 2cv4 i zapierdzielam non stop i nigdy nic sie nie działo.

Co do wiatraka, to owszem troche mniej będzie chłodził ale nic nie powinno sie stać.

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2011-11-16, 19:20:31

Można to uzyskać zaprzęgając do pracy wiatrak elektryczny zamiast mechanicznego.
Ale sam bym się - rzeczywiście nie odważył. (zwłaszcza, że niejeden silnik już zagrzałem)
A wszystkim, którzy chcą podnosić moc proponuje najpierw tak zrobić silnik, żeby uzyskać moc znamionową.

Sądzę, że fabryczna ”rura turbowa” musi coś dawać.
Z tego prostego powodu, że gdyby nic nie dawała, citroen raczej by jej nie zastosował.
Ale mogę się mylić.

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2011-11-16, 19:35:59

Ja jak kilkakrotnie jeździłem autostradą swoją kaczką, to znalazłem jeszcze jeden sposób na zwiększenie mocy 2CV, trzeba ustawić się za ciężarówką i jechać stosunkowo blisko niej, wtedy można trochę odpuścić pedał gazu a samochód i tak jedzie z tą samą prędkością :D Tylko troszkę ma się dyskomfort psychiczny, że turbo waży 40 ton i nie widzi nas w lusterku a my nie widzimy nic przed nim, więc nagłe hamowanie turba zrobi z nas placek smutas

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2011-11-16, 19:40:18

Podobno tą metodą jeden z polskich kaczkowców (wyposażony w CB) jadąc autostradą z Niemiec zszedł poniżej 4 litrów na 100.

 
offline rosikon
użytkownik
T:68 P:672
Dodany: 2011-11-16, 20:28:25

Panowie /bo nie widze Pan/ mozna obnizyc opory pochodzace od wiatraka. W wersji fabrycznej wiatrak stawia jakis tam, nawet spory, opor. Gdyby zatkac wyloty powietrza za wiatrakiem, opor zmaleje do znikomego. Taki sprytny system byl stosowany w Kaszlakach. Szkoda, ze w Kaczuszkach termostat nie przymyka wylotow. I silnik bylby pracowal w optymalniejszych temperaturach i zyskal by mocy, a zostawil by tez pare zloty w naszych kieszeniach.

 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2012-01-14, 19:07:31






Jeździ jak szalony, wyprzedza i bye, bye. (2:05).

Liczba wyświetleń: 3640
Oglądasz posty 21 - 28 z 28
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 57 (441034)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień