Projekt Brazylina- usprawnienie silnika

Optymalizacja, zwiekszenie mocy silnika.
2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...Projekt Brazylina- usprawnienie silnika
 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-01-23, 21:10:56

W chwili wolnego czasu przygotowałem blok silnika. Mam dwa wały korbowe, jak sprawdzić który jest w lepszym stanie.

spinaczZałączniki
IMG_7515.JPG IMG_7515.JPG (rozmiar: 263.1 KB, pobrań: 58) Pobierz
IMG_7518.JPG IMG_7518.JPG (rozmiar: 229.95 KB, pobrań: 52) Pobierz
IMG_7519.JPG IMG_7519.JPG (rozmiar: 309.29 KB, pobrań: 51) Pobierz
 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2012-01-23, 21:25:59

Piękna robota! ok

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2012-01-23, 21:30:13

Po dokładnym oczyszczeniu możesz obejrzeć wał pod kątem pęknięć, rys, wżerów i innych uszkodzeń mechanicznych.
Poza tym, pomiary za pomocą dobrej jakości i dokładności mikromierza i porównanie wymiarów z nominalnymi.
To chyba tyle, co można zrobić samemu bez specjalnych przyrządów poza mikromierzem, ale są tutaj bardziej obyci z remontami 2CV i na pewno coś dodadzą usmiech

 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-01-23, 23:03:46

White_Duck
Po dokładnym oczyszczeniu możesz obejrzeć wał pod kątem pęknięć, rys, wżerów i innych uszkodzeń mechanicznych.
Poza tym, pomiary za pomocą dobrej jakości i dokładności mikromierza i porównanie wymiarów z nominalnymi.
To chyba tyle, co można zrobić samemu bez specjalnych przyrządów poza mikromierzem, ale są tutaj bardziej obyci z remontami 2CV i na pewno coś dodadzą usmiech


Cały problem w tym że sprawdzić,zmierzyć można tylko czop główny od strony sprzęgła, czopów korbowych bez rozprasowania wału nie da się sprawdzić.

 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-03-06, 23:11:03

Zbliża się wiosna .... czas zacząć składanie silnika. Tłoki, cylindry gotowe. Stopień sprężania zmierzony na silniku 8,8. W głowicach wygładzone kanały, usunięte wszystkie zbędne nadlewy i ostre krawędzie.
Średnica nowych tłoków 77 mm, teraz będzie 650 ccm.

Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-03-06 23:13:21
spinaczZałączniki
IMG_2506.JPG IMG_2506.JPG (rozmiar: 186.03 KB, pobrań: 56) Pobierz
IMG_2499.JPG IMG_2499.JPG (rozmiar: 175.1 KB, pobrań: 54) Pobierz
IMG_2495.JPG IMG_2495.JPG (rozmiar: 246.93 KB, pobrań: 49) Pobierz
IMG_2505.JPG IMG_2505.JPG (rozmiar: 222.96 KB, pobrań: 49) Pobierz
IMG_2513.JPG IMG_2513.JPG (rozmiar: 372.92 KB, pobrań: 49) Pobierz
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-03-06, 23:26:49

Sądząc po tym i opisie manipulacji z rozrządem dość profesjonalnie zabierasz się do tuningu. Zamierzasz może zastosować układ zapłonowy z podciśnieniową korekcją kąta wyprzedzenia? Co jeszcze przerabiasz? Będziesz mierzył wyniki na hamowni?

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-03-06, 23:27:15

Mieliśmy kiedyś kaczkę z płaskimi tłokami, to był tuning z 425 do 455 ccm, (tuning z lat 80tych, kiedy nie było dostępu do oryginałów) kaczka zrobiła się zdecydowanie żywsza, polepszyła swoją prędkość maksymalną o 30 km/h w górę, ale niestety zastosowanie nie profilowanych tłoków (a 425 miała je profilowane bardziej finezyjnie niż 602) pociągnęło za sobą znaczny (i to bardzo) wzrost spalania.
Innymi słowy: wygładzanie kanałów i zastosowanie płaskich tłoków się według mnie co najmniej niweluje, ze wskazaniem na minus.
Jakość przepłukiwania raczej spadnie niż się podniesie.
Moim skromnym zdaniem.

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-03-06, 23:36:08

Kuba pamiętaj że tutaj zmienią się także fazy rozrządu i wznios zaworów, co ma wielki wpływ na wypełnienie cylindrów mieszanką. Płaskie tłoki zmieniają kształt komory spalania, ale głowica wciąż jest kolista i wcale nie musi to spowodować gorszego rozchodzenia się płomienia. Wadą takiego profilowania jak w 2CV są też drobne przestrzenie na zewnątrz wypukłości tłoka a między wysklepieniem głowicy.

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-03-06, 23:41:07

To może być, na fazach rozrządu się gówno znam.
A tłok 425 był lepiej profilowany niż 602 właśnie bez tych ”kontów”

 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-03-07, 00:22:44

2cvclub
To może być, na fazach rozrządu się gówno znam.
A tłok 425 był lepiej profilowany niż 602 właśnie bez tych ”kontów”

Na sprawność silnika bardzo duży wpływ ma stopień sprężania. Zmiana stopnia sprężania np. z 7.5 na 8,5 w silnikach starej generacji powoduje znaczny spadek zużycia paliwa, również wzrost moc. Z praktyki wiem że wzrost mocy nie jest znaczny, spadek zużycia paliwa już tak.
Gdybym zastosował płaskie tłoki to mimo zwiększenia pojemności skokowej uzyskał bym efekt odwrotny do zamierzonego. Stopień sprężania wynosił by poniżej 7. Silnik zyskał by na elastyczności, zużywał by więcej paliwa. Moje tłoki nie są płaskie, wysokość denka ponad krawędź cylindra 4mm dzięki temu udało się uzyskać stopień sprężania w optymalnym zakresie 8,5-9. Powyżej 9 należało by stosować paliwo 98, zwiększenie st. spr. powyżej 9 znacznie obciąża układ korbowo-tłokowy (nie mylić stopnia sprężania z ciśnieniem). Zastosowane tłoki są lżejsze od oryginału.


Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-03-07 00:26:07
Liczba wyświetleń: 4380
Oglądasz posty 11 - 20 z 35
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 69 (441045)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień