Wojtkowa Kaczka

2cvclub2CV FILMY - FOTKI - GA... Nasze ”kaczki”Wojtkowa Kaczka
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-02-22, 20:58:29

Moja literówka, bo najpierw sprawdziłem wersje w której był 1978-79 a dopiero potem że był w innej od 71.
Tak więc w sumie w kaczkach był 71-79
Tak, plastikowego nie było, ale pokażcie mi kaczkę w kórej nie ulegało to wszystko ”rotacji”

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-02-22, 20:58:55

A połączenie kolanka od filtra z gaźnikiem jest owalne czy okrągłe?

 
offline woycieh
użytkownik
T:24 P:227
Dodany: 2012-02-22, 21:01:38

Tu sa zdj. silnika jeszcze od byłej właścicielki, może coś Wam to powie: https://picasaweb.google.com/109309283894088017628/Cytrynka5Listopad?noredirect=1#5671982735075656610 [kolejne są jadąc w prawo]

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-02-22, 21:22:34

Wygląda na to że ma dwugardzielowy gaźnik. Te silniki mogły się też różnić wałkami rozrządu, ale o tym nie wiem, za to możliwe że z tym gaźnikiem powinien osiągać moc 28 czy 29 KM tak jak późniejsze wersje.

 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-02-24, 19:17:00

Saurus8
Wygląda na to że ma dwugardzielowy gaźnik. Te silniki mogły się też różnić wałkami rozrządu, ale o tym nie wiem, za to możliwe że z tym gaźnikiem powinien osiągać moc 28 czy 29 KM tak jak późniejsze wersje.

Gaźnik dwugardzielowy. Proponuje zrobić próbę olejową. Jeżeli silnik nie kopcił, nie spalał oleju to prawdopodobnie nieszczelne zawory.
Zdarza się że uszkodzeniu uległ wałek rozrządu, jeżeli silnik pracował na złej jakości oleju (nie zmienianym) to mgło dojść do wytarcia krzywek. Wznios mierzony na zaworze nie powinien być mniejszy niż 6 mm. W zużytym silniku najczęściej występują wszystkie wymienione wcześniej usterki.


Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-02-24 19:18:07
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-02-24, 19:29:45

o 2CV mawiano, że był cudem metalurgicznym swojej epoki, mówię to w kontekście, że w żadnym silniku, nawet najbardziej zjeżdzonym, nie spotkałem się z wytartymi krzywkami, w każdym razie nie na tyle, żeby miało to znaczący wpływ.
Ciekawe. Wiesz coś o tym wiecej?

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-02-24, 20:37:13

Grubość warstwy nawęglonej i utwardzonej to jakieś 0,2-0,4 mm. Nie jest raczej możliwe żeby wałek wytarł się aż tak żeby stwierdzić z całą pewnością że zmienił się wznios zaworów a nie zatarł się na skutek dojścia do słabszych warstw materiału. Poza tym byłaby to poważna zmiana faz rozrządu i duży spadek mocy.
A jeśli chodzi o długowieczność, to 2CV jest tani i oszczędny, ale zaprojektowany z głową - w kluczowych miejscach materiały są wysokiej jakości, przecież skrzynie biegów i panewki wałów w zadbanych silnikach też się bardzo dobrze trzymają. Istotne miejsca są mało obciążone - panewki są wielkie jak na tą moc, wałek rozrządu też jest jakby nieco przewymiarowany.

 
offline Brazyliana
użytkownik
T:5 P:61
Dodany: 2012-02-24, 20:56:17

2cvclub
o 2CV mawiano, że był cudem metalurgicznym swojej epoki, mówię to w kontekście, że w żadnym silniku, nawet najbardziej zjeżdzonym, nie spotkałem się z wytartymi krzywkami, w każdym razie nie na tyle, żeby miało to znaczący wpływ.
Ciekawe. Wiesz coś o tym wiecej?


W silniku który składam różnice wzniosu krzywek dochodziły do 1 mm, wałek został napawany, krzywki teraz mają zmieniony kształt i zwiększony wznios. Na efekt tych zmian jeszcze trzeba chwilę poczekać- silnik czeka na cylindry.
Powierzchnia szklanek popychaczy obejmuje całą szerokość krzywki i na oko nie widać wytarć, zużyta jest cała powierzchnia. Wystarczy pomiar wysokości krzywek zwykłą suwmiarką.
Na silniku można zmierzyć skok zaworu. Odchyłki nawet w dziesiątych mm mają duży wpływ na osiągi silnika.
Silnik z wałkiem rozrządu wytartym, zużytym też będzie pracował...

Ostatnio edytowany przez: Brazyliana, 2012-02-24 22:01:18
 
offline woycieh
użytkownik
T:24 P:227
Dodany: 2012-03-17, 17:12:46

Dzis pogoda elegancka takze wzialem sie za ogarniecie wnetrza i takie tam dupsy. Przy tej okazji nasunelo mi sie kilka pytan:

po 1: jakis pomysl na w miare proste odnowienie wykonczenia calego kokpitu, teraz wyglada to tragicznie, wylozone sam nie wiem czym, co poodksztalcalo sie jakby pod wplywem temperatury.
http://i.imgur.com/ozEJL.jpg

po 2: sposob na drobne dziury w dachu? Mam 2 niewielkie ubytki+ 1 wiekszy, poki co szkotem polatane, no ale nie wyglada to zbyt dobrze..
http://i.imgur.com/anatM.jpg
http://i.imgur.com/KCqz4.jpg

Dodatkowo poszukuje pokrowcow na siedzenia, myslalem, ze doczyszcze moje, ale on sa juz po prostu zuzyte i poprzecierane.
Kupie tez daszki przeciwsloneczne.

Jesli ktos chce sie pozbyc to czekam na znak usmiech

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2012-03-18, 17:00:21

Odnośnie wykończenia wnętrza to pewnie trzeba by to wszystko wywalić i kupić coś innego. Są oryginalne zestawy ale drogie , niektórzy też wyklejają korkiem albo jakimiś matami. Poszukaj coś co Ci będzie odpowiadać.

Odnośnie dachu - nie wygląda on za ciekawie i pewnie obojętnie jakie łatanie nie spowodują że będzie szczelny - chyba że masz jakiegoś magika w tym temacie. Może ktoś ma dach używany ale w dobrym stanie .... ?

Liczba wyświetleń: 15376
Oglądasz posty 81 - 90 z 116
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 55 (441032)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień