Projekt Brazylina- usprawnienie silnikaOptymalizacja, zwiekszenie mocy silnika. |
||||||||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Projekt Brazylina- usprawnienie silnika | ||||||||||||||||
|
Dodany: 2012-01-23, 21:10:56
W chwili wolnego czasu przygotowałem blok silnika. Mam dwa wały korbowe, jak sprawdzić który jest w lepszym stanie.
|
![]() |
(rozmiar: 263.1 KB, pobrań: 58) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 229.95 KB, pobrań: 52) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 309.29 KB, pobrań: 51) | Pobierz |
Po dokładnym oczyszczeniu możesz obejrzeć wał pod kątem pęknięć, rys, wżerów i innych uszkodzeń mechanicznych.
Poza tym, pomiary za pomocą dobrej jakości i dokładności mikromierza i porównanie wymiarów z nominalnymi.
To chyba tyle, co można zrobić samemu bez specjalnych przyrządów poza mikromierzem, ale są tutaj bardziej obyci z remontami 2CV i na pewno coś dodadzą
Zbliża się wiosna .... czas zacząć składanie silnika. Tłoki, cylindry gotowe. Stopień sprężania zmierzony na silniku 8,8. W głowicach wygładzone kanały, usunięte wszystkie zbędne nadlewy i ostre krawędzie.
Średnica nowych tłoków 77 mm, teraz będzie 650 ccm.
![]() |
(rozmiar: 186.03 KB, pobrań: 56) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 175.1 KB, pobrań: 54) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 246.93 KB, pobrań: 49) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 222.96 KB, pobrań: 49) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 372.92 KB, pobrań: 49) | Pobierz |
Sądząc po tym i opisie manipulacji z rozrządem dość profesjonalnie zabierasz się do tuningu. Zamierzasz może zastosować układ zapłonowy z podciśnieniową korekcją kąta wyprzedzenia? Co jeszcze przerabiasz? Będziesz mierzył wyniki na hamowni?
Mieliśmy kiedyś kaczkę z płaskimi tłokami, to był tuning z 425 do 455 ccm, (tuning z lat 80tych, kiedy nie było dostępu do oryginałów) kaczka zrobiła się zdecydowanie żywsza, polepszyła swoją prędkość maksymalną o 30 km/h w górę, ale niestety zastosowanie nie profilowanych tłoków (a 425 miała je profilowane bardziej finezyjnie niż 602) pociągnęło za sobą znaczny (i to bardzo) wzrost spalania.
Innymi słowy: wygładzanie kanałów i zastosowanie płaskich tłoków się według mnie co najmniej niweluje, ze wskazaniem na minus.
Jakość przepłukiwania raczej spadnie niż się podniesie.
Moim skromnym zdaniem.
Kuba pamiętaj że tutaj zmienią się także fazy rozrządu i wznios zaworów, co ma wielki wpływ na wypełnienie cylindrów mieszanką. Płaskie tłoki zmieniają kształt komory spalania, ale głowica wciąż jest kolista i wcale nie musi to spowodować gorszego rozchodzenia się płomienia. Wadą takiego profilowania jak w 2CV są też drobne przestrzenie na zewnątrz wypukłości tłoka a między wysklepieniem głowicy.
To może być, na fazach rozrządu się gówno znam.
A tłok 425 był lepiej profilowany niż 602 właśnie bez tych ”kontów”